tja nu har vi den nya turbon men nu har vi ett liten fråga... kan man kopla turbon på ingående eller returen på oljekylare eller blir de för högt tryck? eller ska utgången i turbon vara rinnande ner i oljetråget?
okej... så de går inte att koppla turbon på slangen från oljekylaren alltså... ? eller ska man bara sätta en "T" korsning på slangen till oljekylaren och sen ska den ner i oljetråget alltså... hmm kan man paja en turbo om man inte gör så?
returen från turbon ska alltid leda ner i tråget annars så sätter du stopp i retur röret eller koxar igen de, båda fallen leder till turboras. man kopplar in oljekylen innan turbon eller vid sidan av.
returen från turbon ska alltid leda ner i tråget annars så sätter du stopp i retur röret eller koxar igen de, båda fallen leder till turboras. man kopplar in oljekylen innan turbon eller vid sidan av.
okej... tror vi paja garett turbon i så fall... hehe... nåja ska nog inte göra samma misstag imorgon... men stort tack ska du ha... du har räddat den nya turbon.. hehe
Att koppla på oljekylet ser jag som en ganska dålig idé. Sitter det oljekyl originalmonterat är detta ofta termostatstyrt d.v.s man har ingen cirkulation ut i kylet när oljan är kall vilket skulle betyda att eran snurra inte heller får någon olja.
Exakt hur det är på en CRX kan jag inte redogöra för men det kan vara bra att ha med sig tanken. Jag hade jag tagit oljetillförseln genom oljetryckgivaren istället.
Att koppla på oljekylet ser jag som en ganska dålig idé. Sitter det oljekyl originalmonterat är detta ofta termostatstyrt d.v.s man har ingen cirkulation ut i kylet när oljan är kall vilket skulle betyda att eran snurra inte heller får någon olja.
Exakt hur det är på en CRX kan jag inte redogöra för men det kan vara bra att ha med sig tanken. Jag hade jag tagit oljetillförseln genom oljetryckgivaren istället.
tja... nej de sitter inte oljekylare origenal men den mr_crx monterat funkar.. Men så de cirkulerar inte någon olja förens oljan är varm alltså. De va ju inte bra. Men vi tror att de sitter något som pumpar runt oljan för sist en packning paja vid koplingen för oljekylaren så förlora mr_crx ca4 liter olja. på ca 30 sec.. eller vad de va.. jag va inte med så jag kan inte säga exact men mr_crx tror att de va något sånt..
Som jag skrev "originalmonterat".... Är kylet eftermonterat är det ju inte säkert att det finns en termostat och då funkar det utmärkt att sno olja till turbon via ett T-kort efter kylet.
Som jag skrev "originalmonterat".... Är kylet eftermonterat är det ju inte säkert att det finns en termostat och då funkar det utmärkt att sno olja till turbon via ett T-kort efter kylet.
jaha va de så du menade...
hehe ny vaken när jag läste förut... men då fattar jag... men man måste ha själv fall på returen i turbon va?
Och vid en närmare titt på bilder på din hemsida ser jag att ni vänt turbon åt fel håll.... ...en anledning till att den inte blev så långlivad. Lagerhuset ska alltså vridas 180grader.
Och vid en närmare titt på bilder på din hemsida ser jag att ni vänt turbon åt fel håll.... ...en anledning till att den inte blev så långlivad. Lagerhuset ska alltså vridas 180grader.
.. haha jo jag vet jag "lartz™" sa till han att jag trodde att den satt fel... men han trodde inte på mig.. men nu har han en ny turbo en s40. och den ska tydligen sitta åt det hållet som den första eller är de fel de också??
Lilla hålet > Olja in Stora hålet > Olja ut Gäller alla snurror.
jo de förstod jag när jag hade plockat isär den trasiga... så då hade jag alltså rätt... men tackn ska du ha för all hjälp.. det kommer till stor nytta...
bara och ta olja frå blocket som går till ingpngen på turbon sen låta oljan rinna ner i tråget.såp funkar de perfekt,.... såg många som skrivit samma typ..lyssna på dom och mig pace..lycka till med bygget