Sådana här liknande trådar finns det nog gott om här på garaget, men ja skriver en ändå .
Jag tänkte skaffa mig en liten vinterbil som kommer användas som både lek o vardags bil.
Bilköpet kommer ligga runt 3000 lr nåt sånt då bilen troligen bara kommer att va väg godkänd under en vinter o sedan användas som isbil om den inte redan är skrotfärdig.
Bilen ska va bakhjulsdriven, stryktålig, billig i ägo och delar med tanke på att det troligen kommer gå åt mer än bara däck .
Jag är inte direkt nån volvonisse utan vill hellre prova på 2a märken, men om det är volvo som gäller så kanske 360 kan passa.
Skulle tveklöst valt 360.
motormässigt, samma skrot och korn som 240/740/940 förutom oljetråget om jag minns rätt.
Bra viktfördelning, motor fram - låda bak, och stumma goa bladfjädringar bak
Sådana här liknande trådar finns det nog gott om här på garaget, men ja skriver en ändå .
Jag tänkte skaffa mig en liten vinterbil som kommer användas som både lek o vardags bil.
Bilköpet kommer ligga runt 3000 lr nåt sånt då bilen troligen bara kommer att va väg godkänd under en vinter o sedan användas som isbil om den inte redan är skrotfärdig.
Bilen ska va bakhjulsdriven, stryktålig, billig i ägo och delar med tanke på att det troligen kommer gå åt mer än bara däck .
Jag är inte direkt nån volvonisse utan vill hellre prova på 2a märken, men om det är volvo som gäller så kanske 360 kan passa.
Skulle tveklöst valt 360.
motormässigt, samma skrot och korn som 240/740/940 förutom oljetråget om jag minns rätt.
Bra viktfördelning, motor fram - låda bak, och stumma goa bladfjädringar bak
Personligen tycker jag 240/740 är FÖR lätta bak.
samma block men annan borr..
bästa modelen aav 300 serien borde var den med b14 reanult motorn eftersom då blir viktfördelningen väldigt bra då denna motor inte väger mycket. (inte mycket hästar dock)