2997
Sök

Installation av biltema laddstrycksmätare på T5

15 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
Tjo!

Har köpt en laddtrycksmätare från biltema precis. Tänkte installera den och har fått lite info om hur man gör. Har förstått att man tar bort panelen och sätter dit t-korset på vakumslangen osv, men det följde med en till kabel som förser mätaren med el. Var sätter jag den?

Tacksam för svar smile

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
28 oktober 2007
troligtvis sätter du den någonstans där du får ström??

15 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
Jo det känns ganska givet. För att förtydliga min fråga: var kan jag sätta strömkabeln, så min mätare får ström?

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
28 oktober 2007
när jag satte laddmätare i min saab kopplade jag strömen och belysning på stereon tongue och på volvon kopllade jag direkt i mätarhuset. mät bara upp en kabel som du har ström på när du har tändningen igång och koppla den där. för jag antar att du inte vill att mätaren ska vara på hela tiden även när bilen är avstängd? tongue hoppas jag gav dig något bra råd iaf smile

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

15 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
Ah det är ju logiskt faktiskt big_smile ja den lär väl funka med vilken ström som helst. Får kolla lite när jag lyftar bort panelen helt enkelt tongue Tack för hjälpen! Förresten är det besvärligt att ta bort panelen på en 850? :o

1 867 Inlägg
28 oktober 2007
Skitjobbigt att ta loss hela panelen.
Bättre att stoppa in skallen där under på nåt sätt och hitta en av kablarna till instrumentbelysningen.
Jag har tagit ström från belysningen i askkoppen på några bilar, den är lätt att komma åt wink

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
28 oktober 2007
jag skulle sätta elkabeln i en sladd till mätarhusbelysningen! så har du den kopplad på dimmern också! då lyser den med all annan instrumentering också smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

a.k.a aLan.
281 Inlägg
28 oktober 2007
när jag kopplade in mitt på gamla 850in så drog jag elkablarna till säkringen för instrumentbelysningen..

15 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
Men om det är besvärligt att ta bort panelen, hur ska jag då kunna koppla in vakumslangen?

4 822 Inlägg
28 oktober 2007
LullaxD skrev:
Men om det är besvärligt att ta bort panelen, hur ska jag då kunna koppla in vakumslangen?

Du tar ju bara bort panelen som sitter under i-brädan vid fötterna på förarsidan, den sitter med 3st skruvar wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

8 883 Inlägg
28 oktober 2007
båge skrev:
jag skulle sätta elkabeln i en sladd till mätarhusbelysningen! så har du den kopplad på dimmern också! då lyser den med all annan instrumentering också smile

Klart bästa lösningen att göra som du beskriner.

Fotograf på tierpidag.se

IT-Tekniker
376 Inlägg
28 oktober 2007
Jag tog min ström till mätaren från lampan till cigarett-tändaren.. enligt mig det lättaste stället att få ström från reostaten..

155 Inlägg
28 oktober 2007
båge skrev:

Kan inte göra annat än att hålla med, kan inte tänka mig att mätarhuset är så svårt att plocka bort..

Jag vill inte skryta, men det är faktiskt jag som är Batman..

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
28 oktober 2007
Jag tog strömmen via stereon, via elantenns kabeln....har ju ändå jämt på stereon smile

En gång Volvo, Alltid Volvo

4 822 Inlägg
28 oktober 2007
Gurrathaman skrev:
båge skrev:

Kan inte göra annat än att hålla med, kan inte tänka mig att mätarhuset är så svårt att plocka bort..

För att få ut mätarhuset så måste man ta bort i-brädan wink

Koppla in den på knappen som man justerar ljusstyrkan i mätarhuset med, har för mig att det är den rosa kabeln.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök