3040
Sök

Fråga om Biltema stereo?

1 503 Inlägg
15 januari 2006
Trådstartare
Hej,jag undrar vad ni tycker om den här trevägshötalaren.
180 W. Med 8" baselement, 2 1/2" Titan Dome mellanregister samt 1" Titan Super Piezo-diskant. Nom.effekt 90 W, frekvensomfång 40-20.000 Hz, imp 4 ohm. Inbyggnadsdjup 87 mm.
Tänkte om de går bra att två stycken sånna i hatthyllan istället för ett par sex nior?
Tänkte även ha en baslåda i skuffen sen.
Har även ett gammalt slutsteg som jag fick utav en kompis som även det kommer ifrån biltema.  Ända informationen om slutsteget är att det ligger på 2*125W.Skulle det gå bra att driva trevägshögtalarna med detta sånna fall?   
Eller ska man helt enkelt satsa på andra grejor?

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

30 Inlägg
15 januari 2006
Oboy6 skrev:
Hej,jag undrar vad ni tycker om den här trevägshötalaren.
180 W. Med 8" baselement, 2 1/2" Titan Dome mellanregister samt 1" Titan Super Piezo-diskant. Nom.effekt 90 W, frekvensomfång 40-20.000 Hz, imp 4 ohm. Inbyggnadsdjup 87 mm.
Tänkte om de går bra att två stycken sånna i hatthyllan istället för ett par sex nior?
Tänkte även ha en baslåda i skuffen sen.
Har även ett gammalt slutsteg som jag fick utav en kompis som även det kommer ifrån biltema.  Ända informationen om slutsteget är att det ligger på 2*125W.Skulle det gå bra att driva trevägshögtalarna med detta sånna fall?   
Eller ska man helt enkelt satsa på andra grejor?

Beror på vilket ljud du är ute efter. Om du bara vill lira musik
på mänsklig nivå så tror jag det skulle fungera
utmärkt... Även om ljudkvaliten inte är på topp. Man får
de man betalar för i vissa fall smile

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
15 januari 2006
Måste hålla med "nolle" här.
Du får inga toppgrejjer, men har du inte så höga krav så räcker det nog till smile
Dock så kan du få räkna med att det kanske låter lite underligt på högre volymer wink

12 086 Inlägg
15 januari 2006
Biltema har ju någon "competition serie", har ingen erfarenhet av dem men kan gissa att de låter fullt så bra som många andra som brl och mds saluför.

505 Inlägg
15 januari 2006
Hehe, jag åkte till biltema och köpte 2 av deras 3vägs 8".. smile matade på med mitt cousticsteg, och det lät förvånadsvärt bra:) men det är inget jag kommer behålla!

Det är väl okej för den som vill uppgradera originalljudet lite grann.. det går att spela högre och lite renare ljud:) Men diskanten är faktist rätt hög, så jag rekomenderar att ha en baslåda till dessa.. annars bid hög volym så kommer du mest höra diskant och noll bas:)

Calibra Turbo 4x4

781 Inlägg
15 januari 2006
kan säkert fungera. men som sakt inget tävlingsljud men för en svenson är de någ helt oki. de ändå som inte är bra är biltema emblemet:)

2 122 Inlägg
15 januari 2006
har sett mkt roligt från biltema de kan vara mkt bra saker köpte lager på biltema där det stod instansat biltema men om man titta riktigt noga så stod det SKF under tongue

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Team Tondöv
649 Inlägg
15 januari 2006
Skulle faktiskt vara ganska spännande att bygga en tävlingsanläggning med bara Biltemaprylar och se hur långt det räcker! smile
Självklart seriöst monterat osv..

781 Inlägg
15 januari 2006
hehe ja de är bara att sätta igång:)

21 761 Inlägg
15 januari 2006
Gör det, så får vi se om folk i fortsättningen säger feltema eller Biltema.

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
15 januari 2006
Kan tilläggas Off-Topic att många grejjer som Biltema har är riktigt bra smile
Min far har jobbat 30 år som byggnadsarbetare/snickare, och i höstas gick hans spärrhandtag av, det var från bygghandeln Würth. Så han beställde ett nytt (och billigare) från Biltema, och han säger att det är det bästa spärrhandtag han någonsin har haft under sina 30 år tongue

Ni som inte vet vad ett spärrhandtag är, här är bild:
http://www.biltema.se/Archive%5CProduct_images%5C10%5CLarge%5C10-427_l.jpg

22 Inlägg
15 januari 2006
feltema

21 761 Inlägg
15 januari 2006
Jag har mest goda erfarenheter från Biltema. Har själv handlat både bildelar och verktyg, min far har också gjort det och det är få saker som har gått sönder av normalt användande.

Sök