2997
Sök

Motorbyte i Golf III (G60, VR6 eller GTI ???)

255 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
Hej!
Jag har funderat på att slänga in en ny motor i Golfen som "bara" har en 1.8 nu..:/
Vad tycker ni att jag ska skaffa för en motor?
Ni som har nån av dessa motorer, skriv gärna vad ni tycker om motorn..:)

Tacksam för alla tips och råd..:)
Senast redigerat av JolliW (1 november 2007)

Audi A4 Quattro

M3
40 Inlägg
31 oktober 2007
Vet ej hur de är med fästen och så. Men jag hade nog fan satsat på en fin G60 motor. Själv har jag en Vr6 Syncro 2.9 l och den drar något fruktansvärt med bensin. G60 går ju att få upp i ungefär samma prestanda med chip och annat remhjul. Som sagt hade jag nog satsat på en G60. mvh Jonas

255 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
Mockis skrev:
Vet ej hur de är med fästen och så. Men jag hade nog fan satsat på en fin G60 motor. Själv har jag en Vr6 Syncro 2.9 l och den drar något fruktansvärt med bensin. G60 går ju att få upp i ungefär samma prestanda med chip och annat remhjul. Som sagt hade jag nog satsat på en G60. mvh Jonas

Okej, har faktisk vart mest intresserat av en sån motor..:)

Audi A4 Quattro

Allfixare
1 475 Inlägg
1 november 2007
Har några synpunkter här. 1. Du får aldrig bilen genom bes med en g60 i. 2. Det är billigare och bättre att köpa en G60/Vr6 ist. 3. Har haft en Corrado G60 Och en Golf VR6. G60,n drar absolut inte mindre soppa. snarare mycket mer. Svårt att köra dom under litern. Det är vad jag hade att säga. Hade nog satsat på att slänga i en 1,8T från en A3 eller Golf 4 GTI ist om jag va du..

255 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
ST-Racing skrev:
Släng i en Turbokonverterad GTI motor vet ja!

Det hade vart skoj, se vad de blir..:)

Audi A4 Quattro

M3
40 Inlägg
2 november 2007
fish skrev:
Har haft en Corrado G60 Och en Golf VR6. G60,n drar absolut inte mindre soppa. snarare mycket mer. Svårt att köra dom under litern. Det är vad jag hade att säga.

My bad, har tyvärr bara erfarenhet av Vr6 an:) Mvh Jonas

1 688 Inlägg
2 november 2007
Finns nån här på garaget som har en vanlig Corrado 2.0 sugis som han matat på en G60 på, den går tydligen rätt friskt, sök lite big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

255 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
Losgard skrev:
Finns nån här på garaget som har en vanlig Corrado 2.0 sugis som han matat på en G60 på, den går tydligen rätt friskt, sök lite :D

Ok, ska kolla..:)

Audi A4 Quattro

Sök