3962
Sök

740 Gl- 88 B230f går dålig.

30 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
#1
Har en  nyinskaffad 740 funkar  ok startar oftast direkt ,lite ojämn tomgång, men tappar kraft när man gasar hårt, man hör motorn varvar som det skall när man kör kickdown men det händer inget , känns nästan som bilen går långsammare,kan det va kamremmen som sitter nån kugg fel eller*? tacksam för svar

130 Inlägg
23 augusti 2007
#2
om den skulle stå fel i kammen skulle den misstända.. och smälla nå hämst... men koll om du hittar nån luftläcka de kav litet... eller så är det nån av styrenheterna till insprutningen.


Smålänning
7 883 Inlägg
23 augusti 2007
#3
Kamremmen kan sitta någon kugg fel, ja.
Men eftersom bilen varvar som den ska så kanske du skulle kolla kopplingen så att inte den slirar...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

30 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
#4
Det är en automat låda

3 650 Inlägg
23 augusti 2007
#5
Kan vara att du har massa skit i tanken också..att det är nåt slags stopp därifrån så det inte kommer tillräckligt med bensin..


130 Inlägg
23 augusti 2007
#6
hur mycket har den gått?? jag har e aut med och den gjorde samma sak men då servade jag den och den gick som fan helt enkelt
Senast redigerat av Gaba_flumm (23 augusti 2007)


30 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
#7
Den Har Gått 29000 Inte Så Väl Servad Kanske Köpte Bilen I Söndags

130 Inlägg
23 augusti 2007
#8
men byt stift, kablar rotor och fördelarlocket och oljan... gör en hel servis och kolla ett vitt relä som sitter i säkringsboxen och se om det står samma år tal som bilen.. då kanske det är dags att byta de men jag tror det ska räcka att serva...
min har inte vart någe fel mekaniskt sen jag serva den...
fast den är slut på andra sätt i stället


Leg. Volvo Nerd
143 Inlägg
23 augusti 2007
#9
kolla alla bränsle pumpar, Kolla inställningar på ventilrar och Kamaxeln. Står nått av dessa fel så blir biler bara slöare juh mer man gasar på. Tycker du att bilen är slö i övrigt?

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!

30 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
#10
Nja Den Går Rätt Bra Om Man Inte Trycker Ner I Botten Men Gör Man Det Så Går Den Inge Vidare, Sen Beror Det Ju På Vad Man Jämför Med, Min Fin Bil S70 T5 Chippad Går Ju Lite Bättre Om Man Säger Så!wink Men Nåt E Knas Med 740 In
Kolla Kam Och Ventiler Måste Man Ju Öppna Hela Skiten Väl?

Leg. Volvo Nerd
143 Inlägg
3 september 2007
#11
TIRBITOM skrev:
Nja Den Går Rätt Bra Om Man Inte Trycker Ner I Botten Men Gör Man Det Så Går Den Inge Vidare, Sen Beror Det Ju På Vad Man Jämför Med, Min Fin Bil S70 T5 Chippad Går Ju Lite Bättre Om Man Säger Så!wink Men Nåt E Knas Med 740 In
Kolla Kam Och Ventiler Måste Man Ju Öppna Hela Skiten Väl?

"Fulllast" dvs fullgas och felinställda Ventilrar eller kamaxel = Dålig gång på motor

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!

257 Inlägg
5 november 2007
#12
tjipp! har en 740 aut jag med och den beter sig nästan lika dant. den orkar på kickdown men den blir slöare och slöare. nu farsvann tomgången också. undrar om det rentutav kan vara samma fel vi har. hittar du något så skriv gärna. jag letar för fullt men jag kan inte hitta något. min har dock gått 49 000 mil men välservad så det borde inte krångla så mycket.

vad var det för motor du hade i din?

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.

Fetast i stan !!
991 Inlägg
5 november 2007
#13
Kolla insugs packning , insugsröret från luftmängdmätaren (plaströret) och sen kan du ju kolla spjällhusgivarekontakten och luftmängdmätaren   mvh Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice


Sök