3313
Sök

Ska sluta snusa... hjälp :)

159 Inlägg
6 november 2007
jag slutade för några månader sedan. Har fan inte råd att snusa.. Bättre lägga dem pengarna på bilen ju.smile

Jajjemen!
1 512 Inlägg
6 november 2007
Ja snusade i 4 år innan ja kom på att ja skulle sluta, de fick bli mitt nyårslöfte å ja har inte tagit ens enda snus sen det, så ja är nöjd big_smile

Jobbar som plåtslagare så ja har fullt av folk omkring mig som snusar ja med. Å kollegor som mer än gärna vänder dosan mot en å frågar om man inte ens är liite sugen på å ta en. mad

En kollega på jobbet försökte sluta han med.. han trappade ner sakta men säkert för att sen gå över på nikotin tuggumin å plåster.. men han trillade tillbaka ganska snabbt.

Nertrappningmetoden tror ja inte på.. för då kanske man tänker, a men en liten gör väl inget å så går man å småsnusar när de passar.
Klipp rätt av, bestäm en dag då du bara slänger iväg dosan!

Men som sagt.. bara ge dig fan på att du inte ska va i den där dosan å rota.
Som nån sa tidigare i tråden är de dom första dagarna som är jobbigast.
första två nätterna kunde ja inte sova.. å jag blev lätt irriterad å hade dåligt tålamod..
Tålamodet har ja fortfarande problem med.. man blir så lugn å avslappnad med en snus tongue

Lycka till! smile

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

8 156 Inlägg
6 november 2007
Lägg 25:- i en spargris för varje dag du lyckas vara snusfri, Sen om ett år kan du röra pengarna? Räcker troligen till en fin resa, eller något kul till bilen...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

186 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Lägg 25:- i en spargris för varje dag du lyckas vara snusfri, Sen om ett år kan du röra pengarna? Räcker troligen till en fin resa, eller något kul till bilen...

45 kr kostar en general lös i dagens läge wink

B M W

20 Inlägg
6 november 2007
Försöker oxå sluta snusa men det går inte så bra.
Men snart ska jag försöka ta tag i det och tvärsluta.. Får se hur det går.
Har försökt flera gånger förut men nån gång ska man väl lyckas;)

20 Inlägg
6 november 2007
kl0mp3n skrev:
Phaetoon skrev:

45 kr kostar en general lös i dagens läge wink

Vaaa 45..Här kostar dom mellan 32-35 men iofs det skiljer ju bara 10 kr men på ett år så blire pengar.

8 Inlägg
6 november 2007
själv sitter jag här med två prillor i truten, men baka en bit bröd wink peta in.. och hitta på saker.. t.ex. mekka bil big_smile

310 Inlägg
6 november 2007
Har du viljan så är det bara att bryta... slutade själv efter 5år bara med att bestämma mig att t.ex på måndag så slutar jag.. och då är det bara ta smällen att kanske ha lite hett humör

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
6 november 2007
Ford_Esport_RS skrev:
själv sitter jag här med två prillor i truten, men baka en bit bröd wink peta in.. och hitta på saker.. t.ex. mekka bil big_smile

skulle aldrig palla att meka om jag precis slutat snusa, då skulle jag nog bli så arg så ja förstör mer på bilen än va ja skulle laga...  och om nån skulle hälsa på mig skulle han riskera att bli utskäld/slagen utan anledning.

nä, snus är gött och har man råd så ska man fortsätta, en gång snusare alltid snusare.. hela livet kommer du känna suget.. värst i början , sen avtar det mer o mer...
men 10 år efter du slutat känner du fortfarande av det då o då..

råd till alla 12-åringar här istället! börja inte!!!

Whitetrash
589 Inlägg
6 november 2007
Snus är fika hela dagen.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

141 Inlägg
6 november 2007
borsta tänderna det hjälper som fan

Claeson

Kockafan
224 Inlägg
6 november 2007
säger lika dant, finns ingen anledning när man mår så bra.. smile fast jag har slutat en gång men då kom jag på att jag hade de bättre när jag snusa, så de får nog va så..

MrTurbo skrev:
Jag har snusat i 17år och har fortfarande inte kommit på varför man skall sluta...  smile

Kocken

Forummoderator
26 339 Inlägg
6 november 2007
Jag fattar inte varför man börjar med dylikt från första början men
hey!...not my problemo. Jobbiga är alla bekanta med doften. Isch.
Men. Hur som helst.

Till topic. Då jag gick i skolan - detta var i 4-5:an - så hade vi en lärare
som alltid snusade. Men vi ungdomar - som då var "smarta" - vägrade
ha en lärare som snusade för det stank nåt så förbannat, så vi sa det
till honom.
Han började då med att snusa papper. Ja..alltså..han rullade ihop små
pappersbollar som han använde som prilla. Funkade jättebra för oss ty
det luktade inte samt att det kostade inget för honom.
PLUS i kanten för att han faktiskt slutade med snus för gott efter ett tag.
Det ni smile

Inget ont menat om ovanstående. Men. Jag fattar det verkligen inte.
Samma som med rökare. Varför vill man gå in i en eldsvåda..?

(tackar på förhand alla ettor jag kommer få..)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Illustratör
826 Inlägg
7 november 2007
Fiins många bra knep.. Ett som funkade för mig, ett tag iaf, var att helt enkelt inte köpa nya dosor utan ta om man blev bjuden eller fråga efter en. Man drar ner rejält på antalet då trots att man har snysande vänner omkring sig jämt. Själva slutandet kommer nästan av sig självt då. Man behöver inte till slut. wink

Sen kan man försöka trappa ner stegvis. Tor det är omöjkligt att bara sluta sådär. Måste ta sin tid. Man kan inte gå från överätande till att bara leva på sallad heller. Magen kommer o vända sig ut o in.

En til likhet är att man i de flesta fallen kommer att få "återfall" o då ska man se det som att man var förberedd o inte ha dåligt självförtroende utan ist tänka ut hur man tar sig ur det igen wink

Hoppas det går bra.

Tänker...

186 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
Första dygnet avklarat!
Var ganska slut i skallen på jobbet.. mätte fel osv.. han jag jobbar med bara garvar, men stöttar mig för han smile
Jaja får se hur det går för mig big_smile
Tack för tipsen

B M W

Sök