3010
Sök

Civic ESi 92 - hackar efter vart körd en stund

9 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
Det är såhär, haft ett problem med bilen ett litet tag nu.
Det har blivit bättre efter jag bytt tändkablar, bränslefilter och tändstift.

Jag vet inte mer vad jag ska göra. Efter jag kört bilen enstund, låt säga 30min normal körning.
Så kan bilen börja hacka när man "gasar på" alltså trycker ordentligt på gasen, ungefär som den inte får någon insprutning eller att den får för mycket bränsle.
Fast jag tycker de är så undligt för de händer först när bilen gått ett tag. Jag vet inte om jag behöver supertändstift eller något eller vad för problem de kan vara.

Rotorn i bilen är bytt för ett halvårsen, de ända jag har kvar att byta är väl fördelarlocket för tändkablarna. Sen har jag slut på idéer. Ska jag lämna in den till verkstad som får ta reda på vad felet är?

Mvh
Linuxares

MED[liten]LEM
226 Inlägg
11 november 2007
Tycker det låter som tjuvluft, kolla genom att , på tomgång, spraya startgas vid insuget och se om den går upp i varv eller rent utav dör, då är det tjuvluft.

---> Om du kan läsa det här har du Internetanslutning <---
* * * Att bli gammal är oundvikligt, att växa upp är valfritt * * *
Det spelar ingen roll hur lite man skiter i byxorna, det är ändå för mycket!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
11 november 2007
hur ser luftfiltret ut?
ta en titt på min förra civic ute till höger i min profil så ser du hur man lätt kan bygga eget "cold air intake"

9 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
Jag ska ta och kolla på det där med tjuvluft.
Hmm luftfiltret är bara ett halvår gammalt, det är ifrån Biltema så kan väl vara en av orsakerna kanske?

Edit: Märkte förut när jag var och köpte startspray, så när den börjar "hacka" släpper jag upp gasen lite grann, så den börjar dra, så kan jag trycka på så hackar den inte alls.
Senast redigerat av linuxares (11 november 2007)

Sök