3142
Sök

Motorljud ur bashögtalarna

6 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
Jag hör motorn när den står på tomgång i bashögtalarna, vilket är jävligt irriterande. När motorn är av finns det inga sådan störningar. Idag upptäckte jag att om har stereon på och vrider av ljudet till 0, samt slår av och på tändningen så låter det ett dovt dunk ifrån basarna.

Det är bara på lågnivåkablarna som det låter konstigt, för jag driver fram+bak högtalare med bilstereon. Jag har bra jord i ett bältesfäst och rejäl strömkabel, samt att ström och lågnivåkablarna  går på varsin sida av bilen.

Vad är det för fel?

2 123 Inlägg
11 november 2007
spedster_97 skrev:
Jag hör motorn när den står på tomgång i bashögtalarna, vilket är jävligt irriterande. När motorn är av finns det inga sådan störningar. Idag upptäckte jag att om har stereon på och vrider av ljudet till 0, samt slår av och på tändningen så låter det ett dovt dunk ifrån basarna.

Det är bara på lågnivåkablarna som det låter konstigt, för jag driver fram+bak högtalare med bilstereon. Jag har bra jord i ett bältesfäst och rejäl strömkabel, samt att ström och lågnivåkablarna  går på varsin sida av bilen.

Vad är det för fel?

Har du elantenn ?

6 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
Nej..

Glömde nämna att felet uppkom efter att jag satt i en ny stereo

Smålänning
7 883 Inlägg
11 november 2007
Har stereon högvolts lågnivå?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

6 Inlägg
12 november 2007
Trådstartare
twin_cam skrev:
Har stereon högvolts lågnivå?

Det står att de är 4 volt.. är de högvolt? och vad gör det för skillnad?

Sök