3497
Sök

Fel på ny Pioneer stereo ? drar masssa ström !

Egenföretagare
2 496 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
Tjenare har en Pioneer DEH-P9800BT, ( http://www.mds.se/?artnr=dehp9800bt )

och sedan jag satte i den i bilen så drar batteriet ut av sig självt, vad fan kan felet vara ?
Stereon är kopplad så acc och plus sitter ihop, den stänger alltså INTE av sig med nyckeln

med stereon inkopplad men avstängd så drar det ca 0,4amp

Med min Pioneer DEH-P6900IB ( http://www.mds.se/?artnr=dehp6900ib )

Var det inte alls så allvarligt den har jag haft sedan april och visst jag har tyckt att det varit lite dåligt med batteri i bilen, men inte så jag tänkte på att det var stereon

Med den stereon drog det ca 0,1amp och även den var kopplad med acc och plus ihop.

Och utan någon stereo alls tar bilen ca 0,03amp (antagligen bilens minnen som tar lite då)

Varför i helvete drar stereo apparaterna så mycket ? och varför tar den nya så mkt mera så jag inte ens kan ha den i bilen ?

Måste jag koppla så "acc" går ihop med tändningen ? (var kopplat som det är nu när bilen köptes på arver)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

1 297 Inlägg
13 november 2007
de du har gjort är att kopplat stereon direkt på batteriet och "minnet" till tändningen. visst är det så att stereon glömmer bort dina förinvalda radiokanaler osv? Byt plats på kablarna till ström och acc (röd & gul) så borde dina problem vara lösta. En polare till mig kopplade remoten till steget på strömkabeln, batteriet var dött på en natt. Har du gjort något sånt kanske?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
MrTobias skrev:
de du har gjort är att kopplat stereon direkt på batteriet och "minnet" till tändningen. visst är det så att stereon glömmer bort dina förinvalda radiokanaler osv? Byt plats på kablarna till ström och acc (röd & gul) så borde dina problem vara lösta. En polare till mig kopplade remoten till steget på strömkabeln, batteriet var dött på en natt. Har du gjort något sånt kanske?

Nja det är så det inte är kopplat, utan både plus, och tändning är kopplat på batteriet !
Förstår inte varför det inte skulle fungera :S

210 Inlägg
14 november 2007
det blir som en dvd spelare som du har i hemmet tex
den hamnar i typ standby läge å där dras det mer ström.
hade jag varit dig så hade jag kopplat om så den går på tändningen igen för att ens slippa fundera på varför wink

Egenföretagare
2 496 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
Nemo skrev:
det blir som en dvd spelare som du har i hemmet tex
den hamnar i typ standby läge å där dras det mer ström.
hade jag varit dig så hade jag kopplat om så den går på tändningen igen för att ens slippa fundera på varför wink

Jo det är sant, men grejen är den att remotesladden som kommer med iso kablaget styrs med ljus reglaget :S då måste man ha lyset på för att spela musik ! kass om ni frågar mig.

Förstår inte varför, då det var en gubbe som hade bilen innan hmm

400 Inlägg
14 november 2007
Hmm...om du drar en strömkabel från batteriet (alt.tjuva från nått i bilen som det är ström på konstant) till stereons minne (den gula kabeln)
Och sen kopplar stereon på tändningen...
?

Ride Like You´ve Never Been Hurt

Egenföretagare
2 496 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
CroZZeN skrev:
Hmm...om du drar en strömkabel från batteriet (alt.tjuva från nått i bilen som det är ström på konstant) till stereons minne (den gula kabeln)
Och sen kopplar stereon på tändningen...
?

Mjo det är nog enda lösningen då hmm

Sök