Har tänkt köpa ett slutsteg och ett par framhögtalare till min 740. Har för mig att det ska vara 4" på framdörrarna, eller? Behöver iallafall hjälp med att hitta ett par bra budget högtalare. Sen slutsteget har jag inte heller någon aning om.. En baslåda har jag redan köpt.
Alternativt kan jag tänka mig det här paketet http://www.mds.se/?artnr=pkt1900com det är något att ha? Om man kan driva allt bra med själva cd-spelaren. Förutom basen som jag isåfall behöver hjälp med att hitta ett billigt men bra mono slutsteg eller något.
(Kom ihåg budget, är inte ute efter nå värsting ljud)
Är 5,25" i 740 dörren, iaf i min. Jag köpte ett par DD koaxialer för 690 kr o ett Mutant steg för typ 700, det tycker jag låter alldeles utmärkt, iaf för tillfället^^
jag skulle nog hellre satsat på ett av dom paketen på brl med jvc stereo o jbl högtalare. visst dom är lite dyrare. du kan driva högtalare på stereon men det blir finare ljud med ett steg. o ett steg leverar mer effekt än stereon klarar.
Jaha okej, 5,25" kanske det var (någon mer som kan starka det?) Börjar funderar mer åt att bara köpa två framdörrs högtalare och ett slutsteg. Kan få tag i en lite smått gammal stereo gratis men då lär den ju inte driva högtalarna så bra, så isåfall va ska man ha för steg om man vill kunna driva dom och en bas? Det lutar mot att köpa nå budget från netonnet.