2614
Sök

Trygg-hansa = Skit???

143 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Krockade med min bil i höstas.
resulterade i att nått huvfäste släppte och när jag körde hem bilen från krocken blåste huven upp på motorvägen.

Bilen lämnades in på BILIA.
Kostnaden för reparationen för försäkringsbolaget skulle kosta 40.000:-

Bilen är enligt mig värd runt ca: 85.000:-
Men nu vill inte trygg-hansa betala för dom anser att det e för hög kostnad
De vill istället lösa ut bilen från mig.

E trygg-hansa skit eller vad fan handlar det om???

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
18 december 2007
Inte konstigt... Det skrotas nästan hela bilar för det är billigare så Trygg-Hansa eller ej spelar ingen roll.
Ibland kan det vara värt att plocka rent bilen o ta deras erbjudande.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
18 december 2007
bara att fråga dem vad de är villiga att ge och förhandla utifrån det, tänk på att första budet med stor sannorlikhet är lägre än vad du tycker det är värt.

sedan är det ju aldrig fel att få loss pengar för att prova någon annan bil....

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
18 december 2007
Många bolag gör likadant och dom vill blir av med bilar som är äldre än 10-12 år Det ingår i politiska försälnings marknaden. När en ny bil kör ut på vägarna, en ska skrotas.
Dom tycker att det är alldeles för många gamla bilar som rullar, de säg inte det till dig men så är det.
Dom ge dig en viss summa pengar och det dom får är att du köper en nyare model, på det visset, du hamnar i deras system, det fungerar och alla är nöjda.
Senast redigerat av alain (18 december 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Skaune
18 december 2007
Personligen tycker jag att 85.000:- för en importerad t5 från 97 e liiite mycket! så att dom inte vill ge dig dom pengarna förstår jag ju! Sen vill ju alla komma undan så billigt som mäjligt, men dom får ju inte heller lägga skambud!

2 164 Inlägg
18 december 2007
Har du fått pris för mur mycket de skulle kosta att laga upp bilen??
Men 85000:- för den bilen är aldeles för mycket. Dels är de en inport och då får du räkna med sämre andra hands världe än för icke inporterade. Tyvärr ligger de not priset där vad du får för bilen.

MVH

F

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
18 december 2007
Hehe Alain, vad är "politiska försälnings marknaden" för något? Och varför skulle Trygg-Hansa som försäkringsbolag bry sig om hur mycket nya bilar som säljs? På helt nya bilar finns vagnskadegaranti, som gör att inte försäkringsbolagen säljer helförsäkring. (Dock kan dom vara inblandade bakvägen, men det tror jag är liiiite långsökt att blanda in i deras kalkyler).

/Mattias

huh?
10 427 Inlägg
18 december 2007
Haha, tror Länsförsäkringar pungade ut ~40000 på min 740 GLT 16 Valve
efter en liten krock för snart 3 år sen. Föregående ägare köpte bilen för
30k under 2005 (strax före olyckan).

Kanske är olika från bolag till bolag.

Men klart det är värt att rädda en gammal svensksåld skolåda från 88 med strax över 10 000 på mätaren  (2005)

Sök