2780
Sök

Är så jävla trött på Sveriges rättsystem.!

358 Inlägg
18 december 2007
Är bra jävla sugen på att lägga basebollträ't i bagaget och åka till personen...

Tycker polisen lägger alldeles för mycket tid på jaga mopeder, stoppa folk med "blå nummerplåtsbelysning samt felaktig skylt" roll m.m !!

263 Inlägg
18 december 2007
hela sveriges politik är på väg åt helvete.. nu ska de ju höjja skatten på: alkohol, snus, tv-licensen samt bensin, DE ÄR JU FÖRFAN DE MESTA SOM E KUL HÄR I VÄRLDEN.. ååå tack så mycket, slipsnissarna SÄNKER skatten på vin, j'vla skit.. säger som eddie - snart blir det skatt på gasen som kommer ur vår röv!

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare

397 Inlägg
18 december 2007
Samma sak hände mig, en *** *** backade in i mig jag gick ut och hon med så sa hon att jag skulle följa med henne till hennes affär, jag tog regnummer när hon stack, anmälde det men inget hände.

Så nu kommer hon ha en söndrig bakruta kan jag lova. Hon bara nekar allt.

Vill tillägga att det var körförbud på bilen och hon var kaxig turk.

Tråkig attityd du har killen..
Dåligt ordförråd likaså, väx upp!

//Christoffer

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 december 2007
SwenssonGTI skrev:
Är bra jävla sugen på att lägga basebollträ't i bagaget och åka till personen...

Tycker polisen lägger alldeles för mycket tid på jaga mopeder, stoppa folk med "blå nummerplåtsbelysning samt felaktig skylt" roll m.m !!

Då har dom ju sett skylten och har bevis.
När det gäller det tråden handlar om så har dom ju oftast inte direkt några bra bevis.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

220 Inlägg
18 december 2007
Jag e aldrig nöjd.

Noiseprojekt
18 december 2007
En kompis blev knivhuggen bakom örat för ett par år sen.
Polisen stod 5 meter bort(!!!!!!)
dom ingrep inte, dom såg exakt vilka det var.
Har varit välkända länge.
polisen visste alltså exakt vilka det var, var dom bodde..

ändå blev dom inte haffade på platsen eller hemma..

tror fortfarande inte dom fått nått straff för det!

Rättsystem:rolleyes:

34 Inlägg
18 december 2007
Om inte alla 14-åringar skulle åka i 8:or runt poliserna och göra allt de kan för att reta upp dem så kanske poliserna skulle kunna koncentrera sig på riktigt arbete istället för att jaga dessa idioter. Och då kanske dom inte heller tycker det är så viktigt att bötfälla folk som har blå skyltbelysning osv heller.
Kul som fan att reta upp polisen förstås, men man får väl ha lite respekt för dom då de försöker förbättra samhället. Finns ju dock as förstås, som gör det lätt för sig genom att ägna sig åt endast mopeder och bilar istället för att ta itu med annat viktigare. Kanske blir så sura för att 14-åringarna "äger" dem ibland:P
Senast redigerat av peter1989 (18 december 2007)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 december 2007
peter1989 skrev:
Kul som fan att reta upp polisen förstås, men man får väl ha lite respekt för dom då de försöker förbättra samhället. Finns ju dock as förstås.

Rötägg finns inom alla yrken. Även poliskåren.

Man kan dock inte dra alla över samma kant och säga att alla är idioter.
Har själv än så länge ingen riktigt dålig erfarenhet från polisen.

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
18 december 2007
Norbro skrev:
...snart blir det skatt på gasen som kommer ur vår röv!

Vänligen ... uppmuntra dem* inte !

*Politikerna

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

34 Inlägg
18 december 2007
John87 skrev:
peter1989 skrev:
Kul som fan att reta upp polisen förstås, men man får väl ha lite respekt för dom då de försöker förbättra samhället. Finns ju dock as förstås.

Rötägg finns inom alla yrken. Även poliskåren.

Man kan dock inte dra alla över samma kant och säga att alla är idioter.
Har själv än så länge ingen riktigt dålig erfarenhet från polisen.

Nej instämmer som sagt om det. smile

1 396 Inlägg
18 december 2007
Sir_x skrev:
Det enda ni gör är ju för fan att gnälla. Gör något åt det själva då!?
*Snyft* Nån stal min mobil, jag vet vem det är men jag vågar inte ta tillbaks den. Jag skiter fullständigt i vem han är men det gjorde kanske inte du.
Cry me a river för helvete...
Om poliserna inte gör nåt så ta hand om det själva!

Men döh, tuffingen. Har svårt att tro att du har bankat skiten ur alla som gjort något mot dig.

Alla kanske inte är lika starka som dig Karl-Alfred och vill inte, eller vågar inte ge igen som du gör.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Avstängd
653 Inlägg
18 december 2007
Pikey skrev:
DET ENDA DESSA ÄCKLIGA POLISER KAN GÖRA ÄR ATT STOPPA MOPEDER/EPA-TRAKTORER! När man behöver dem gör de inte ett skvatt. FYFAN FÖR ER! Inte konstigt att man inte anmäler något till dem.

Någon mer som råkat ut för ett liknande fall då den uppenbart absolut inte kan göra fel? De kan väl för fan knacka lite dörr och fråga runt men nää då, vi ska stoppa mopeder...

så jävla sant, dem är mest intresserade av trimmade mopeder o epa-traktorer.

Jag har rätt i vad jag än säger.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 december 2007
airflow skrev:
så jävla sant, dem är mest intresserade av trimmade mopeder o epa-traktorer.

Nej, men det är oftast det som är lättast att bevisa på plats.

Dom fäller nog fler än du tror, och bara för att du bara har dåliga moppe-erfarenheter av polisen så betyder det inte att dom inte gör något annat.

165 Inlägg
18 december 2007
Jag tror iaf inte att polisen står och tittar på "5 meter bort" när någon blir knivhuggen, det där är nog enligt min mening taget ur en fantasibok..
Varför gnäller alla så in i helvete?
"Kul att reta upp polisen" det är kanske dags att växa upp en aning och börja använda hjärnan till något vettigt istället.
Jag kör alltid för fort och har också fått böter, men har man lite självkänsla så vet man att man gjort något fel och då kostar det, så e det bara. Men inte fan gnäller man för att "poliser är as", utan bli sur på er själva istället för att ni gjort fel och åkt dit för det.

8 156 Inlägg
18 december 2007
JH skrev:
Jag tror iaf inte att polisen står och tittar på "5 meter bort" när någon blir knivhuggen, det där är nog enligt min mening taget ur en fantasibok..
"Kul att reta upp polisen" det är kanske dags att växa upp en aning och börja använda hjärnan till något vettigt istället.
Jag kör alltid för fort och har också fått böter, men har man lite självkänsla så vet man att man gjort något fel och då kostar det, så e det bara. Men inte fan gnäller man för att "poliser är as", utan bli sur på er själva istället för att ni gjort fel och åkt dit för det.

Ibland så inväntar dom förstärkning. Men man tycker ju att dom borde ingripa. Dom bär tjänstevapen av en anledning.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

blacken
18 december 2007
Phaetoon skrev:
JH skrev:

Ibland så inväntar dom förstärkning. Men man tycker ju att dom borde ingripa. Dom bär tjänstevapen av en anledning.

Visserligen så har dom tjänstevapen, men dom är erkänt sopiga på att hantera dom. Så man får vara glad så länge dom håller sina fingrar ifrån dom.
Annars så kunde man skicka över dom till Staterna och få lära sig av polisen där hur man ska förhålla sig till sitt jobb och allmänheten. big_smile
Senast redigerat av blacken (18 december 2007)

Maskinförare
1 163 Inlägg
18 december 2007
kanske snarare är så att fler behöver bli poliser ?
Det är klart dom prioriterar vad dom ska utreda, det lär ju komma in fler än 1 anmälan om "små saker" varje dag i landet. ingenting som säger att man kan skita i dom för det, men dom prioriterar nog värre brott, vilket iallafall jag är glad för.. Sen att det man råkar se är när moppe pojkar åker dit. Men jag är vet att dom gör mer än så.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Sleeper
3 084 Inlägg
18 december 2007
En släkting till morsan fick sin båtmotor stulen och några dagar efter hittade han igen motorn som satt på en annan båt.. polisanmält och han rapporterat att det var hans motor men polisen var enormt tröga och hade de beslagtagit motorn hade han fått väntat hela sommaren för att få tebax den, så han stal helt enkelt tebax motorn big_smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sleeper
3 084 Inlägg
18 december 2007
_Spawned_ skrev:
kanske snarare är så att fler behöver bli poliser ?
Det är klart dom prioriterar vad dom ska utreda, det lär ju komma in fler än 1 anmälan om "små saker" varje dag i landet. ingenting som säger att man kan skita i dom för det, men dom prioriterar nog värre brott, vilket iallafall jag är glad för.. Sen att det man råkar se är när moppe pojkar åker dit. Men jag är vet att dom gör mer än så.

japp de prioriterar de som kör för snabbt på den fria motorvägen hmm

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

2 283 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
WasteGate skrev:
Samma sak hände mig, en *** *** backade in i mig jag gick ut och hon med så sa hon att jag skulle följa med henne till hennes affär, jag tog regnummer när hon stack, anmälde det men inget hände.

Så nu kommer hon ha en söndrig bakruta kan jag lova. Hon bara nekar allt.

Vill tillägga att det var körförbud på bilen och hon var kaxig turk.

Tråkig attityd du har killen..
Dåligt ordförråd likaså, väx upp!

//Christoffer

Jag fattar inte vad du menar? Så du menar att du inte blir skit-förbannad när någon backar in i dig eller så och om du ska skriva det så är det lätt att man blir förbannad och vill visa det.

Förstår inte riktigt vad du påpekar?
Senast redigerat av Pikey (18 december 2007)

R.I.P. Michael Jackson!

Sök