2908
Sök

trasig tändkasett?

76 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
Jag har en saab 9-5:a som inte ville starta igår. Den bara "klickade" och inte ens färddatorn sa att nått var fel. alla lampor lyste som dom ska å allt...

jag använde bilen några timmar före och då funkade den bra. strejka bara en gång innan jag tog den då smile

Tänkte ta startkablar om ett tag å kolla om den vill komma igång. om det funkar med det...

Så min fråga är: Kan det vara tändkassetten? eller vad kan det vara ?
Senast redigerat av GAS83 (26 december 2007)

1 453 Inlägg
26 december 2007
Händer ingenting alls när du vrider om nyckeln så är det inte tändkassetten, låter mer som att startmotorn kärvar eller inget kräm i batteriet.

Drar startmotorn runt utan att tända till så brukar det vara antingen tändkassett eller bränslepump.
Senast redigerat av sveddan (26 december 2007)

644 Inlägg
26 december 2007
Bränslepumpen är ett vanligt fel på saabarna .. men om motorn inte går runt kan de ju vara startmotorn. annars så är de väll bara å testa å knacka lite på bränslpumpen så får nån köra på starten. å startar den inte då är de nog kanske tändkassetten som gett upp
Senast redigerat av ogge89 (26 december 2007)

Tidsoptimist
184 Inlägg
26 december 2007
Kan du köra ett tag tills den blir varm? Är det när du ska starta den när den är varm som den tokvägrar?

Jag försöker iaf...

76 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
jag tog startkablar och då funkade det smile sen prova jag starta den efter ett tag utan kablar å då gick det bra smile vettefan vad som hände... får se om problemet dyker upp igen.
tacktack

76 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
Motorn var kall när jag skulle ta den första gången föresten...
andra gången var den lite varmare iallafall.. smile

Sök