3061
Sök

Turbo projekt

11 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Jag hade tänkt mig att bygga om en audi coupe 2.3L Quattor. Och sätta in en s4 motor 2.2L turbo går det att besikta så eller måste jag typa om bilen, så att man kan köra lagligt med den? Är det nån kunnig på det här området där ute som kan svara på min fråga...

"audiot"
287 Inlägg
2 januari 2008
Hmmn, en 2.3l coupe quattro med S4 motor.... Detta är ungefär vad vi brukar kalla en Audi S2, Att bygga om och få en Audi Coupe besiktad och laglig med dessa prylöar är INTE enkelt och förmodligen inte billigare heller än att köpa en S2a direkt. Du kommer inte få besikta den så, du kommer med andra ord bli tvugnen att typa om bilen på något spännande vis. Mitt tips är att sätta dig och läsa igenom alla bra besiktningstrådar och liknande för att se vad man får och INTE får göra. Sedan kan man bestämma sig för hur man vill göra.

Läs bl.a http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245

Mvh

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

11 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Varför ska det vara så dyrt då jag har ju s2 framvangn på och bakvangn plus drivlinan s4 motor boxen och kabelhärvan till moton....

"audiot"
287 Inlägg
2 januari 2008
Ptja, då är det kanske inte så fruktansvärty dyrt, då du redan har mycket av de dyra prylarna, som motor drivlina styrboxar m.m.  men du har fortfarande problemet med besiktningen. Det kommer nog bli riktigt krångligt att få ihop den bilen och sedan besikta, så jag gissar därmed att det vore enklare att börja med en riktig s2a så man slapp bekymra sig över det dära. 

Eller du kanske bara bygger ren busbil som inte ska besiktas för 5 öre i alla fall, då tycker jag du bara ska köra på smile

Men nja, det blir nog dyrare och jobbigare än du tänkt dig i alla fall. Bara som tips, det blir det alltid.

Mvh

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

12 086 Inlägg
2 januari 2008
Skaffa papprena från en skrotad S2 så slipper du massa problem.

Anses detta till uppmaning till brott av vässentligare klass tar jag tillbax det!

Sök