3371
Sök

Hur gör man så att stereon startar när man slår på tändingen?

132 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
har just bytit ut min orginal stereo till en vanlig stereo och när man vred på nyckeln så starta orinalgstereon och när man tog ur nyckeln slog den av.

så hur ska man koppla stereon så att den går på nyckeln ?
lite jobbigt när man måste tänka på att stänga av stereon manuellt hela tiden.

nu till nästa fråga..
någon som vet nån bra antenn adapter som man man sätta orginal antennkabeln i ena änden och en vanlig han antenn kontakt i andra ?

tack på för hand
//sumpis
Senast redigerat av sumpis (3 januari 2008)

Volkswagen Motorsport!

1 004 Inlägg
3 januari 2008
dra plussen till tädningen?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

132 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
aa, men de konstiga är att sätter jag tillbaka  orginal stereon så funkar de hur bra som hälst men byter jag stereo igen så måste ja trycka på knappen ..

Volkswagen Motorsport!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
3 januari 2008
Det kan bero på hur det är kopplat där bak, ofta så har man 3st kablar till strömmen.

Så som jag gjorde på A4an för att stereon ska gå med nyckeln var att jag drog såklart jord till jord, sedan den kabeln som säkringen ofta sitter på, (Plus) till plus.
Sedan tog jag den kabeln som var röd på min stereo och letade reda på ett ställe i säkringsdosan som får ström när man vrider på nyckeln. och nu fungerar det klockrent !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

126 Inlägg
3 januari 2008
Från bilen kommer alltid en kabel för jord en för plus som det alltid  ligger spänning på, denna ska kopplas som Tsdi skriver till plus (ofta märkt med "Bat+") på stereon för att behålla minnet för alla inställningar osv. Sedan finns det en kabel som brukar vara gul och fungerar som "Remote". det du förmodligen gjort är att kopplat "bat+" till remote kabeln då är stereon alltid på.

Vad det gäller antenn så beror det på hur den ser ut i din bil, men Hos Brl hittar du garanterat den adapter du söker.

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
3 januari 2008
har du ISO-kontakt till den nya som du sätter på din gamle kontakt?
Hade du ISO-kontatk innan?
Tack FK-R för tipset angående minnet jag kan koppla min på radioläge men då raderas min radiokanaler vad gör jag för fel?

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

1 058 Inlägg
3 januari 2008
har för mig VAG-bilar har omkastade kablar till 12V konstant och 12V tändning ??

PoLoud =D

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
3 januari 2008
I min förra bil skulle man byta plats på gul och röd kabel.
Men allt stod i instuktionerna till stereon som alla läser eller? big_smile
Jag körde iaf runt och var irreterad ett bra tag. Tills jag läste hur man skulle göra.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
3 januari 2008
Tribbe skrev:
I min förra bil skulle man byta plats på gul och röd kabel.
Men allt stod i instuktionerna till stereon som alla läser eller? big_smile
Jag körde iaf runt och var irreterad ett bra tag. Tills jag läste hur man skulle göra.

Hahaha typiskt sånna som "vet" att dom kan allting och aldrig behöver läsa en manual i hela sitt liv (konstigt nog är det dom som tabbar sig oftast fast dom "kan allt", hmm ??) lol

En äkta nörd sträckläser manualen *minst* två gånger innan själva grejen e uppackad wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök