r-ted skrev:
Hammarslag skrev:
peter_1976 skrev:
har nu suttit o läst hela tråden
varför ska tråden förstöras genom att folk börjar prata straff?
killen frågar bara om tips på vad han kan hitta på om dagarna?
du låter som en bra kille som råkade göra en dum sak som du ångrar. o du förtjänar ditt straff utan att klaga. eftersom du har bojja så kan det inte vara så allvarligt. trodde inte ens man använde bojja. o till vilka brott?
en kanske dum fråga, men hur gör man när man ska duscha/ bada? är den vattentät? man vill ju gärna komma åt o tvätta därunder oxå.
Tackar skoj att vissa inte leker moraltanter iaf.
Ja jag är nöjd med straffet och accepterar det utan att gnälla, tycker det är ganska skönt faktiskt.
Skiljer sig inte alls mycket ifrån min livsstil innan, jobba>gå hem o surfa på datorn.
Köpt mig en träningscykel nu iaf, ska cykla en timme om dagen
Ja den är vattentät, man kan få boja allt ifrån rattfyllor till misshandlar. Upp tom 6mån, är straffet grövre så blir det anstalt.
va fan kom att tänka på en sak, nu har du ju haft bojan ett tag nu får du berätta om vad du gör och vilka aktiviteter det blev.
ang när man kan få fotboja så kan man ävern få frigång med boja vid längrestraff, har en polare som satt inne för rån och han hadde frigång med boja.
Haft boja sen förra tisdagen nu.
Mina aktiviteter är endast mitt arbete,
slapp och gå på "terapiprogram" eller vad nu skiten heter, som igentligen verkade vara obligatoriskt, så tror att det färdig bryggda kaffet och kakorna satt som gjutet när dom kom upp dom 2 första schemalagda gångerna.
Bäst och smeka dom medhårs, så kan det löna sig vilket det gjort.
Men visar mitt typiska schema.
0500-0530 restid till jobb
1400-1440 hem färd (tar 5min me bil, så hassla till mig lite tid
Sen en dag i veckan har ja 2 timmar egna ärenden, tex bank handla käk.
(ska man tvätta tex så får man ringa in och meddela det)
2 timmar lördag, och 2 timmar söndag permis.
(Ökar till 3timmar nästa mån, och till 6timmar lör o sön 3 & 4 månan.