WurstingErik skrev:
på pure pf finns ju lite prylar, dessutom många byggen
bäst sku ju va om du bytte till 2.5a direkt, och de trimmet du har på listan så e du riktigt nära 200 häst plus lite mer vrid
haha duu, ppf kan dra långt åt ******* me sina fantasipriser på grejer. ne faan ha fått till bra nog me grejer på motorn sen ja gjorde denna tråd. så är inte så mycke ja funderar över just nu
.
har ju de här på motorn nu och de får räcka tills nästa vinter då de blir kompressor.
* 323kolvar
* 323 stakar
* 323 vevaxel
* 270graders trimkam (vassare ska ordnas, 296graders)
* hårdare ventilfjädrar
* nya vipparmar
* planad topp
* 528 spjäll (=3")
* org LMM (528 LMM ska på =3")
* org insug (bygga eget annars 325 insug)
* 528 BTR på 3bar (orginal=2,5bar)
* öppet filter
* bytt gummi bälgarna på insuget mot rör i 3" för bättre kylning
* oilcatch tank för att få bort olje spill till insuget
* chip
* 2,5" avgassystem 2st simons burkar
* bortkapad fläkt, numera elfläkt
* oljekylare
* alla packningar nya
* nya kolvringar
* nya vev/ramlager
*ställbart kamdrev (ska köpas)
* och ska köras på E85
så 200hk ska de nog bli ska du se
...