3441
Sök

automatlåda cadillac

volvo 740 GLE -87 :)
50 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
har haft problem me lådan sen ja köpte bilen, då bilen blir varm slirar den som en gris på backen, men slirar inget då ja kör framåt varm som kall utan växlar fint. men nu har ja hittat att dom har tagi bort oljekylaren till den. då bilen är nystartad och kall slirar den inte, oljan i lådan heter wolfrace om ja it minns helt åt h-vete. den ska även ha varit nyrenovera då ja köpte den-. vet inte om de stämmer genom att ja inga papper har på de,

lådan sitter i en cadillac 4dr HT, motorn är en -62 om ja it minns fel, antar lådan är där ikring? 4 stegare

har fått tag i en oljekylare från en merca diesel.
tror ni den räcker ?
blir de självtryck in till kylaren ?
måste ja ha nå spec slangar eller kan ja köpa bara slangar på laitis som tål olja med vanliga slangklammer ?
^^,

mvh Anders

NO Turbo Shit, Just REAL Power

leo_m83
16 januari 2008
det räcker med vanliga olje slangar. Min egen automat låda i min galanat -97 gave up dagen efter att jag köpte den. fick byta den, vart inget märkvärdigt i det. försök att skaffa original kylaren annars får du beställa från usa. det är enklaste. Man kan ju alltid prova med en kylare från diesel merca och se om det fungerar. Dock ska du se till att det finns rätt mängd olja i lådan. Om bilen slirar kan det också vara själv sväng klumpen som håller på att ge sig.

50 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
leo_m83 skrev:
det räcker med vanliga olje slangar. Min egen automat låda i min galanat -97 gave up dagen efter att jag köpte den. fick byta den, vart inget märkvärdigt i det. försök att skaffa original kylaren annars får du beställa från usa. det är enklaste. Man kan ju alltid prova med en kylare från diesel merca och se om det fungerar. Dock ska du se till att det finns rätt mängd olja i lådan. Om bilen slirar kan det också vara själv sväng klumpen som håller på att ge sig.

oljenivån är perfekt oljan är ny å fin och röd.får se hur de blir me kylaren anners får ja beställa en nya, men dock svindyr för kylare och oljekylare går i samma, därför ja ska sätta dit en separat för någon gång i sin tid är de nämligen bytt  kylare till en utan oljekylning.

50 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
ingen som vet ? :S

29 Inlägg
18 januari 2008
Hej !
Har du en som du säger nyrenoverad låda så ska den inte slira. Kör ej bilen mera förrän du har satt dit en kylare. Du kan hänga dit en i ramen nära lådan så blir det enklare för dig. Jag har byggt ett antal HotRods & Custom med automatlåda och detta har funkat för mig. Convertern snurrar med motorn och ger tryck och cirkulation så det behöver du inte tänka på. Skulle det händelsevis bli varmt ändå, sätt då dit en liten elfläkt(Fläkt från en dator 12v exempelvis) Kylaren från Mercan funkar säkert.  MVH/PG Tälth

50 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
Evita skrev:
Hej !
Har du en som du säger nyrenoverad låda så ska den inte slira. Kör ej bilen mera förrän du har satt dit en kylare. Du kan hänga dit en i ramen nära lådan så blir det enklare för dig. Jag har byggt ett antal HotRods & Custom med automatlåda och detta har funkat för mig. Convertern snurrar med motorn och ger tryck och cirkulation så det behöver du inte tänka på. Skulle det händelsevis bli varmt ändå, sätt då dit en liten elfläkt(Fläkt från en dator 12v exempelvis) Kylaren från Mercan funkar säkert.  MVH/PG Tälth

tacks å mycke ! toppen ! då vet ja de smile
mvh Anders

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök