3000
Sök

Köpröd: Bilbasar.

14 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
Hej jag har en s70 GLT -97. Och jag har ju de två 8" platserna lediga ovanför baksätet. Jag tänkte nämligen att trycka dit två baselement där. Jag har funderat på 2st Rockford Fosgate 8 tum Punch 2 från BRL. Effekttåligheter på dom är 400W och 200W RMS(vad menas med RMS?). Vad rekommenderar ni för slutsteg till dessa? Är det någon som har haft en s70 och som vet hur elementen ska sitta, och hur har ni gjort? Och framförallt är högtalarna som jag funderar på bra? Mera frågor tillkommer väl.

Jag är väldigt tacksam för ett svar.
Senast redigerat av Najsel (29 januari 2008)

RM-operatör
667 Inlägg
30 januari 2008
Har jag själv förstått RMS rätt så är det helt enkelt "konstantwatten", det vill säga den effekt som kan ligga på konstant utan att basen tar skada.
Ja högtalarna är bra,det är Rockford=)
Vad gäller steg,så antingen JBL GTO-4060 (fyrkanals) , eller kanske Rockford Fosgate Punch 2x100W.
Men ska du ha begagnat så kommer man ju billigare undan=)

Hur menar du när du frågar hur elemtenten ska sitta?

14 Inlägg
31 januari 2008
Trådstartare
ShyGuy skrev:
Har jag själv förstått RMS rätt så är det helt enkelt "konstantwatten", det vill säga den effekt som kan ligga på konstant utan att basen tar skada.
Vad gäller steg,så antingen JBL GTO-4060 (fyrkanals) , eller kanske Rockford Fosgate Punch 2x100W.

Tackar då  vet jag lite iaf, nej den frågan behöver du inte bry dig om för jag vet redan det. För det är ju dom två 8" platserna ovanför baksätet hag undrar lite över om man på något sätt ska dämpa det ytterligare där på något sätt eftersom dom sitter rätt så fritt tycker jag.
Senast redigerat av Najsel (31 januari 2008)

22 Inlägg
31 januari 2008
Najsel skrev:
ShyGuy skrev:

Tackar då  vet jag lite iaf, nej den frågan behöver du inte bry dig om för jag vet redan det. För det är ju dom två 8" platserna ovanför baksätet hag undrar lite över om man på något sätt ska dämpa det ytterligare där på något sätt eftersom dom sitter rätt så fritt tycker jag.

Det blir ju garanterat bättre ljud om du bygger en låda istället för att montera basarna "Open air".
För jag antar att de inte ska sitta i nån låda!?

Sök