3350
Sök

A4 startar konstigt :S

6 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Hej!

Har en A4 -95 1,8 som beter sig konstigt när man ska starta den. Den tänder som den ska men sen dör den helt plötsligt ca 0,5 sek efter den varvat upp. Ibland går de hur bra som helst men oftast startar den på 2:a eller 3:e försöket (vissa ggr får man prova hur många gånger som helst typ 10 innan den går ner på tomgång som vanligt) Har haft den på verkstad o de har bytt några givare men fungerade bara ngn vecka innan problemen kom tillbaka. När den väl startat är de alldrig några problem med att den lägger av. Tomgången är ca 1200 vid kall motor o 900 vid varm de e väl som de ska?

Någon som har haft liknande problem eller någon idé om vad de kan vara?

Tacksam för svar!

Beyond Godlike
146 Inlägg
1 februari 2008
Det är startspärren. Hade liknande problem förut. ibland kunde det ta 40 gånger innan bilen startade ordentligt!

Dom säger det!

6 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Tack för svar!
verkar som de e startspärren alltså. Krångligt att byta? vad kostar de?

1 Inlägg
1 februari 2008
Jag tror också på startspärren.Då går den i någon sekund sen stannar den.
Pröva en annan nyckel och se om det går bättre då annars kan det va lässpolen till startspärren som är dålig.

Beyond Godlike
146 Inlägg
1 februari 2008
zxcv skrev:
Tack för svar!
verkar som de e startspärren alltså. Krångligt att byta? vad kostar de?

Det fina är att jag aldrig bytte min startspärr smile En vacker dag slutade den att cp:a sig. Men jag fick uppgifter på 2000 kr för byte. Men det beror ju på vart man vänder sig. Märkesverkstäder tar överpriser.

Dom säger det!

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
1 februari 2008
hade lika på min passat -95 och då bytte jag lässpolen till en från skroten för att prova med och problemet försvann då..

Sök