1927
Sök

Lamdasonden lyser på min 740

357 Inlägg
27 januari 2008
Trådstartare
Kan någon hjälpa mig lampan lyser och bilen går bra typ 5 meter och sen andra 15 meter går den skit sen efter det går den bra igen. Tappade katten förut oxå. Alla som ja pratat med tror att ja ska byta lamdasonden .  hoppas någon kan hjälpa mig

1 311 Inlägg
27 januari 2008
låter som lambdan är skrot...

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

65 Inlägg
28 januari 2008
prova ta bort pluskabeln från batteriet i ca 30min sen sätter du tbx den igen. min lamdasonds lampa har lyst på 940n. när jag nollat motorn på detta sätt så har den släckts. Inte säker på att det fungerar för dig men det är värt att prova.

Volvo 244 TIC

Avstängd
70 Inlägg
29 januari 2008
AspeliN skrev:
prova ta bort pluskabeln från batteriet i ca 30min sen sätter du tbx den igen. min lamdasonds lampa har lyst på 940n. när jag nollat motorn på detta sätt så har den släckts. Inte säker på att det fungerar för dig men det är värt att prova.

det räcker och ha på tändningen och ta va polen i 30 sekunder de brukar släcka lampan... mvh lagerknack

gör som ford köp volvo

95 Inlägg
30 januari 2008
Kolla vad du får för felkoder i den lilla svarta lådan (i högra hörnet?) under huven, så får du ju en finmgervisning på vad felet kan vara? Och släck sedan lampan där, måste väl vara enklast?

Mvh
Johanna

saabrules
6 Inlägg
2 februari 2008
Citat från Andreas Plars på stc.com:

"Det man alltid börjar med när man har felaktiga lambdavärde är att kolla upp alla motorns insignaler. Från Mapsensor/LMM, motortempgivare, lufttempgivare så att de ger rätt och rimliga värden.
Min erfarenhet är att fel på lambdaväret väldigt sällan beror på själva sonden."

Gäller säkert även volvo

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
3 februari 2008
inte behöver man vänta 30sek för att släcka lampan? jag brukade på min 745 bara ta bort polen å sätta på den igen så slockande lampan... om den inte gjorde det så va ju felet kvar...

BTW så behöver inte lambdalampan ha med lambdasonden att göra... den lampan övervakar hela motorns styrsystem...

men som sagt kolla felkoder!
Senast redigerat av Xoff (3 februari 2008)

Sök