hej jag har en volvo 745 tic en 87 med en b230et motor och det är så att jag har lite problem med den för när jag kör med den och laddar turbon så när den kommer upp till 3000 varv eller något så klipper den, den dör alltså och sen efter någon sekund kommer den igång igen är det någon som kan tänka sig att hjälpa mig med detta problem Mvh mathias
aa men om man trycker på.. Så trycker man på så klipper den och ibland om man inte gasar så mycket också men det är ibland den klarar det utan att klippa men vet inte riktigt är det någon som kan veta vad felet kan vara ??? Mvh mathias
kolla om det bara klipper när det är fullt laddtryck gör den det så skulle jag tro att det är laddspärren för den ska klippa till vid runt 0.7-0.8 å du stänger han av soppan har jag för mig men slår på den igen när laddtrycket har sjunkigt
jag vet inte riktigt exakt för han som jag köpte den av han ljuger rätt mycket men han påstår att han har chippat den men vet inte riktigt hur man kollar sånt annars så tror jag den är ganska orginal förutom att det är en annan dumpventil och folk säger att det ser ut som en 940 fulltrycks turbo men vet inte riktigt har köpt den ganska nyligen så vet inte så mycket om den
hej jag har en volvo 745 tic en 87 med en b230et motor och det är så att jag har lite problem med den för när jag kör med den och laddar turbon så när den kommer upp till 3000 varv eller något så klipper den, den dör alltså och sen efter någon sekund kommer den igång igen är det någon som kan tänka sig att hjälpa mig med detta problem Mvh mathias
Exakt så gör min med, om jag laddar för mycket, det är nog laddtrycksspärren, skriv gärna hur det vart om du kopplar förbi den
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden