3721
Sök

Mitt 2*200 w biltema slutsteg har slutat funka

15 Inlägg
12 februari 2006
Trådstartare
Det var så att jag tog ut högtalarkablarna ur basen som  slutsteget driver för att få plats med prylar i baksätet på en resa. Jag använde dock stereon o det andra slutsteget för att lyssna på musik men mitt biltema slutsteg som driver basen kommer automatiskt på med det andra sas. Så en vecka senare när jag skulle koppla in baslådan igen så var slutsteget paj. Säkringarna hade gått o ja bytte men nu blinkar bara el lampan på slutsteget o det ska ju vara fast sken. Inga problem med 12voltsströmmen ej heller jorden. Så har det pajjat pga att jag körde musik utan att jag kopplat i kablrna till basen? Är den paj eller går det att byta nåt? Kör med dubbla jordkablar samt strömkablar o det är full kräm där. Tacksam för svar!!! Anders

Nu har jag upptäckt!!Att när slutsteget är på Blinkar stanby- (power on) lampan samtidigt som det puffar  till i baslådan varje gång när den blinkar till. Men men endast när motorn är igång.....  Mätte ju 12 volt konstant men kanske ändå nån vajsing på kabeln....får mäta igen!!!! Mer tips....

19 februari....Nu har jag skruvat isär steget o mätt ohm på olika ställen. Men jag är verkligen inget proffs på detta. Alla dessa små motstånd o dyl som finns där. Kör ett sitsa försök, sedan får jag leta upp ett nytt steg....
Senast redigerat av anderswien (19 februari 2006)

469 Inlägg
12 februari 2006
anderswien skrev:
Det var så att jag tog ut högtalarkablarna ur basen som  slutsteget driver för att få plats med prylar i baksätet på en resa. Jag använde dock stereon o det andra slutsteget för att lyssna på musik men mitt biltema slutsteg som driver basen kommer automatiskt på med det andra sas. Så en vecka senare när jag skulle koppla in baslådan igen så var slutsteget paj. Säkringarna hade gått o ja bytte men nu blinkar bara el lampan på slutsteget o det ska ju vara fast sken. Inga problem med 12voltsströmmen ej heller jorden. Så har det pajjat pga att jag körde musik utan att jag kopplat i kablrna till basen? Är den paj eller går det att byta nåt? Kör med dubbla jordkablar samt strömkablar o det är full kräm där. Tacksam för svar!!! Anders

har du otur har kanalen gått sönder vilket inte e roligt. Vet ej vad man byter för att få det helt igen =/

184 Inlägg
12 februari 2006
"har du otur har kanalen gått sönder vilket inte e roligt. "
Med och andra sidan ska du vara glad att det just va ett biltema steg så du inte har lackt flera tusen på tex ett DLS steg, fast roligt är det ju inte när ens saker går sönder sad

781 Inlägg
13 februari 2006
åkade ut för samma sak på ett gamalt steg ja hade. hade bara 3 högtalare inkopplade på ett 4 kanaligt steg.. sen när ja skulle kopla in den 4 högtalaren igen bara sprakade det.  va me troligen bränd kanal.. trist.

vet inte om de är de som hänt dit steg men risken är någ stor

Tommy
84 Inlägg
16 februari 2006
låter som du fått kortslutning ..så plus och minus har kommit i kontakt när steget startade .

Four Ring´s To Rule Them All !

Team Tondöv
649 Inlägg
16 februari 2006
Kortis!!

1 741 Inlägg
16 februari 2006
kondens = vatten på krestsarna = kortis!
fick så på ett steg jag hade förut :-/ va billigare att köpa nytt steg än laga.. hade ett mds steg men kan ju hända samma sak på ditt..
Senast redigerat av tecman (16 februari 2006)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

4 554 Inlägg
17 februari 2006
öppna steget och kolla om du ser något som inte ser bra ut...

Hewi
571 Inlägg
17 februari 2006
Koppla ur högtkabeln ur steget nästa gång istället för att koppla ur vid basen , högtkabeln har legat och kortslutit så det billigaste är nog att slänga steget och köpa ett nytt.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

Colaberoende
1 219 Inlägg
17 februari 2006
Mitt steg var likadant... Trodde det var ett jobbigt fel men det var bara en lödning på kretskortet som spökade... Nu fungerar det igen.

15 Inlägg
19 februari 2006
Trådstartare
jo nu har jag skruvat isär steget. Det är strömmern som är paj ingen kanal. Mätt ohm på olika ställen men jag är inte bra på motstånd o dyl, kan bara se om det är är ström igenom, ja nu kastar jag skiten o letar nytt. the last try only

18 Inlägg
19 februari 2006
Man Får Vad Man Betalar För Du Hör Ju Bara Namnet Biltema Slut Steg mm mm mm Ja Ja

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
19 februari 2006
biltema där säljer dom ju mestadels skräp

Team Insane Racing

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
19 februari 2006
skolan hade köpt ett packe skruvmejslar på biltema.. de första som hände var att mejseln gick av på mitten haha... fan va jag skrattade:D

Team Insane Racing

21 761 Inlägg
19 februari 2006
Och min far har skruvmejslar från Biltema som har hållit mycket länge, liksom andra verktyg.

Även jag har verktyg därifrån som inte gått trasig.
Senast redigerat av Drönirettab (19 februari 2006)

8 156 Inlägg
19 februari 2006
Biltema säljer budgetsaker. Det håller för det mesta. Ibland har man tur.
Man vet ju vad man köper iaf.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

12 086 Inlägg
19 februari 2006
Jag harde aldrig köpt slutsteg på Biltema, därimot hade jag köpt skruvmejslar.. o inte deras kromade skit då utan de bättre varianterna.. 10 år garanti därefter kan jag köpa nya!

Sök