12 februari 2006
Trådstartare
Det var så att jag tog ut högtalarkablarna ur basen som slutsteget driver för att få plats med prylar i baksätet på en resa. Jag använde dock stereon o det andra slutsteget för att lyssna på musik men mitt biltema slutsteg som driver basen kommer automatiskt på med det andra sas. Så en vecka senare när jag skulle koppla in baslådan igen så var slutsteget paj. Säkringarna hade gått o ja bytte men nu blinkar bara el lampan på slutsteget o det ska ju vara fast sken. Inga problem med 12voltsströmmen ej heller jorden. Så har det pajjat pga att jag körde musik utan att jag kopplat i kablrna till basen? Är den paj eller går det att byta nåt? Kör med dubbla jordkablar samt strömkablar o det är full kräm där. Tacksam för svar!!! Anders
Nu har jag upptäckt!!Att när slutsteget är på Blinkar stanby- (power on) lampan samtidigt som det puffar till i baslådan varje gång när den blinkar till. Men men endast när motorn är igång..... Mätte ju 12 volt konstant men kanske ändå nån vajsing på kabeln....får mäta igen!!!! Mer tips....
19 februari....Nu har jag skruvat isär steget o mätt ohm på olika ställen. Men jag är verkligen inget proffs på detta. Alla dessa små motstånd o dyl som finns där. Kör ett sitsa försök, sedan får jag leta upp ett nytt steg....
Senast redigerat av anderswien (19 februari 2006)