3064
Sök

Dump på Golf 3 TD?

10 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#1
hej, tänkte höra om man kan sätta en dump på en Golf 3 TurboDiesel..
nån här som vet om det går och hur man ska göra?

borde ju få ett fint ljud om man skaffar dump som inte behöver så mkt ladd för att dumpa..

tack på förhand..

volvonörd
116 Inlägg
22 februari 2008
#2
lite dåligt med vaccum å gasspjäll i en sådan motor,går säkert å bygga nån form av egenbyggd dump som är typ mekanisk men frågan är om det blir nått bra


10 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#3
ok, tänke att man kan ju iallafall prova:)

7 Inlägg
22 februari 2008
#4
Finns elektriska . bl.a.  här
http://www.zen19051.zen.co.uk/prod01.htm
Vet ej dock om det fungerar bra, sen kostar det en slant > 3000:-  Frågan är om det är
värt det för lite pysljud, men det är ju upp till var och en.

288 Inlägg
22 februari 2008
#5
lägg din energi på att skruva upp pumpen i stället, och lite på wg också, så får du betydligt roligare.

Med lem
1 127 Inlägg
22 februari 2008
#6
AE skrev:
Finns elektriska . bl.a.  här
http://www.zen19051.zen.co.uk/prod01.htm
Vet ej dock om det fungerar bra, sen kostar det en slant > 3000:-  Frågan är om det är
värt det för lite pysljud, men det är ju upp till var och en.

Låter för jävla löjligt bara. tongue

http://youtube.com/watch?v=2x41tFQKl7U



Skippa dump-historian på din diesel du..


Large Cap
1 816 Inlägg
22 februari 2008
#7
H3dlund skrev:
AE skrev:
Finns elektriska . bl.a.  här
http://www.zen19051.zen.co.uk/prod01.htm
Vet ej dock om det fungerar bra, sen kostar det en slant > 3000:-  Frågan är om det är
värt det för lite pysljud, men det är ju upp till var och en.

Låter för jävla löjligt bara. tongue

http://youtube.com/watch?v=2x41tFQKl7U



Skippa dump-historian på din diesel du..

Så word som det kan bli.

10 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#8
hahaha,, den där el dumpen lät faktiskt rätt så lamt.. men går bilen bättre om man skruvar pumpen då? (kan ej så jätte mycket om bilar) och vad betyder wg?

Large Cap
1 816 Inlägg
22 februari 2008
#9
Wg = Wastegate.

10 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#10
okej, då ska jag se om man har nån kompis som e lite smått hemma på dät där..

288 Inlägg
23 februari 2008
#11
Kör på fyran i jämn hastighet i 80, stämpla fullt till 120, mät några repor, du bör hamna runt 12-13 sekunder, sen är det dags att börja skruva lite, och kör sen några repor igen. Bra att ha tider att jobba med, när man skruvar.  Du ska komma ner till runt 9 sekunder utan problem. Vill du komma ännu lägre så går det att fixa också, men det är lite mer jobb då.


Antar att du har en td på 75hk? den laddar 0,6-0,7 ungefär orginal.
Senast redigerat av BiggerDigger (23 februari 2008)

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
23 februari 2008
#12
Skit i dumpventilen!!! Du kör en diesel, dumventilen till kom för att bygga bort vissa problem hos bensinbilar med turbo, skratta hellre och var glad åt din diesel. Det finns mycket du kan göra! Besök gärna www.dieselclubsweden.se för mer information.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

10 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
#13
tack för svaren, ska kolla hemsidan..
och jag ska göra mäta tider o sen skruva lite=)
och ja det e TD på 75hk=)


Sök