3396
Sök

Bromsskivor - mindre Brembo eller större Biltema?

2 337 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Då är det dags att byta bromsar på Boran, och jag står och väljer mellan Biltemaskivor och Bremboskivor från Micro. Priset för 280 mm's Biltema är ungefär samma som 256 mm's Brembo, så jag undrar vilket som är bäst. Större bromsar är ju bättre, men är det värt att gå ner lite i storlek för att få ett välkänt märke? Jag vill inte betala mer för att få större Brembo, så det är inget alternativ. Kan också nämna att bilen är en 1.6'a, alltså ingen racer och jag har väl ganska normal körstil.

Egen företagare
201 Inlägg
28 februari 2008
Är nog inte bara att sätta ditt en 280 mm skiva,förmodeligen behövs bytas ok,ev hela hjulnavet,mm

99 Inlägg
28 februari 2008
Köp de som ska sitta på din bil orginal, du har lite att lära innan du ger dig på det du pratar om nu smile

2 337 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Det sitter 280 original, men de mindre kom upp när jag kollade runt på nätet, så jag tänkte att det kanske gick att gå ner i storlek utan att byta en massa delar. Men du har rätt, jag är jäkligt mycket nybörjare när det kommer till sånt här. Men man måste ju börja någonstans, den som inte frågar får inget veta smile

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
28 februari 2008
Är den impoerterad? Då brukar de vara större bromsar beroende på land...
Men det måste vara nåt fel i mekonomens system, de går inte bara o byta dimension sådär på en kafferast tongue
Jag skulle iaf ta märkesskivan...

99 Inlägg
28 februari 2008
Mycket beror på din typ av körning, brembo orginal har inte funkat nå bra för många ifrån min klubb då dom slår sig mycket fort osv, men vi kör rätt aktivt med...

244 Inlägg
28 februari 2008
Sarge skrev:
Det sitter 280 original, men de mindre kom upp när jag kollade runt på nätet, så jag tänkte att det kanske gick att gå ner i storlek utan att byta en massa delar. Men du har rätt, jag är jäkligt mycket nybörjare när det kommer till sånt här. Men man måste ju börja någonstans, den som inte frågar får inget veta smile

Micros  Brembo 280mm skivor till din Bora heter hos dom 7133.

anledning till att det fanns fler varianter var att VW satte mindre skivor på dom bilar som dom leverera med 14" fäljar.

vet inte riktigt hur du kolla, men är man inne på deras hemsida o går in på alla tre varianter av 1,6 16v
så har dom båda alternativen med..

artnr: 7130  256x22mm för 14" fälg orginal   456:-/st
artnr: 7133  280x22mm                               498:-/st
Senast redigerat av cleo355 (28 februari 2008)

Sök