3396
Sök

Vad är det för skillnad på ps3 20 40 60 å80 gb hdd ???

4 571 Inlägg
21 februari 2008
Äsh sånt har man ju värre doningar för ^^
Köpte min främst för bluray och möjligen något spel

DFFL
9 020 Inlägg
21 februari 2008
Izual skrev:

Samma här, jag spelar mina spel ett par timmar tills jag tröttna, men filmerna kan jag kolla på ett par gånger. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

557 Inlägg
21 februari 2008
Sir_x skrev:
80gb:n såldes visst i Sverige. Det var den som lanserades först..

Jasså? det var intressant för jag köpte nämligen min 60GB 2 dagar efter releasen i sverige och då fanna det inga 80GB iaf... Vet inte vart du fått det ifrån?

//Jerry

Inte som alla andra.
46 Inlägg
21 februari 2008
Är det inte så att 60 gigaren har trådlöst nätverk då 40 gigaren inte har detta.
Så är det här hemma iallfall.

"Real men don´t cry, it ruins their makeup"

Rörpulare
1 453 Inlägg
21 februari 2008
Izual skrev:

Ja va ska man annars ha den till roll Nej men ja e tok nöjd me mitt ps3 60gb

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

DFFL
9 020 Inlägg
21 februari 2008
stoffe_V70 skrev:
Är det inte så att 60 gigaren har trådlöst nätverk då 40 gigaren inte har detta.
Så är det här hemma iallfall.

Tydligen så har 40Gb trådlöst, men jag har för mig att den inte hade det från början.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Soubee
21 februari 2008
Ifall det är samma 80gb som man kan köpa i USA så är denna regionsfri så vitt jag vet men i övrigt har den samma egenskaper som en 60gb...

Hur skiljer sig denna utgåva (40gigaren) jämfört med 60 GB-modellen?
• 40 GB hårddisk, istället för 60
• 2 USB-portar, istället för 4.
• Saknar kortläsare.
• Saknar bakåtkompabilitet till Playstation 2.
• Något tystare(!). Maskinen utvecklar mindre värme vilket gör att kylningen inte behöver jobba lika hårt.

Quote ifrån Webhallen....
Senast redigerat av Soubee (21 februari 2008)

DFFL
9 020 Inlägg
21 februari 2008
Alla PS3 är regionsfria, även spelen.
Dock så är de flesta filmer inte det.

Russel Crowe, Gladiator.

3 Inlägg
21 februari 2008
FireTraXX skrev:
Greatsnyggo skrev:
vilket är bäst att  köpa då? har nämligen funderat på ett ....

60Gb ifall man inte vill ha nån liten budgetmodell.

Men om jag inte är helt ute o cyklar så säljs inte 60gigaren längre, var inte sån stor efterfrågan på bakotkompabiliteten och så såldes de väll för lite så dom gjorde en mindre variant o tog bort lite funktioner å sänkte priset, hdd:n är de minsta problemet, bara att kasta i en större om man vill.

DFFL
9 020 Inlägg
21 februari 2008
Luzifer75 skrev:
FireTraXX skrev:
Greatsnyggo skrev:
vilket är bäst att  köpa då? har nämligen funderat på ett ....

60Gb ifall man inte vill ha nån liten budgetmodell.

Men om jag inte är helt ute o cyklar så säljs inte 60gigaren längre, var inte sån stor efterfrågan på bakotkompabiliteten och så såldes de väll för lite så dom gjorde en mindre variant o tog bort lite funktioner å sänkte priset, hdd:n är de minsta problemet, bara att kasta i en större om man vill.

40Gb är ändå en budgetmodell, saknas saker jag ville ha.
HDD:n bytte jag direkt till en 160Gb så det kunde ju kvitta.

Russel Crowe, Gladiator.

4 571 Inlägg
21 februari 2008
FireTraXX skrev:

Äsh vadå budget, den har ju allt man behöver vad mer är nödvändigt?

DFFL
9 020 Inlägg
21 februari 2008
Izual skrev:
FireTraXX skrev:

Äsh vadå budget, den har ju allt man behöver vad mer är nödvändigt?

Den har inte allt jag behöver, det har inte ens 60Gb.
Jag använder t.ex alltid alla USB-portarna, jag är inte sugen på att köpa en 50 meter lång TP-kabel för att kunna surfa (Vilket man behövde då när jag köpte min PS3 eftersom att 40Gb inte hade trådlöst) och jag vill kunna spela t.ex. GT4 och GTA medans jag väntar på GT5 och GTA IV.

EDIT:
Att jag använder USB.kabalrna är för att jag installerat Linux på den och då ska ju mus och tangentbord kopplas in utöver den externa HDD:n och GH3-dosan.
Senast redigerat av FireTraXX (21 februari 2008)

Russel Crowe, Gladiator.

4 571 Inlägg
21 februari 2008
Äsh hdd'n byter man ju ändå tongue och trådlöst är ju numera standard på snikvarianten med.
Bakåtkompabillitet känns onödigt då jag aldrig någonsin spelat ett vanligt xboxspel på min 360 ^^
Men usbportarna är nog största nackelen imao.

EDIT: Men går det inte att köra usbsplit på ps3?

Kung
191 Inlägg
5 mars 2008
Bjork skrev:
Tiger1978 skrev:
Jag vet att på min 80gb där är en tystare och effektivare fläkt (dom mindre har tydligen en tendens att bränna om man har på dom för länge..)

Finns de 80gb nu? Trodde 60 var max..

40 gb saknar usb uttagen som 60 gb har berätta min polare.

om det va jag som berättade så va det att dom har tagit bort 2 usb-uttag inte alla tongue

Sök