3779
Sök

Råd: Rolig första bil!

349 Inlägg
7 juli 2007
Generalen skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Monte Carlon är väl ingen dålig bil...
Lite törstig då kanske, om dom inte har gjort nåt åt den strypta smogmotorn som är original. Det är ju lite trixigt om man blir tvungen att ha en vinterbil också, för det är ju lite synd att ha en såpass fräsch jänkare på vintern.

Hade en 68 Mustang som förstabil och det var ju en kul erfarenhet! big_smile
Men som sagt, fick sälja den å jag var tvungen att ha en bil jag kunde använda året runt. :'(

Ja, Monte Carlon skulle va frän å ha! (nä vinterbil behöver inte jag, e bara 15 wink)

Men Opel, rostar inte de väldigt mycket också? (syftar på ditt andra inlägg)
Enligt pappa e de ena riktiga rost-sorkar hmm

MVH

Bara for att det redan har dragits ett annat daligt bilskamt sa drar jag en om denna me. ursakta om folk tar illa upp det ar inte syftet tongue

Opel gevalia - nyrostat ...
Senast redigerat av Ertiyed (7 juli 2007)

Kettunen
7 juli 2007
Pontiac Firebird wink

Fritids-designer
293 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Pontiac Firebird wink

Jo, de är fina, men köper nog hellre en Camaro då, 70-talet. smile
Synn bara att om man vill ha V8 så kostar dé ju lite mer än vad jag har råd med. hmm

Va tror ni om en Mini eller Fiat 500 som banracingbil då? wink
Senast redigerat av Generalen (7 juli 2007)

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."

Fritids-designer
293 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
Nä, nu har jag bestämt mig. Det blir en Volvo 142 -73 med kompressor- eller turbomatad B23. smile Förmodligen turbo.
Ska sedan designa om den lite. Den kommer bli speciell!
Projekttråd kommer så fort bilen är inhandlad smile

Men fortsätt komma med förslag, ni kanske kan övertyga mig! wink smile

//Erik

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."

196 Inlägg
7 juli 2007
Köpa en Renault 5 Cat? xD

One life, Live it!

140 Inlägg
7 juli 2007
Sitter ofta en 2.0 sohc 4a i caprisen, ibland 1,6l, lite v6or också. Finns dock gott om trim till 2litraren! Håller på o skrämmer upp min just nu, kommer nog på turbo också. Annars kan man slänga i en Cosworth V6 som Benan här har gjort, går som fan! big_smile

http://www.garaget.org/?car=2182
Senast redigerat av Chrizze (7 juli 2007)

Gasar till det rasar

Avstängd
107 Inlägg
31 mars 2008
En volvo 240,940 eller 240 tycker jag du ska ha tongue

Sök