3453
Sök

Volvo 855 T5

2 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
#1
Hej, undrar vad de finns för för & nack delar med 855 T5.  tänkte köpa en sån. så vill veta vad man ska tänka på? vad som är vanliga slitage saker ?

#2573
1 489 Inlägg
1 april 2008
#2
Packboxarna brukar vara kassa (läs alltid)
Kolla turbon, bör bytas runt 18k mil - blåryker det så misstänk den och dra ner på priset

• Även den starka måste ta i när han skiter

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
1 april 2008
#3
Det finns ett antal trådar om för-/nackdelar med Volvo 850 T5 så ett tips är att börja med dom.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

272 Inlägg
1 april 2008
#4
Varför bör man byta turbon vid 18k mil? Finns folk som kört 30k på orginalturbon utan problem. Det gäller att köra med skallen!

Samt som John87 säger.. RTFM, SÖK!

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
1 april 2008
#5
jip skrev:
Varför bör man byta turbon vid 18k mil? Finns folk som kört 30k på orginalturbon utan problem. Det gäller att köra med skallen!

Kan ju flika in där också.

Min turbo har hållt nu i över 21.000 mil.
Och jag har ingen blårök eller liknande.

Det är dom som trimmar som får titta efter en ny turbo tidigare än vanligt.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

2 911 Inlägg
1 april 2008
#6
Jag skulle nog omformulera tidigare påstående

Snarare

De bilar som inte har skött löpande servicen får ofta problem med turbon tidigt.
Titta i papprena, även om mycket är lagat senaste tiden så tyder det på att någon har extrem otur, eller så är den dåligt skött.

Min egen är inne på femte turbobytet på 30k mil, och nu är det dags för motorrenovering.

272 Inlägg
1 april 2008
#7
Decibel skrev:
Jag skulle nog omformulera tidigare påstående

Snarare

De bilar som inte har skött löpande servicen får ofta problem med turbon tidigt.
Titta i papprena, även om mycket är lagat senaste tiden så tyder det på att någon har extrem otur, eller så är den dåligt skött.

Min egen är inne på femte turbobytet på 30k mil, och nu är det dags för motorrenovering.

Har kört sippat i 4000mil, med täta oljebyten. Min har ingen tendens att ryka blått eller dylikt. Så det du säger stämmer bra.

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
1 april 2008
#8
Precis, bilen blir som man behandlar den. Bra service och omvårdnad så brukar det inte bli några problem.
Är inne på 19,5 K mil nu och turbon är den samma som dem satte i när dem byggde bilen smile

Leta efter en välservad bil från första början så slipper du massa krångel och sköt sedan bilen när den är i din ägo så ska du se att det går bra smile

I do it my way


Sök