3292
Sök

vilket polermedel till maskinpolering?

20 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
Använder man samma medel när man maskinpolerar som när man polerar för hand?roll
Handpolermedel brukar man väl stryka ut, vänta tills det torkar och sen polera..  Men när man polerar med maskin ska väl polermedlet vara fuktigt hela tiden eller är jag helt ute och cyklar??
Tacksam för svar, man vill ju sola i lacken cool
Senast redigerat av David_Bearfoot (17 mars 2008)

Rekondare
236 Inlägg
17 mars 2008
Det blir ju bäst om du fuktar trissorna lite med vatten innan du kör ut polermedlet annars så går det torrt på lacken å det blir "rosor"

95% av sveriges kvinnor har ett bra sexliv.. resten hinner jag inte med!

Motormontör
437 Inlägg
30 mars 2008
Du ska inte behöva blöta trissorna med vatten om du inte ska göra en våtpolering men det är inget en vanlig person klarar av att utföra.
Det tar år av träning för att hantera den tekniken.
Du skulle klara dej med en maskin med två trissor på...annat kallat en cycklo.
När du ska pålera se till att bilen är torr, sen är det bara att börja beta på med ett polermedel typ en cleaner eller polish beroende på hur risig din lack är.
sen så ska du köra på med något skydd av något slag.
Har du en mera repig bil så använd en maskin med en stor trissa å kör på lite orednkligt utan att överdriva å sen kör du med en cyklomaskin efter det med en polish eller så.
Du behöver inte låta medel torka in för det gör inget bättre...tvärtom det kan damma å ser bli rosigt.
Däremot ska du arbeta med medlet tills önskat resultat uppnås.
Kom ihåg dock att som vanlig hemmapulare får man adlrig samma resultat som ett proffs, vi har betydligt mer kunskap för att få upp resultat och även bättre produkter.
Även om man kan få en bil riktigt  superfin med vanliga handelsmedel så krävs teknik vilket inte en vanlig hemmapulare har.
Själv så har man jobbat typ 6 år med bilvård och polerat långt över 100 bilar av olika märken.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

224 Inlägg
30 mars 2008
ta en vanlig rondel och köp trissor på micro eller biltema sen köper du *3M* polermedel *fine compound*
sen e det bara köra blir det rosor drar du av dom med trasa...

20 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Nä, det är säkert så som "mazdakillen" säger att man inte får samma resultat som ett proffs men en rejäl förbättring borde man ju kunna åstadkomma!  hoppas jag:-) ...  "Softmuppen" tack för tipset om 3M!

Sök