Som rubriken lyder, är det stor skillnad mellan 225/40-18 och 235/35-19? Eller kanske 225/35-19. Velar lite om jag ska införskaffa mig 18 eller 19 tummare nu till våren.
Den största förlusten gör du nog i komforten, men 35 i profil ska nog funka, se bara till att inte ha en lågbudget väghållningssats för då flyger du i guppen:P
Jodå, det funkar bra med 235/35-19. Har det på S6an och som andra säger, mera vägbuller och stötigare det blir det. Men man får inte glömma att du får bättre väghållning i rondeller/kurvor oxå. Att köra med sänkt bil är heller ingen fara. Min är sänkt 30-40mm från sportchassie (som är 10mm lägre än std) och tycker bara det är skumpigt på dåliga vägar.
SLK:ns 235/35-19 är ju iaf "inga problem" att köra gick från 16 till 19 och det var ju iof helt klart en stor skillnad.. Dock inget som var några direkta problem
Precis fått på mina BBS 19" tycker heller inte dem låter eller är för hårda mkt bättre vägegenskaper än med original 17" Visst gupp är ju itne roligt men det kvittar ju vilka fälgar man har så länge man inte kör med ballongdäck. Min bil är sänk 45 och tar inte i heller, var inne på köpa 20" men är glad att jag valde 19"