3076
Sök

Vart får man förmånligt billån?

Telge Drifting Team
602 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
Som topicen lyder, nån som har koll?
Det står "ränta från 4,99" men jag fick 10,nått och jag har hygglig inkomst och inga lån.
Det tycker inte jag är spec bra, nån som vet bättre ställen?

346 Inlägg
22 mars 2008
hur gammal är du nordea har ju så kallat Startlån för folk under 26 har för mig att det e rätt bra ränta på dem.

Telge Drifting Team
602 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
Ashra skrev:
hur gammal är du nordea har ju så kallat Startlån för folk under 26 har för mig att det e rätt bra ränta på dem.

Jag är 86:a, vad har du för ränta på det då?
Är det billån, som man måste ha kontant insatts?
Eller vanligt lån?

15 Inlägg
25 mars 2008
Falkich skrev:
Som topicen lyder, nån som har koll?
Det står "ränta från 4,99" men jag fick 10,nått och jag har hygglig inkomst och inga lån.
Det tycker inte jag är spec bra, nån som vet bättre ställen?

Jag tycker du ska in och titta på Mymoney, de erbjuder lån där de sätter bilen som säkerhet. Verkar bra eftersom det är svårt annars att få ett vettigt lån till kärran man hittat.

Lycka till

15 Inlägg
25 mars 2008
camaro67 skrev:
Om  du har hus kan du låna på de och få en vettigare ränta, men de är svårt att låna till bil och få en rimlig ränta

Att låna på sitt hus eller lägenhet är inte att rekomendera. Lånar du upp där så betalar du av långt efter du sålt din bil och skaffat en ny. Bättre att låna på huset för att göra saker med huset, inte för att kunna köpa bil.

Ring runt till de olika bankerna och se vilken ränta du kan få. sen är det bara till att ta det som du tycker är bäst.

Mina 2 cent

huh?
10 427 Inlägg
Telge Drifting Team
602 Inlägg
25 mars 2008
Trådstartare
Ok, tack för alla svaren!
Skall kolla runt lite, och nej tyvär så har jag inget hus sad

Eldknast
915 Inlägg
26 mars 2008
Är du medlem i ett fackförbund kan man få bättre ränta hos banken oftast.

Tiden är rolig när det går fort... :)

162 Inlägg
7 april 2008
swedbank har en ränta på ca 7 med facklån

1 255 Inlägg
7 april 2008
Den räntan gäller ju bara om du har någon typ av säkerhet tex: Hus har du ingen säker het är de större risk för banken då blir de högre ränta men som andra här säker är du med i facket så får något lägre ränta smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

162 Inlägg
7 april 2008
vadå menar du? 7 procent och måste ha en säkerhet?? Ne det räcker med att vara med i facket så får man så pass bra. Jag tog det lånet för några dagar sen.

274 Inlägg
7 april 2008
Jag fick 5,99% ränta häromdagen när jag köpte min bil på Mitsubishi. Ganska bra tycker jag. 20% var  kontantinsatsen.

1 255 Inlägg
7 april 2008
Ranta skrev:
vadå menar du? 7 procent och måste ha en säkerhet?? Ne det räcker med att vara med i facket så får man så pass bra. Jag tog det lånet för några dagar sen.

Jag menar om man ska ha lägsta räntan 4,99% Jag vet att man får runt 7% med fack lån har ett själv så

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Telge Drifting Team
602 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
Anubis skrev:
Ranta skrev:

Jag menar om man ska ha lägsta räntan 4,99% Jag vet att man får runt 7% med fack lån har ett själv så

hur får man ett "facklån" vad menas med det? går man via facket lr banken?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 april 2008
man gör de via banken med ett intyg från facket att du varit med så och så länge, finns att läsa på exempelvis swedbanks hemsida hur man går tillväga.
Själva lånet får du sen ansöka om personligen hos banken med detta intyg med dig smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
7 april 2008
Mortalis skrev:
man gör de via banken med ett intyg från facket att du varit med så och så länge, finns att läsa på exempelvis swedbanks hemsida hur man går tillväga.
Själva lånet får du sen ansöka om personligen hos banken med detta intyg med dig smile

När du säger "intyg" låter det så formellt och konstigt, det är ju bara att visa dom medlemskortet från facket så är det lugnt.

Mitt medlemslån tog jag enkelt, knatade bara in på banken och sa att jag ville ha ett lån, uppgav allt det där med lön, hyra osv och sen gjorde dom en kreditprövning och efter det fick jag lånet. Hur lätt som helst, inga konstigheter där inte smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 april 2008
Fick faktiskt beställa ett papper från facket o tog med, kanske man inte behöver på vissa banker men tydligen behövdes de

3 121 Inlägg
7 april 2008
Flubbs skrev:
camaro67 skrev:
Om  du har hus kan du låna på de och få en vettigare ränta, men de är svårt att låna till bil och få en rimlig ränta

Att låna på sitt hus eller lägenhet är inte att rekomendera. Lånar du upp där så betalar du av långt efter du sålt din bil och skaffat en ny. Bättre att låna på huset för att göra saker med huset, inte för att kunna köpa bil.

Ring runt till de olika bankerna och se vilken ränta du kan få. sen är det bara till att ta det som du tycker är bäst.

Billigaste lånet är det med lägst ränta, om du sen lånar på huset eller blanco (utan säkerhet) är ju ointressant. Allt handlar om diciplin wink

Sök