3264
Sök

Nissan 200sx S13

162 Inlägg
29 januari 2007
Trådstartare
Hejsan, nu när jag har fått bilen tillbax efter stöld och eftersom försäkringen inte vill gå med på att reparera bilen så får jag själv fixa. Så jag tänkte om nån har lite delar över som ja kan köpa?

Dörrhantag till båda sidorna.
Höger framskärm
Mittkonsollen som sitter i cuopen
Tändlås
Startmotor

Mvl S13
Senast redigerat av ToFast (29 januari 2007)

58 Inlägg
29 januari 2007
Hej,
Varför ville dom inte gå in o betala för? de e ju de dom är till för! Överklaga

BMW Bara BMW

egen företagare
630 Inlägg
29 januari 2007
HammarHank skrev:
Hej,

Om det kostar mer att reparera bilen, brukar försäkringsbolag vilja köpa ut bilen...

MEN precis som du säger, kunden har alltid rätt och om man överklagar och har dokumentation på att bilen är riktigt fin (dvs mer värd än än vad dom tycker) så kan dom gå med på att laga...

Dom kan ocskå gå med på att laga om du skjuter till med mellankostnaden eller fixar vissa saker själv.

162 Inlägg
29 januari 2007
Trådstartare
pzymon skrev:
HammarHank skrev:
Hej,

Om det kostar mer att reparera bilen, brukar försäkringsbolag vilja köpa ut bilen...

MEN precis som du säger, kunden har alltid rätt och om man överklagar och har dokumentation på att bilen är riktigt fin (dvs mer värd än än vad dom tycker) så kan dom gå med på att laga...

Dom kan ocskå gå med på att laga om du skjuter till med mellankostnaden eller fixar vissa saker själv.

De sa att det blir dyrt för att fixa bilen, arbetskostanaden hamnade på 38.000kr
Sen sa de att vi köper bilen för 26.000kr???? Trodde de skämta först de där jävlarna... men nej nej de mena visst allvar, självklart sa jag nej, sen kom vi överens att jag kommer få tillbax bilen och 20.000kr.  Kommer få ett brev hem imorgon från de,, så det e inte säkert än.
Men en sak e säkert, ingen mer trygghansa för min del, ska byta så fort bilen ska ställas på igen

terazzi
29 januari 2007
www.insplanet.com wink
in o kolla där bara ett tips smile

162 Inlägg
29 januari 2007
Trådstartare
En sak till när jag snackade med de idag så sa killen att vi har inte har rätt att ge kunden bilen om det e nån ramskada på bilen?? får de värkligen behålla bilen i oavsett hur dåligt skick bilen är? Har de den makten?

2 123 Inlägg
29 januari 2007
ToFast skrev:
En sak till när jag snackade med de idag så sa killen att vi har inte har rätt att ge kunden bilen om det e nån ramskada på bilen?? får de värkligen behålla bilen i oavsett hur dåligt skick bilen är? Har de den makten?

Ja det har dom faktiskt, dom kan ju ge dig tillbaka bilen men då måste du betala chassie skadorna och det kostar hur mkt som helst så dom brukar bara ge pengar.
Anledningen till att du inte fick så mkt pengar var kanske att du inte kunde visa kvitto ?

120 Inlägg
29 januari 2007
Man brukar väl få en opartisk besiktningsman som kollar på bilen som avgör hur mycket bilen e värd. Säger man de till försäkringsbolaget brukar dom bli lite kinkiga och höja direkt, (för mycke pappersjobb o skit för dom)...

162 Inlägg
29 januari 2007
Trådstartare
Banan_ skrev:
Man brukar väl få en opartisk besiktningsman som kollar på bilen som avgör hur mycket bilen e värd. Säger man de till försäkringsbolaget brukar dom bli lite kinkiga och höja direkt, (för mycke pappersjobb o skit för dom)...

Okey, de där med kvitto så hade jag, men inte på allt tyvär.
Tur då att min bil inte har nån ramskada, skulle bli toki om de tog min bil från mig.
Vill inte ha pengar heller, vill bara ha min bil..
Men Men tycker det e fel på systemet, man betalar bra med pengar till försäkringen sen när man ska själv mjölka från de så får man klara sej själv:(

Rörpulare
1 453 Inlägg
30 januari 2007
Men 20 tusen... e inte de lite hyffsat ändå? röd e ju den vanligaste färgen så shyssta skärmar och sådant ska väl inte vara så jävla farligt att hitta väl... samt e de ju inga jätte kostnader heller. Och inrednings grejer hittar man ju också titt som tätt! Ska ju vara tändnings låset och så då men annars lär du väl gå plus på denna stöld om den itne e slutkörd?

Tommy

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

1 309 Inlägg
30 januari 2007
terazzi skrev:
www.insplanet.com wink
in o kolla där bara ett tips smile

är dem billiga och bra på bilförsäkringar el eftersom du rekomenderar dem

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing

terazzi
30 januari 2007
ja man kan nog tjäna ett par tusenlappar där wink dem letar upp billigare försäkringar smile

162 Inlägg
31 januari 2007
Trådstartare
nissan 200sx skrev:
Men 20 tusen... e inte de lite hyffsat ändå? röd e ju den vanligaste färgen så shyssta skärmar och sådant ska väl inte vara så jävla farligt att hitta väl... samt e de ju inga jätte kostnader heller. Och inrednings grejer hittar man ju också titt som tätt! Ska ju vara tändnings låset och så då men annars lär du väl gå plus på denna stöld om den itne e slutkörd?

Tommy

Det är 18.500 som ja kommer få. Det borde räcka med allt de där du skrev, men de repa bilen med smällde till skärmen och fronten, så det bli inte snygg att lacka vissa delar, så bästa e ju att lacka hela bilen, och bara lacken kostar ju ungefär 10.000 elelr lite mer.
Sen går bilen inte att starta, de säger att de paja startmotorn, men det vet man aldrig, de kan ju ha pajat nåt annat, inget vet hur de har kört med min bil...
Helvete åt tjuvar, gör så jävla surt för mig.....

557 Inlägg
13 april 2008
Lider med dej. Om inte jag nu minns lite galet så hade du haft inbrott i garaget eller nåt sånt?! yikes Ni får gärna rätta mig om jag har fel.

Sök