20 april 2008
Trådstartare
I veckan fick jag ett par av FKs elstyrda (3 kablar) Cupspeglar i kolfiberlook som jag köpt på erbjudande, samt rätta adapters. Men jag har problem med att få elstyrningen att funka. Förarsidan gick bra, jag lämnade de 2 kablarna som går till originalspeglarnas värme orörda, och sen provade jag mig fram på de 3 övriga kablarna och de 3 kablarna till spegeln.
Men när jag kopplade passagerarsidan fick jag det inte att funka helt rätt. Jag uteslöt kablarna till värmen (brun och vit) och prövade alla kombinationer mellan de 3 kablarna i dörren och de 3 i spegeln. Ingen kombination verkar fungera helt rätt. Så som jag har det nu funkar justeringen i vänster-högerled bra, men ska man justera uppåt rör sig spegeln långsamt och ryckigt mot vänster, ska man justera neråt far den långsamt och ryckigt mot höger. Dock tyckte jag den funkade som den skulle i ett ögonblick när jag prövade koppla, sen blev den konstig igen. I dom andra kombinationerna blir vänster-höger och upp-ner helt omkastade på olika sätt...kopplar jag in originalspegeln funkar justeringen fint så det är inte fel i knappen.
Kan någon med FK speglar säga vilken kabel som ska vart, så jag får veta att jag säkert har kopplat rätt?
Spegelns kablar är vit, röd och svart. Antagligen är det lika på FKs M3 och övriga speglar, utom dom 4-kablade...
Så här har jag nu, är dethär rätt?
Bilens svarta till spegelns svarta
Bilens gula/annan färg (jag är färgblind) till speglens röda
Bilens blåa/svarta till spegelns vita
Tacksam för hjälp.