3272
Sök

Ljud till Audi A4, tips för under 5000?

1 058 Inlägg
19 april 2008
jonash skrev:
tujbo skrev:
jonash skrev:

Finns inte ett paket i världen för under 5000 spänn som kan anses göra det du beskriver, inte i dem termerna iallafall. Det är bättre att vara realist och säga sanningen än att luras?

Det Carbonize-paketet är säkert prisvärt för vad det är, men det kommer GARANTERAT INTE att vara synonymt med välljud och mjuk och underbart. Eller så har man taskiga referenser...

/jonas

Man får se till vad saker kostar och jämnför man med dina Ncore steg så är inte detta hifi alls men då får vi fortfarande se till vad det kostar eller hur?

Sen även en fråga , har du lyssnat på detta kit?

Jag har varit med i 20 år i branschen, jag vet vad man får för pengar. Såvida inte CArbonize går BACK på detta paket så står jag för min åsikt.

Men välkommen ut på TÄVLINGSARENAN med ett sånt paket så skall jag lyssna, bedömma och så får vi se vad det blir. Jag kan ha fel, men det är extremt osannolikt skall jag säga. Som sagt, jag ahr hållt på med detta nästan lika många år som du levat....

Om jag nu skall vara lite saklig så; ett BRA välljudande kit med BRA filter kostar minst 2500:-. En BRA välljudande bas kostar minst 1700kr. En låda kanske 400. Ett BRA välljudande 4-kanals steg kostar minst 4000kr.

Däremot; ett helt okej kit med okej filter får man för 1500. En helt okej bas får man för 1300. Ett okej steg med okej prestanda får man kanske för 3000:-. En låda för 300. Och så paketpris, så blir det 5000kr.

Är alla med på skillnaden?!

/Jonas

fattar inte hur du orkar.... hmm

PoLoud =D

2 911 Inlägg
19 april 2008
jonash skrev:
Decibel skrev:
Sen ska man nog beakta att alla har olika preferenser vad gäller vad som låter bra också...
Finns ju en anledning att de tävlande i EMMA har en setting dom tävlar med, och en dom lyssnar på.

Det är ju inte direkt så att DU JonasH lockar fler till sporten med dina typer av inlägg.

Och hur många drar du när du enbart snackar och aldrig kommer ut och tävlar?
/Jonas

Till skillnad från andra mäter jag min kunskap och framgång i nöjda kundrelationer, pengar i fickan och mat på bordet.

Inte genom att vinna en dansbandsklass med 3 deltagare lol

Jag har ingenting att bevisa för någon, mitt ego lever bra på att mätaren står i garaget och visar 150+, duger utmärkt för mig.
Senast redigerat av Decibel (19 april 2008)

Skogsfan
649 Inlägg
19 april 2008
jonash skrev:
MrCalle skrev:
Håller med.....
Läs rubriken, killen ville ha ett system för 5000kr inte 15000?.
Sen om du har 20 års erfarenhet så borde du ha lärt dig att man lyssnar på något och sen uttalar sig om vad man tycker, annars så är det att dra ganska förhastade slutsatser att saker som inte kosta kan inte låta bra!
Tror inte heller att alla vill ha "tävlings ljud" jag vet att jag själv inte vill det, jag vill ha ljud som jag trivs med och som JAG tycker låter bra..... Samma gäller troligen 99% av övriga befolkningen med..
Vad som låter bra är ju up till var och en att bedömma.
Man kan enkelt dra en parallel med vilken bil som är snyggast?!? -Alla har sin favorit, det är inte up till ett fåtal perssoner att bestämma vad man ska tycka.
NU vet jag att "Tujbo" har lyssnat på dessa prylar och han har jobbat i branchen ett tag så att han uttalar sig blir direkt mera trovärdig.
Tänk på det som Decibel säger..... Du lockar inte mera folk till att tävla genom att skräma iväg dem.

Jag tror inte jag skrämmer iväg nån som vill ah ett komplett system för 5000spänn. För en sån kille har aldrig en chans ändå, och det säger jag för att vara snäll!

Du vet lika bra som jag att för 5000 spänn så blir allt en kompromiss. Dilemmat är att det var ett utav dina paket som rekommenderades, så du kan inte säga vad du egentligen tycker...

/jonas

Nu tycker jag väll att du börjar bli lite löjlig. När i denna tråd har killen nämnt att han vill tävla med ljudet? Det ända han bad om var att få ett klart ljud (klart i mindre erfarna öron då kanske man ska säga). Och att då börja klanka ned på att det inte går och är drömtänkande att få detta för max 5000 är väll lite onödigt.
Visst kanske inte "klart ljud" är likadant i båda era huvuden men om du nu har jobbat/haft det som fritidssyssla i över 20 år så borde väll även du förstå att ni professionella ljudbyggare och folk som ska göra sitt förstabygge har lite olika syn och krav inom bilstereovärlden?
Jag har inte klagat något på detta forum hittils men man ser sådana här saker som jag tycker känns lite onödigt hela tiden och helt illrelevant med hans originalfråga.
Så snälla kan vi inte bara försöka svara på varandras frågor och hjälpa varandra här på ett i övrigt kanonbra forum?
wink

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

48 Inlägg
SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 april 2008
vw_performance skrev:

Jo, det som driver mig är att när jag var 18 år och inte fattade nåntins så köpte jag billiga grejer som det annonserades frisk för och som hade "lovord" på en del ställen och hos vissa.

Det har varit en extremt dyrköpt affär, och det ENDA som jag vill åstadkomma egentligen är att försöka få folk att förstå att inte gå på samma missar som jag gjorde när jag var 18.

Tyvärr ser jag det dagligen, och det gör ont. Jag har inte firman för att tjäna en massa pengar, om nu nån mot förmodan tror det. Faktum är att vi går back varenda år på den, och som tur är så har vi "vanliga jobb" osm försörjer oss. Men så länge vi gör en god gärning och ser till att folk inte köper dynga så har vi nått målet med Ncore.

Jag kan säga att hade jag inte haft firman och varit "i branschen" skulle jag ha använt ganska mycket starkare ord om vissa saker, för det finns inget som irriterar mig så mycket som rena jävla lögner om saker och ting...

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 april 2008
Faniskogen skrev:
jonash skrev:
MrCalle skrev:
Håller med.....
Sen om du har 20 års erfarenhet så borde du ha lärt dig att man lyssnar på något och sen uttalar sig om vad man tycker, annars så är det att dra ganska förhastade slutsatser att saker som inte kosta kan inte låta bra!
Tror inte heller att alla vill ha "tävlings ljud" jag vet att jag själv inte vill det, jag vill ha ljud som jag trivs med och som JAG tycker låter bra..... Samma gäller troligen 99% av övriga befolkningen med..
Man kan enkelt dra en parallel med vilken bil som är snyggast?!? -Alla har sin favorit, det är inte up till ett fåtal perssoner att bestämma vad man ska tycka.
NU vet jag att "Tujbo" har lyssnat på dessa prylar och han har jobbat i branchen ett tag så att han uttalar sig blir direkt mera trovärdig.
Tänk på det som Decibel säger..... Du lockar inte mera folk till att tävla genom att skräma iväg dem.

Jag tror inte jag skrämmer iväg nån som vill ah ett komplett system för 5000spänn. För en sån kille har aldrig en chans ändå, och det säger jag för att vara snäll!

Du vet lika bra som jag att för 5000 spänn så blir allt en kompromiss. Dilemmat är att det var ett utav dina paket som rekommenderades, så du kan inte säga vad du egentligen tycker...

/jonas

Nu tycker jag väll att du börjar bli lite löjlig. När i denna tråd har killen nämnt att han vill tävla med ljudet? Det ända han bad om var att få ett klart ljud (klart i mindre erfarna öron då kanske man ska säga). Och att då börja klanka ned på att det inte går och är drömtänkande att få detta för max 5000 är väll lite onödigt.
Visst kanske inte "klart ljud" är likadant i båda era huvuden men om du nu har jobbat/haft det som fritidssyssla i över 20 år så borde väll även du förstå att ni professionella ljudbyggare och folk som ska göra sitt förstabygge har lite olika syn och krav inom bilstereovärlden?
Jag har inte klagat något på detta forum hittils men man ser sådana här saker som jag tycker känns lite onödigt hela tiden och helt illrelevant med hans originalfråga.
Så snälla kan vi inte bara försöka svara på varandras frågor och hjälpa varandra här på ett i övrigt kanonbra forum?
wink

Bra skrivet, och till han som startade tråden så säger jag följande: Köp INTe hela rasket på en gång för 5000kr! Det blir inget bra.

Köp istället ett framsystem och ett steg, alterntivt ett steg och en bas, sen när du har sparat ihop lite till utökar du systemet. Köp hellre ett BÄTTRE framsystem från Carbonize, och ett BÄTTRE steg, eller en BÄTTRE bas och ett kraftigare steg, och börja med det först.

Du kommer TJÄNA MASSOR på det i slutändan!

mvh Jonas

2 911 Inlägg
19 april 2008
jonash skrev:

/jonas

Är du helt tappad bakom en vagn eller ?

Om vi tar ett alldels fullständigt möjligt scenario.

Kalle B vill ha billjud för 5000kr, för det är hans budget just nu.
Det första han möts av är DIG som totalsågar istället för att ge de bästa tips dina hundår i branschen har, vilket då ger ett mer relevant svar än fjollerierna du kör med nu.

Situationen som nu uppstår är att Kalle B börjar tvivla på att kanske bygga ljud alls eftersom 5000kr enligt dig inte räcker nånstans.

Om vi nu tänker oss fortsättning på scenariot, vi är ju ändå på Garaget.org där uppfattningen av ljud och ändamålet med det är lite annat än andra forum.
Kalle B kanske köper dessa prylar och dyker upp på nästa tävling, självklart inga tveksamheter till att det inte räcker till den extremt åtråvärda medaljern, MEN, han försöker, han får tips och synpunkter på vad han ska förbättra till nästa gång, vilket också då kanske lett till att han köper bättre grejjer till nästa träff.

Nu istället grusar du alla tankar på bra ljud, du grusar möjligheten för Kalle B att ens tänka på att försöka ställa upp, då du grusat att 5000kr är nada värt.

Att få folk att prova på att tävla borde vara huvudinställningen.

1 058 Inlägg
19 april 2008
tongue
jonash skrev:
vw_performance skrev:

Jo, det som driver mig är att när jag var 18 år och inte fattade nåntins så köpte jag billiga grejer som det annonserades frisk för och som hade "lovord" på en del ställen och hos vissa.

Det har varit en extremt dyrköpt affär, och det ENDA som jag vill åstadkomma egentligen är att försöka få folk att förstå att inte gå på samma missar som jag gjorde när jag var 18.

Tyvärr ser jag det dagligen, och det gör ont. Jag har inte firman för att tjäna en massa pengar, om nu nån mot förmodan tror det. Faktum är att vi går back varenda år på den, och som tur är så har vi "vanliga jobb" osm försörjer oss. Men så länge vi gör en god gärning och ser till att folk inte köper dynga så har vi nått målet med Ncore.

Jag kan säga att hade jag inte haft firman och varit "i branschen" skulle jag ha använt ganska mycket starkare ord om vissa saker, för det finns inget som irriterar mig så mycket som rena jävla lögner om saker och ting...

/Jonas

nu är ju inte vi på samma plan när det gäller smak, du gillar sq jag gillar "spela högt som satan". Men jag är helt bomb-säker på att de flesta skulle tycka att det spela jätte bra med det paketet.

du måste förstå att inte alla strävar efter det där perfekta ljudet.. vafan, finns dom som inte skulle höra skillnad på ett system för 5000 och 1500 kr..

rätt installerade vågar jag påstå att till och med biltemas högtalare (som jag faktiskt provat tongue) uppfyller de flestas krav.

bara mina personliga åsikter , //Tommie

PoLoud =D

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
20 april 2008
Decibel skrev:
jonash skrev:

/jonas

Är du helt tappad bakom en vagn eller ?

Om vi tar ett alldels fullständigt möjligt scenario.

Kalle B vill ha billjud för 5000kr, för det är hans budget just nu.
Det första han möts av är DIG som totalsågar istället för att ge de bästa tips dina hundår i branschen har, vilket då ger ett mer relevant svar än fjollerierna du kör med nu.

Situationen som nu uppstår är att Kalle B börjar tvivla på att kanske bygga ljud alls eftersom 5000kr enligt dig inte räcker nånstans.

Om vi nu tänker oss fortsättning på scenariot, vi är ju ändå på Garaget.org där uppfattningen av ljud och ändamålet med det är lite annat än andra forum.
Kalle B kanske köper dessa prylar och dyker upp på nästa tävling, självklart inga tveksamheter till att det inte räcker till den extremt åtråvärda medaljern, MEN, han försöker, han får tips och synpunkter på vad han ska förbättra till nästa gång, vilket också då kanske lett till att han köper bättre grejjer till nästa träff.

Nu istället grusar du alla tankar på bra ljud, du grusar möjligheten för Kalle B att ens tänka på att försöka ställa upp, då du grusat att 5000kr är nada värt.

Att få folk att prova på att tävla borde vara huvudinställningen.

Helt tappad bakom en vagn...tack för den. Hur måmga SM har du vunnit sa di?

I ditt exemplel ovan får ju mittt  tankesätt än mer rätt,  dvs skall han skicka 5000:- i soptunnan ?!

Luras inte, säg som det är!!

/Jonas

Team Autohifi!
865 Inlägg
20 april 2008
jonash skrev:
MrCalle skrev:
Håller med.....

/jonas

NU ska jag säga vad jag tycker......
Jag har kört BRAX system för 30.000kr och flera andra Hi-End system, Men efter att lyssnat på detta system i en annan bil på Sinshiem så håller jag på att byta till just ett Jr 6.5 Comp kitt...... INTE för att jag säljer det utan för att det spelar så sjukt bra.
Dock kör jag med en ProX diskant till detta men det hör inte till saken...
Jag tycker inte om att man dömmer ut något p.g.a. priset!
Om du har så lång tid i branchen så skulle du veta att högtalaren inte är A & O utan finns flera faktorer som har större betydelse, Sen så lyssnar man på något innan man dömer det.
Jobbar ni inte för att driva ert företag framåt så borde du i stället för att dömma ut produkter så skulle du kunna lära dem ( Killar/Tjejer på forum) hur de ska bygga för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina prylar... detta oavsett om det är märke X eller Y.
På så viss kommer det bli flera som är intresserade av billjud och Eventuellt  så kommer de ut på tävlings arenan med ett "större" system.

BilstereoNörd
576 Inlägg
20 april 2008
Men Jonas!
Killen vill ju bara ha tipps på produkter som funkar bäst under 5000kr.
Han ska inte tävla, bara ha ett anständigt ljud för vettiga pengar.

Är ju ungefär som att fråga dig om varför du köpte en SEAT?
Hade ju vart mycket bättre att lagt till 100000kr och fått en riktig bil, eller??

Men den duger troligtvis för transport av dig själv, på samma sätt som ljud för 5000kr räcker till denna killen....
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

2 911 Inlägg
20 april 2008
jonash skrev:

I ditt exemplel ovan får ju mittt  tankesätt än mer rätt,  dvs skall han skicka 5000:- i soptunnan ?!

/Jonas

Det var en fråga, inte ett påstående.

Att fråga hur många SM man vunnit, eller tävlingar, är ju ditt mothugg du alltid kör med så fort dina argument tar slut, så jag är inte förvånad smile

Har inte vunnit ett enda SM, mina intentioner ligger inte ens åt det hållet, på något sätt, what so ever.
JAG gillar att bygga billjud, komma på lösningar och testa nya grejjer, är inte ett dugg intresserad av att anpassa min bil efter någon annans regler och smak, jag bygger för mig själv och våra kunder.

Vet inte vad för slags kraftmätning du är ute efter, men sure, jag bugar mig för SM-vinnaren, vad nu de innebär annat än en pokal i handen och att du ska framföra det som kunskapsgrund så fort det blir snack om bilstereo...

Dessutom är det väldigt långt till närmsta tävling, men om du dyker upp på närmsta domarutbildning så träffas vi där (runt den 26;e enligt jalle), av just den anledningen att tävlingarna ska få mer fäste i mellansverige också. (Det geografiska mellansverige, inte stockolms-mellansverige wink ).

Det jag menar är att locka folk till tävling borde vara viktigare än att grusa allt så fort någon frågar, killen kanske lyckas med nån sweetspot i kärran o deltar i emma racing eller liknande, men kanske inte vill när han vet att JonasH kanske är på banan.
Senast redigerat av Decibel (20 april 2008)

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
20 april 2008
Decibel skrev:
jonash skrev:

/Jonas

Det var en fråga, inte ett påstående.

Att fråga hur många SM man vunnit, eller tävlingar, är ju ditt mothugg du alltid kör med så fort dina argument tar slut, så jag är inte förvånad smile

Har inte vunnit ett enda SM, mina intentioner ligger inte ens åt det hållet, på något sätt, what so ever.
JAG gillar att bygga billjud, komma på lösningar och testa nya grejjer, är inte ett dugg intresserad av att anpassa min bil efter någon annans regler och smak, jag bygger för mig själv och våra kunder.

Vet inte vad för slags kraftmätning du är ute efter, men sure, jag bugar mig för SM-vinnaren, vad nu de innebär annat än en pokal i handen och att du ska framföra det som kunskapsgrund så fort det blir snack om bilstereo...

Dessutom är det väldigt långt till närmsta tävling, men om du dyker upp på närmsta domarutbildning så träffas vi där (runt den 26;e enligt jalle), av just den anledningen att tävlingarna ska få mer fäste i mellansverige också. (Det geografiska mellansverige, inte stockolms-mellansverige wink ).

Det jag menar är att locka folk till tävling borde vara viktigare än att grusa allt så fort någon frågar, killen kanske lyckas med nån sweetspot i kärran o deltar i emma racing eller liknande, men kanske inte vill när han vet att JonasH kanske är på banan.

Nej, jag behöver inte heller använda en SM titel som kunskapsgrund, även om det givetvis är ett bevis på att man faktiskt är bäst i Sverige på just det man gjort.

Jag kan använda mig utav det faktum att jag faktiskt byggt bilstereo i 20 år och lärt mig en hel del under dem åren. Och jag ville också köpa ett riktigt bra ljud när jag började för alldeles för lite pengar.

Jag kommer fortfarande ihåg när jag köpte mitt första kit (ett MDS) att nu har jag bra grejer. Sen tog det ett halvår, så köpte man ett billigt MB Quart, sen blev det DLS, och idag, 20 år senare och cirka 25 kit senare och en flock baslådor senare har man insett att om man hade köpt bra grejer direkt hade man nog sparat 100.000kr ungefär, och just därför så försöker jag få folk att förstå att det är bättre att köpa en bra produkt i taget.

Jag tror inte att jag kommer åka på domarkursen iår, eftersom jag är utbildad redan, och inte måste gå iår. Men du har helt rätt, vi behöver fler tävlingar norr om Gävle, och om du kan göra en insats däruppe så är vi på rätt väg! smile

/Jonas

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
20 april 2008
BAE skrev:
Men Jonas!

Hade ju vart mycket bättre att lagt till 100000kr och fått en riktig bil, eller??

Men den duger troligtvis för transport av dig själv, på samma sätt som ljud för 5000kr räcker till denna killen....
// Tommy

Tommy,

ja jag vet, och jag kanske får kapitulera. Men som jag sa tidigare så vet jag att man oftast inte nöjer sig, förrän man fått tag i nåt som faktiskt är högkvalitativt. Men, jag har sagt mitt i denna tråden.

Ang. min bil så är jag faktiskt inne på att skaffa en annan...350Z.

/Jonas

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 april 2008
Kolm skrev:
Har en Audi A4 -96 sedan. Har redan ett par 6x9or från GAS i hatthyllan, men det räcker inte såklart smile

Har en polare som enbart kör på 12" basar och original framsystem, det håller ju inte, man hör knappt musiken när han dunkar på, känns bara som att bröstkorgen ska slitas ut.

Behöver tips och råd av nån som vet vad som låter bra, ett system man kan utnyttja till fullo. 2 st 12or vill jag inte ha då jag vet att jag inte kan utnyttja effekten. Har funderat på 2st 8or, 2st 10or, en 10a eller en 12a. Och ett schysst framsystem till det.

Nån som vet förresten vad Audi A4 -96 har för framsystem original? Är det 5,25or eller 6,5or? Har funderat på att göra egna hål till högtalarkittet vid dörrarna, alltså behålla original och sätta nya högtalare på andra ställen i dörren, är det något att rekommendera eller är det bort med originalsystemet som gäller?

Behöver inge DUNKAPLÅT-bygge, utan vill ha ett skönt snärtigt ljud jag verkligen kan utnyttja utan att få hörselskador genom att spela 1/3 volym på ett par 12or.

Färdiga lådor är en bonus, kan bygga eget dessutom, men behöver hjälp med vad jag ska köpa för bas och framsystem till bilen för UNDER 5000. Notera att jag redan har 6x9or. Går det på 4 så klagar jag inte på det wink Tips på kablage och slutsteg är viktigt smile

Tacksam för seriösa svar
Mvh Emil

Psst. smile Eftersom alla verkar bråka här så får jag ge ett tips. *Skojar!*

Köp ett framsystem (5,25"), ett par 6,5" högtalare (till hatthyllan) och ett 4 kanals slutsteg för 5k som du vill lägga ut, kör på det ett tag, sen när ekonomin blir bättre så handlar du en bättre stereo utöver dom pengarna. Mitt personliga tips smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Kolm
20 april 2008
Trådstartare
BAE skrev:
Men Jonas!

// Tommy

Trodde knappast det skulle bli ett sånt drag i tråden när jag startade den.. Jag var totalt inställd på att bygga ut ljudet en del, tyckte att 5000 var rimligt. Känns onödigt på nå vis att lägga ut 10 000 ++ för ett system. Har inte den ekonomin, som sagt.. Min första bil, den enda inkomsten man får är från feriejobb och det är ca 20 000 på 2 månader. Då ska man också ha i åtanke att varenda öre inte kan gå till bilen, har ju övriga utgifter dessutom. Fälgar på ingång, det är inte gratis det heller. Har kanske 8-10 000 som jag KAN lägga ut på ljud, men 5-6 tusen låter mer rimligt.

Har polare med kickersystem på 2st 12or för 3500 som spelar mer än bra, dunkmässigt, men det är inget rent ljud. Därför ville jag satsa på en 10" och ett bättre framsystem och ett steg som pallar detta. Har redan ett par 6x9or i hatthyllan som pumpar på bra, och inte behöver bytas ut.

Jag som var så säker på mitt "Jr Hi-Fi paket" är plötsligt väldigt osäker, men jag kollar alla inlägg och tar självklart emot kritik och tips från ni som har lite mer erfarenhet i branschen. Jag är ju inte helt hopplös och hjälplös själv ljudmässigt, men ni som har bättre koll lyssnar jag såklart på.

JonasH verkar ha stenkoll, men erbjuder på tok för dyra system för mitt kapital. Vad skulle folk rekommendera till en audi a4 -96 sedan? Vill ha ett så rent system som möjligt för 5-6 tusen. Allt är bättre än original som bara sprakar när man sätter igång en gnutta bas. Tips och tricks på ett sytem? Vad tycker ni om det där Jr Hi-Fi paketet som Tujbo tipsade om?

Mvh Emil

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
21 april 2008
Kolm skrev:
JonasH verkar ha stenkoll, men erbjuder på tok för dyra system för mitt kapital. Vad skulle folk rekommendera till en audi a4 -96 sedan? Vill ha ett så rent system som möjligt för 5-6 tusen. Allt är bättre än original som bara sprakar när man sätter igång en gnutta bas. Tips och tricks på ett sytem? Vad tycker ni om det där Jr Hi-Fi paketet som Tujbo tipsade om?
Mvh Emil

Om det är inom gränsen för vad du kan lägga max så kör på det.

/Jonas

5 852 Inlägg
21 april 2008
jonash skrev:
tujbo skrev:
http://www.carbonize.se/catalog/product_info.php?cPath=43&products_id=483 skulle ja vilja säga kommer spela mycket mycket snyggare och där har du nytt framsystem i 5,25" som det ska vara i din bil, du har bas i låda och du har 4 kanals slutsteg som låter så mjukt och underbart att lyssna på smile Helt klart i din smak om du vill ha välljud smile

Finns inte ett paket i världen för under 5000 spänn som kan anses göra det du beskriver, inte i dem termerna iallafall. Det är bättre att vara realist och säga sanningen än att luras?

Det Carbonize-paketet är säkert prisvärt för vad det är, men det kommer GARANTERAT INTE att vara synonymt med välljud och mjuk och underbart. Eller så har man taskiga referenser...

/jonas

Skall även ursäkta mig emot dig då jag har dåliga referenser och skall inte utala mig vad bra ljud är då ja är jävligt trött på dina påhopp då du inte vet vem jag är eller vad jag har gjort eller installerat.

Nog för mig

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
21 april 2008
tujbo skrev:
jonash skrev:
tujbo skrev:
http://www.carbonize.se/catalog/product_info.php?cPath=43&products_id=483 skulle ja vilja säga kommer spela mycket mycket snyggare och där har du nytt framsystem i 5,25" som det ska vara i din bil, du har bas i låda och du har 4 kanals slutsteg som låter så mjukt och underbart att lyssna på smile Helt klart i din smak om du vill ha välljud smile

/jonas

Skall även ursäkta mig emot dig då jag har dåliga referenser och skall inte utala mig vad bra ljud är då ja är jävligt trött på dina påhopp då du inte vet vem jag är eller vad jag har gjort eller installerat.

Nog för mig

Kom och visa upp det så man får provlyssna! Allt annat är dö-snack.

Eller visa nånting!

/Jonas
Senast redigerat av jonash (22 april 2008)

Sök