3448
Sök

18"+sänkning

130 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
tjena jag har en audi a4 1,8t quattro -96 som jag nu tänkte köpa fälgar till, tanken är väl 18" vilket väl inte vore något problem? men sen tänkte jag även sänka bilen med ett väghållningspaket  som sänker runt 40-50 mm kommer detta bli för tajt?
kommer komforten bli sämre?

sen en sista fråga när man byter dämpare så ska man väl göra en hjulinställning? men när jag läst runt lite vart jag osäker om jag bör göra det både bak och fram eller om det räcker med fram?

/stoffe

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
2 mars 2008
Blir nog inga problem hade samma sänkning på min -96 med 18"

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
2 mars 2008
Finns bilder i mitt arkiv
Senast redigerat av Markus_C (2 mars 2008)

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
2 mars 2008
Det ska nog inte vara några problem, har 18" på min a4 -00 som är sänkt med ett coiloverkit, vet dock inte exakt hur många mm den är sänkt men mer än den sats du tänker på skulle jag tro smile
Och angående komforten så får du nog göra dig beredd på lite sämre komfort men det vägs ju upp med väghållningen och utseendet smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

130 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
_Norrland_ skrev:
Det ska nog inte vara några problem, har 18" på min a4 -00 som är sänkt med ett coiloverkit, vet dock inte exakt hur många mm den är sänkt men mer än den sats du tänker på skulle jag tro smile
Och angående komforten så får du nog göra dig beredd på lite sämre komfort men det vägs ju upp med väghållningen och utseendet smile

okej men det låter ju bra, funderar faktiskt på samma sats som du har eller deras väghållningssats... men tänkte på det kommer inte vara problem med vägbulor och så?? och sedan det med hjuinställningar behöver man göra på alla fyra efter byte av dämpare och fjädrar?

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
2 mars 2008
Japp du skall göra 4 hjuls justering efter byta av stötdämpare/fjädrar och ja du kan få problem med vägbulor men det är det värt. Ofta går det bra om man tar det lungt och sneddar över de värsta.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

130 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
zovix skrev:
Japp du skall göra 4 hjuls justering efter byta av stötdämpare/fjädrar och ja du kan få problem med vägbulor men det är det värt. Ofta går det bra om man tar det lungt och sneddar över de värsta.

/Magnus

har ju inga kjolar och så (än) den är ju inte så låg om tänker så... men hur mycket går en fyrhjulsinställning på? bör man satsa på coliovers istället?

/stoffe

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
3 mars 2008
sierracoff skrev:
_Norrland_ skrev:

okej men det låter ju bra, funderar faktiskt på samma sats som du har eller deras väghållningssats... men tänkte på det kommer inte vara problem med vägbulor och så?? och sedan det med hjuinställningar behöver man göra på alla fyra efter byte av dämpare och fjädrar?

Vägbulor är inga som helst problem för mig, det beror ju visserligen på hur mycket du väljer att sänka men jag har sänkt min rätt så mycket och det är som sagt inga problem smile
Angående hjulinställningarna så är det att rekomendera en 4hjuls inställning eller åtminstånde en framvagnsinställning!

MVH Chrille

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

Svartrök
673 Inlägg
3 mars 2008
min e sänkt 80mm runt om och jag rullar på 19" med 235 bredd utan minsta lilla skrap (framskärmarna är rullade), de flesta fartgupp går att köra rakt över men de brantaste får jag ta på snedden.

Jag har fel ibland... men inte ofta

130 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
låter gott då behöver man inte oraoa sig mer för det men vad ligger priset på vid 4hjulsinställning?

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
4 mars 2008
ca 1000kr

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

130 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
gott gott då vet manungefär vad det kan gå på allt som allt...

130 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
Bytte dämpare och satte på nya 18"arna i lördags men nu låter det från framvagnen ett dunkande/klonkande ljud någon som vet vad det kan vara?

Sök