3543
Sök

sänkningssats ...

1 231 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
tänkte kolla med er , när man ska sänka en bil , vad beror det på att det kan bli lägre där bak än där fram  ?
som på min förra A3 tex , då täckte skärmkanten där bak däcken lite ... om ni förstår ... undrar va d kan bero på ?

40 Inlägg
5 maj 2008
Så är det väl överlag på alla bilar, lite lägre bak än fram?  annars går det ju alltid att kapa ett varv på främre på sänkfjädrarna om du vill uppnå lite "jämnare"

1 231 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
nae fan inget kapa , det är bonnigt ... inget man gör på nya bilar enligt mig ...
jo på äldre bilar kanske det är så , men på d flesta nya bilar jag har sett som sänker samma runt om så har det inte blivit så att dom sänkt mer där bak än fram ... !?!

4 001 Inlägg
5 maj 2008
de flesta bilar har skärmkanten längre ner bak redan orginal, detta eftersom det inte behövs så mycket luft runt hjulet eftersom bakhjulet inte svänger. En hel del bilar har dessutom inte ens runda skärmkanter bak utan dom är lite planare upptill så därför upplevs bilen lägre bak än fram.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 231 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
ooooofan , ahde jag ingen aning om ....
men varför är det inte så på nyare bilar att dom sänker mer där bak ?
tex min farbrors a5 som ni kan kolla i mitt galleri .. den e perfekt tycker jag ...

4 001 Inlägg
5 maj 2008
det har nog en del med att man ska kunna lasta in lite i bagagen och kunna ha folk i baksätet oxå utan att bilen hamnar på genomslagsgummina

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 231 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
jo men jag menar , att jag vll ha som de flesta har ... det blirbra på deras om dom sänker tex 30mm runtom ... därför jag undrar hu det kan bli bra på vissa o inte bra på vissa ...

ska nämligen sänka TTn , men vågar inte köpa 30 runt om , utan åste köpa 25 fram och 20 bak ...

60 Inlägg
6 maj 2008
Hahahaha förstår dig till 100% Tigerofsweden. Har samma problem på min Golf bara att den är 10mm högre baktill än framtill vilket jag tycker är störande som fan, såna detaljer kan irritera mig nåt så fruktansvärt. Sitter här å funderar på hur jag ska få ner bilen 10mm mer baktill utan att behöva köpa nya fjädrar. Sänkte den för 6 månader sen. Är inte heller inne på att kapa fjädrar men jag tycker den är så perfekt framtill så jag gör fan det snart. Ska ringa Stjernqvist Racing som sänkte min bil å kolla om vi kan lösa detta på något sätt, helst något som inte kostar mig mer än ett par hundringar. big_smile
Senast redigerat av Polyphony (6 maj 2008)

4 001 Inlägg
6 maj 2008
lägg i 15-20 kg vikter i bagagen så är problemet löst big_smile

1 231 Inlägg
6 maj 2008
Trådstartare
fan så jävla lamt ... vet inte vilken sänkning jag ska köpa ... roligt om det blir fel lixom som på A3 ...
stör mig något ENORMT på det ...

Sök