3171
Sök

dumpventil lr ej??

11 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
#1
tjena



ja undrar lite om min saab 900 aero-89
det sitter ju ingen dump på den men ja undrar nu
om man kan pilla dit en sådan på tryckröret??hmm
vissa säger att man inte kan ha dump på dom
fattar inte varför det inte skulle gå bara:S



tack på förhand

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
11 maj 2008
#2
Sitter det LMM på den bilen? Om det gör det läs:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 50&p=2

I annat fall är det bara att smälla på en dump..

Men jag har mkt svårt att tänka mig att det inte sitter en avlastningsventil (dump) på från fabrik..

11 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
#3
nope ingen lmm. jag har alldrig sett en 900 från 89 med dump iaf:S
tack för svaret

1 019 Inlägg
11 maj 2008
#4
Jo det sitter LMM på og900 Aero, det sitter även en fabriksmonterad avlastningsventil på dessa.


11 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
#5
Garfield skrev:
Jo det sitter LMM på og900 Aero, det sitter även en fabriksmonterad avlastningsventil på dessa.

vart sitter den där avlastningsventilen isf?

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
12 maj 2008
#6
nu är jag inte så saab kunnig men jag har för mig att den sitter om du tittar framifrån på det högra tryckröret, en svart plast bosch dump som är återcirk...


1 019 Inlägg
12 maj 2008
#7
krille_j skrev:
Garfield skrev:
Jo det sitter LMM på og900 Aero, det sitter även en fabriksmonterad avlastningsventil på dessa.

vart sitter den där avlastningsventilen isf?

Enligt EPC ska den sitta i första gummiböjen ut från kompressorhuset.


3 295 Inlägg
12 maj 2008
#8
är det en 8Ventilare så sitter det tyvärr ingen org av


1 019 Inlägg
12 maj 2008
#9
Slave_joe skrev:
är det en 8Ventilare så sitter det tyvärr ingen org av

Fast det står ju att det är en Aero = 16V.


hej
291 Inlägg
12 maj 2008
#10
kan vara en T8 special, tror dom även kallas aero. har du k-jet sprut på din, så kan du köra dump. det gör jag på min T8 iaf. det funkar bra. går lite fett. men har ju ingen LMM som förstör smile. lättast är väl om du har 9000 ic oxå. den lilla intercoolern kan ju vara lite ivägen tongue.

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

11 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#11
Xoff skrev:
nu är jag inte så saab kunnig men jag har för mig att den sitter om du tittar framifrån på det högra tryckröret, en svart plast bosch dump som är återcirk...

på saab flera tusen ja. icke 900:P tack ändå

11 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#12
R0b1n skrev:
kan vara en T8 special, tror dom även kallas aero. har du k-jet sprut på din, så kan du köra dump. det gör jag på min T8 iaf. det funkar bra. går lite fett. men har ju ingen LMM som förstör smile. lättast är väl om du har 9000 ic oxå. den lilla intercoolern kan ju vara lite ivägen tongue.

helt rätt maistro:P en aero med 9000 ic k-jet sprut o ingen lmm:D
då är det bara o knacka dit en dump då  på röret mellan spjällhus o ic!!?

tack för svar alla;)

KHRacing
13 maj 2008
#13
Vill bara poängtera att du utan problem kan ha dump på alla turbofordon, bara man väljer rätt sort :-9

3 295 Inlägg
13 maj 2008
#14
KHRacing skrev:
Vill bara poängtera att du utan problem kan ha dump på alla turbofordon, bara man väljer rätt sort :-9

Helt korrekt, bara man tar rätt, antingen öppen eller återcirkulerande.


1 019 Inlägg
13 maj 2008
#15
R0b1n skrev:
kan vara en T8 special, tror dom även kallas aero.

Men får väl iofs kalla sin bil vad man vill men bara en Aero är en Aero. En T8 Special är ingen Aero. wink


11 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
#16
tack för svaren!!big_smile


men vad ska ja ha på min då? återcirkulerande lr öppen???


Sök