3455
Sök

K&N luftfilter, hur ofta bör jag rengöra dem?

Mercedes-tok
26 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Har kört några månader med KN filtren nu i min mb E500, (insatsfilter) hur ofta bör de rengöras?
räcker var 1000:e mil, 500:e eller vad? smile

1 570 Inlägg
28 maj 2008
Jag har rengjort mitt med omkring 500-750mils intervall i Volvon. Det beror lite på årstid också om det är dammigt och pollen och sk*t. smile Lika bra att göra det lite ofta än för sällan.

Mercedes-tok
26 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
En gång på våren och en gång på hösten kanske? Säg att man kör drygt 1500 mil per år?!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 maj 2008
Byt filter.

Efter 40 mil förlorar du 5% motoreffekt pga K&N filter. hmm

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Mercedes-tok
26 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Siarnaq skrev:
Byt filter.

Var kan man se det beviset?
Vitsen med tvättbara luftfilter är ju just det att slippa byta filter. Det var då därför jag köpte två st till min bil!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 maj 2008
Onkel-Benz skrev:
Siarnaq skrev:
Byt filter.

Var kan man se det beviset?
Vitsen med tvättbara luftfilter är ju just det att slippa byta filter. Det var då därför jag köpte två st till min bil!

Jao, du kan ju fråga ungefär 90% av amerikas motorbyggare.

Vi hade en kontakt som hade vunnit enormt många tävlingar med sin pro mod, och även han konstaterade att man får en grym effekt förlust pga just K&N filter. Du kan kolla upp Lennart Bergqvist, han avled tyvärr av cancer för ett år sen snart.

Det är pga att dom släpper igenom för mycket skit för att det ska funka i sverige. I USA funkar det hyfsat bra, bara det inte är inom 100 mil av en öken, träd eller ett hav.. antar jag. hmm

Men, det är bara ett tips som sagt. Agera hur du känner. smile
Senast redigerat av Siarnaq (28 maj 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Sök