Jävligt omobet beteende mot polisen. (A6) Påskhelgen

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
6 april 2010 · 1 948 Inlägg

LanarN skrev:

Diabel skrev:
Det är som vanligt alla jävla 16 åringar och fyllon som har inget med bilar att göra som kommer till olika events och spelar coola.  Folk kollar för mkt på teve.

Lägg av med sånt där attityd annars blir vi -som tar bilintresset på allvar- också klassade som pundare

Du får inte dra alla över en kam. Jag e 16 och har ett vääldigt stort bilintresse och skulle inte hålla på o kaxa med polis och va allmänt cp.

Men ärligt talat så är det rätt mycket omogna jävlar där som skulle ha stannat hemma i stället.

Det är lättare att dra alla över en kam, boven i dramat är alkohol! skulle jag anordnat elmia så hade jag infört alkotester. Är du inte spik nykter så kommer du inte in, även om jag själv hade druckit i år om jag inte skulle kört upp så tycker jag att det är ett lågt pris att betala för att slippa allt slödder.

Felet är inte att bilintresserade "Kalle" och hans kompisar tar ett par öl och tittar på bilar och har en trevlig kväll...

... utan felet är alla "andra" idioter 14-25 som går dit bara för att festa och svina bara för att det är där folket är!!!

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
The_Rebel Gréve
6 april 2010 · 497 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

LanarN skrev:

Diabel skrev:
Det är som vanligt alla jävla 16 åringar och fyllon som har inget med bilar att göra som kommer till olika events och spelar coola.  Folk kollar för mkt på teve.

Lägg av med sånt där attityd annars blir vi -som tar bilintresset på allvar- också klassade som pundare

Du får inte dra alla över en kam. Jag e 16 och har ett vääldigt stort bilintresse och skulle inte hålla på o kaxa med polis och va allmänt cp.

Men ärligt talat så är det rätt mycket omogna jävlar där som skulle ha stannat hemma i stället.

Det är lättare att dra alla över en kam, boven i dramat är alkohol! skulle jag anordnat elmia så hade jag infört alkotester. Är du inte spik nykter så kommer du inte in, även om jag själv hade druckit i år om jag inte skulle kört upp så tycker jag att det är ett lågt pris att betala för att slippa allt slödder.

Felet är inte att bilintresserade "Kalle" och hans kompisar tar ett par öl och tittar på bilar och har en trevlig kväll...

... utan felet är alla "andra" idioter 14-25 som går dit bara för att festa och svina bara för att det är där folket är!!!

ja men om alla ska vara spiknyktra så kan ju inte kalle å hans polare ta den där ölen heller, och dom har ju även lite koll på insläppet där alla får kasta bort ölen också

Muttley
6 april 2010 ·

Bättre och göra de surt för alla och stänga av området helt och hållet på kvällen, så vi får lite liv på de vettiga...

Polisen skulle gått in och slagit sönder knäskålen på de som kastade saker mot dem. Alternativt släppt hundarna på dem.

Men att göra burnouts så nära publik ser jag lite som efterblivet, tur man inte är därsmile.

johan740_89
6 april 2010 · 367 Inlägg

bra kommentar! jag tror det stämmer rätt bra!


Av: Daniel Kl. 14:53    Idag
Självklart ska mässan få vara kvar, det är ju idioti att tänka något annat. Vad som däremot borde totalförbjudas inne på mässan är alkohol. Det är ju som många innan mig sagt, de berusade personerna som skräpar ner och vandaliserar. Får de inte kröka på mässan blir de nog inte lika intresserade av att komma hit. Börbjud alkoholen så försvinner det mesta av stöket, att "buskörningen" på parkeringar är kvar får man väl leva med. Det måste ju vara bättre att hålla till på en parkering än att köra som idioter mitt inne i stan?

Suzuki Sj413 samurai "Zook" (1985)
Mitsubishi Pajero "Toyo Tires" (2010)
Nehe
6 april 2010 · 687 Inlägg

Spelar ingen roll om mässan blir alkoholfri då personerna ändå dras till a6 och lekarna dag/kväll/natttid, folk dricker mer där än vad de gör inne på mässan.

Stort PL24område runt hela a6, betongsuggor och hårdbevakning av centrum.

Alex_M Steker som aldrig förr
6 april 2010 · 503 Inlägg

och än en gång såg vi att merparten av dom som svinade och söp är volvoraggare eller vanliga äckelraggare. det är ett sånt jävla pack så det finns inte. snusk folk som kör omkring i sina äckliga jävla jänkebilar med trötta V8or som knappt går framåt å gapar å skriker och massa sunkiga jävla volvosar. fyfan för er säger jag bara. att ni inte skäms att åka runt så som ni gör. USCH.

8-)
sik
6 april 2010 · 1 072 Inlägg

Nehe skrev:
Spelar ingen roll om mässan blir alkoholfri då personerna ändå dras till a6 och lekarna dag/kväll/natttid, folk dricker mer där än vad de gör inne på mässan.

Stort PL24område runt hela a6, betongsuggor och hårdbevakning av centrum.

Gäller det alla intressen som fotboll, hockey då "ligisterna" finns där med?

Varför inte bara låta polisen va där, bevaka men göra sig kvitt av 90% av nedskräpningen genom att bli kvitt fjortisfyllan.

skydark
7 april 2010 · 375 Inlägg

Plocka in fyllesvinen. Väck dom kl 06.00 och tala om för dom att dom ska städa fram till kl 09.00 när A6 öppnar igen.   (eller när dom nu öppnar) Ge dom en säck och en sopborste i näven.  Lovar.... Dom kommer fan inte tillbaka efter det.

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
Germax
7 april 2010 · 12 086 Inlägg

Jag är glad att de skrämde iväg snuten, annars hade vi aldrig kommit in smile

Nej men skämt åt sidan, de är ju synd att polisen ska känna sig hotade. Men helst hade jag ju sätt att dom gav fan i att komma dit över huvudtaget. Jag va bara på A6 i max 2h från 5-7 ca och då va de lugna gatan. Polisen stog vid infarterna och det brändes däck så de stog härliga till på området big_smile

Roos
7 april 2010 ·

Alex_M skrev:
och än en gång såg vi att merparten av dom som svinade och söp är volvoraggare eller vanliga äckelraggare. det är ett sånt jävla pack så det finns inte. snusk folk som kör omkring i sina äckliga jävla jänkebilar med trötta V8or som knappt går framåt å gapar å skriker och massa sunkiga jävla volvosar. fyfan för er säger jag bara. att ni inte skäms att åka runt så som ni gör. USCH.

Även fast jag själv bara kör Volvo och jänkare så håller jag litegranna med dig.
Oavsett livsstil ska man kunna respektera andra människor och bete sig.

Sen ska man inte heller dra alla över en kant baserat på vad de kör för bil, men det är väl lätt hänt. Tyvärr.

volvoentusiasten
7 april 2010 · 4 005 Inlägg

Beslagta en brandbil och spruta vatten på ungjävlarna.

En grej att kaxa, en annan att ta till våld!

Kanske hade det varit bättre att ha kallat in mer folk från närliggande län? Men det lugnade väl ner sig rätt snabbt efteråt vilket var polisens syfte förmodligen.

Germax
7 april 2010 · 12 086 Inlägg

Roos skrev:

Alex_M skrev:
och än en gång såg vi att merparten av dom som svinade och söp är volvoraggare eller vanliga äckelraggare. det är ett sånt jävla pack så det finns inte. snusk folk som kör omkring i sina äckliga jävla jänkebilar med trötta V8or som knappt går framåt å gapar å skriker och massa sunkiga jävla volvosar. fyfan för er säger jag bara. att ni inte skäms att åka runt så som ni gör. USCH.

Även fast jag själv bara kör Volvo och jänkare så håller jag litegranna med dig.
Oavsett livsstil ska man kunna respektera andra människor och bete sig.

Sen ska man inte heller dra alla över en kant baserat på vad de kör för bil, men det är väl lätt hänt. Tyvärr.

Dra alla över en kant, ok jag håller med dig. Men elmiahelgen är ju ett ypperlig tillfälle och se hur många raggare beter sig, de är ju inge tvivel om vilka som är värst iaf tongue Sen att de är en del fulla fjortis raggarwannabies som svinar lika mkt gör inte saken bättre. De åker nästan alltid volvo och har samma beteendemönster som raggarna.. så?

En annan som åker Bmw är ju livrädd för dom dessutom, kan slå vad om att jag inte ens skulle komma in på raggarparkeringen i hamnen innan jag fått en ölburk i sidan av bilen.

Grabber Dagdrömmare
7 april 2010 · 2 836 Inlägg

skydark skrev:
Plocka in fyllesvinen. Väck dom kl 06.00 och tala om för dom att dom ska städa fram till kl 09.00 när A6 öppnar igen.   (eller när dom nu öppnar) Ge dom en säck och en sopborste i näven.  Lovar.... Dom kommer fan inte tillbaka efter det.

Skulle bara åka dit på morgonen o kolla på hur dom sliter häcken av sig! lol

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Nehe
7 april 2010 · 687 Inlägg

sik skrev:
Gäller det alla intressen som fotboll, hockey då "ligisterna" finns där med?

Varför inte bara låta polisen va där, bevaka men göra sig kvitt av 90% av nedskräpningen genom att bli kvitt fjortisfyllan.

I fotboll får storklubbarna böta och spela inför tomma arenor om publiken inte sköter sig, uppenbarligen så sköter sig inte elmia publiken borde då inte elmia få böta nästa påsk och publiken får stanna hemma? Rättvist ska vara rättvist eller vad var det du menade med ditt inlägg?

Polisen har haft hård närvaro varje påsk med extra satsning denna påsk och du ser att det hjälpte inte när det angår nedskräpning och svineri. Och vem betalar för detta? Jo skattebetalarna.

tsdi Egenföretagare
7 april 2010 · 2 496 Inlägg

JapMax skrev:

Roos skrev:

Alex_M skrev:
och än en gång såg vi att merparten av dom som svinade och söp är volvoraggare eller vanliga äckelraggare. det är ett sånt jävla pack så det finns inte. snusk folk som kör omkring i sina äckliga jävla jänkebilar med trötta V8or som knappt går framåt å gapar å skriker och massa sunkiga jävla volvosar. fyfan för er säger jag bara. att ni inte skäms att åka runt så som ni gör. USCH.

Även fast jag själv bara kör Volvo och jänkare så håller jag litegranna med dig.
Oavsett livsstil ska man kunna respektera andra människor och bete sig.

Sen ska man inte heller dra alla över en kant baserat på vad de kör för bil, men det är väl lätt hänt. Tyvärr.

Dra alla över en kant, ok jag håller med dig. Men elmiahelgen är ju ett ypperlig tillfälle och se hur många raggare beter sig, de är ju inge tvivel om vilka som är värst iaf tongue Sen att de är en del fulla fjortis raggarwannabies som svinar lika mkt gör inte saken bättre. De åker nästan alltid volvo och har samma beteendemönster som raggarna.. så?

En annan som åker Bmw är ju livrädd för dom dessutom, kan slå vad om att jag inte ens skulle komma in på raggarparkeringen i hamnen innan jag fått en ölburk i sidan av bilen.

Haha råkade komma in där med svarta S6'n och bara in och vände igen tog max 20sekunder ändå skrek en fet jävla padda "jävla f*ttluder bögar"

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Urkas Kräsen grafiker
7 april 2010 · 1 775 Inlägg

Kan dom inte bara dumpa några betongsuggor framför alla infarter till A6 när stället stänger? Lär ju få bort burnandet (tyvärr?) och därmed en hel del fulla skitungar.

Whine whine!
Roos
7 april 2010 ·

JapMax skrev:
Dra alla över en kant, ok jag håller med dig. Men elmiahelgen är ju ett ypperlig tillfälle och se hur många raggare beter sig, de är ju inge tvivel om vilka som är värst iaf tongue Sen att de är en del fulla fjortis raggarwannabies som svinar lika mkt gör inte saken bättre. De åker nästan alltid volvo och har samma beteendemönster som raggarna.. så?

En annan som åker Bmw är ju livrädd för dom dessutom, kan slå vad om att jag inte ens skulle komma in på raggarparkeringen i hamnen innan jag fått en ölburk i sidan av bilen.

Jo tack jag vet själv hur de brukar se ut. Därför jag sa att jag höll med snubben innan.

Tokken Team dBakuten
7 april 2010 · 3 453 Inlägg

Utav alla dessa idioter till snorungar som måste börna sönder allmäna parkeringsplatser..
Kan inte ni snäääälla säga vart ni bor så man kan komma förbi och börna sönder er egen uppfart
eller varför inte eran parkett.. Jag kan garanterat samla ihop en hel hög fjortismoppar som kan ställa
upp på det.

Tycker det drar skit över hela mässan.. Jag förbannar dessa snorungar och hoppas dom får analvårtor
hela bunten.

Börna.. vilket jävla påhitt.. Gör det där det hör hemma och inte bland en massa fjortisbarn.
BARN, för det är ni fortfarande.. tror inte det finns många utställande på mässan som tycker ni är coola..

Vi bidrar till Jönköping på ett positivt sätt med den 80.000 personer stora besökarskaran som kommer för att besöka mässan. Den skaran som handlar mat och dryck och annat i många av Jököpings affärer och restauranger.

Jönköping skulle må så mycket bättre av att ni bara drog åt helvete.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Mortalis VW-nörd?
7 april 2010 · 4 332 Inlägg

Blir sur när ja ser de som sabbar för er alla som tog er ner. E ju inte direkt få som e me på de heller sad

maco
7 april 2010 · 1 207 Inlägg

Varför inte sanktionera ett ställe där folk får busa av sig, kanske på industriparkering och kanske kasta upp en blackrace stripp? Långt bortifrån bostadsområden och centrum med både polis och ambulans närvarande? Burnisar, lite sladdning och allmänt bilbus är nog omöjligt att komma ifrån så varför inte göra det under kontrollerade omständigheter? För att förhindra bus på vägen dit kan man väl sätta upp mobila fartkameror osv.
Nu har jag inte varit i Jönköping så jag vet tyvärr inte var A6 parkeringen är, men det ser ut att ligga relativt centralt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang