Jävligt omobet beteende mot polisen. (A6) Påskhelgen

skydark
7 april 2010 · 375 Inlägg

maco skrev:
Varför inte sanktionera ett ställe där folk får busa av sig, kanske på industriparkering och kanske kasta upp en blackrace stripp? Långt bortifrån bostadsområden och centrum med både polis och ambulans närvarande? Burnisar, lite sladdning och allmänt bilbus är nog omöjligt att komma ifrån så varför inte göra det under kontrollerade omständigheter? För att förhindra bus på vägen dit kan man väl sätta upp mobila fartkameror osv.
Nu har jag inte varit i Jönköping så jag vet tyvärr inte var A6 parkeringen är, men det ser ut att ligga relativt centralt.

A6 ligger en liten bit utanför Elmia. Det är ett stort köpcenter utanför stan. Inga hus i närheten alltså.

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
Muttley
7 april 2010 ·

Vad tycker igentligen de som äger parkeringen? är de så jävla snyggt när folk börnar runt där?.  Liksom lägger en massa gummi och skit på andras egendomar, Nu vet ej jag om hur den parkeringen hålls.

De är ju inte bara fyllon som skräpar ner. Erkänn nu alla snorungar visst slänger ni gärna papper och sådant på marken än att gå runt med de i fickan istället?

jaans
7 april 2010 · 64 Inlägg

Nu var jag aldrig vid a6, utan borta vid biltema/plantagen, men vad jag har sett på filmer och läst så blir jag bara förbannad.
Jag är själv 16 och uppvuxen med volvo, men det betyder å andra sidan inte att jag skulle hålla på såhär.

Träffade ett par grabbar som körde epa vid parkeringen och stannade till och snackade lite med dem, märktes direkt att de var packade men nog fan skulle dem ta epan till a6, och vipps så hade dem backat på en skitsnygg bmw e46...  så till viss del kan jag hålla med om vad ni har skrivit tidigare i tråden, tycker dock att dem kunde ha ett avspärrat område nånstans för att minska våldet på gatan, det är fan inte roligt att ens kolla på när polisen skräms iväg.. neutral
vart är vi påväg?
såg ut som ett gäng fotbollshuliganer...  och mycket lägre än så kommer man väl inte. tongue

myra_ Avstängd
7 april 2010 · 8 Inlägg
Jlmmy
7 april 2010 ·

haha, vilka jä*la bönder^^
Snacka om att skämma ut sig..

ShyGuy RM-operatör
7 april 2010 · 667 Inlägg

Jlmmy skrev:
haha, vilka jä*la bönder^^
Snacka om att skämma ut sig..

Och vad har lantbrukare med saken att göra?

volvoentusiasten
7 april 2010 · 4 005 Inlägg

ShyGuy skrev:

Jlmmy skrev:
haha, vilka jä*la bönder^^
Snacka om att skämma ut sig..

Och vad har lantbrukare med saken att göra?

Vet inte om du känner till det, men det är ett talesätt för att kategorisera en grupp.

Såsom "jävla tattare" eller "jävla bög" även om det inte är själva syftningen.

sik
7 april 2010 · 1 072 Inlägg

Nehe skrev:

sik skrev:
Gäller det alla intressen som fotboll, hockey då "ligisterna" finns där med?

Varför inte bara låta polisen va där, bevaka men göra sig kvitt av 90% av nedskräpningen genom att bli kvitt fjortisfyllan.

I fotboll får storklubbarna böta och spela inför tomma arenor om publiken inte sköter sig, uppenbarligen så sköter sig inte elmia publiken borde då inte elmia få böta nästa påsk och publiken får stanna hemma? Rättvist ska vara rättvist eller vad var det du menade med ditt inlägg?

Polisen har haft hård närvaro varje påsk med extra satsning denna påsk och du ser att det hjälpte inte när det angår nedskräpning och svineri. Och vem betalar för detta? Jo skattebetalarna.

Ja, eller spela mitt i veckorna. Elmia borde kanske vara under en vanlig arbetsdag så kommer nog mycket förbättras.

id_
7 april 2010 · 130 Inlägg

Den där snubben som polisen tog, gick ut framför piketen när den hade blåjusen igång för att åka ifatt en supra som bööörnade lite nonchalant bara en liten bit därifrån snuten stod parkerad.

Överlag va de rätt kul vid A6 till en början då folk stod en bit ifrån själva vägen, men sen efter polisen försvann så va de så mkt folk att om man ville se mer än bara däckrök så var man tvungen o typ stå bredvid bilen.

För mkt sketfulla människor i fel sammanhang säger jag!

tsdi Egenföretagare
7 april 2010 · 2 496 Inlägg

Vet inte om så många såg det men gillades killen som trodde han börnade med en äldre E39 sedan men det i själva verket bara slirade koppling. Han provade gång på gång på gång HAHAHHAHAHA big_smile Full var han med verkade det som =S ?

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Nehe
7 april 2010 · 687 Inlägg

sik skrev:

Nehe skrev:

sik skrev:
Gäller det alla intressen som fotboll, hockey då "ligisterna" finns där med?

Varför inte bara låta polisen va där, bevaka men göra sig kvitt av 90% av nedskräpningen genom att bli kvitt fjortisfyllan.

I fotboll får storklubbarna böta och spela inför tomma arenor om publiken inte sköter sig, uppenbarligen så sköter sig inte elmia publiken borde då inte elmia få böta nästa påsk och publiken får stanna hemma? Rättvist ska vara rättvist eller vad var det du menade med ditt inlägg?

Polisen har haft hård närvaro varje påsk med extra satsning denna påsk och du ser att det hjälpte inte när det angår nedskräpning och svineri. Och vem betalar för detta? Jo skattebetalarna.

Ja, eller spela mitt i veckorna. Elmia borde kanske vara under en vanlig arbetsdag så kommer nog mycket förbättras.

För det är ju verkligen de som är runt 30-50 snåret med jobb som stökar runt på a6 om dagarna/kvällarna under mässan ?

frippan
7 april 2010 · 25 Inlägg

En sak jag alltid har funderat på.
Varför skulle det vara okey att "burna sönder" en parkering när det inte är okey att klottra?
Tycker det är ungefär samma sak.....

jaans
8 april 2010 · 64 Inlägg

frippan skrev:
En sak jag alltid har funderat på.
Varför skulle det vara okey att "burna sönder" en parkering när det inte är okey att klottra?
Tycker det är ungefär samma sak.....

på br leksaker kan barn köpa "gatukritor" ? roll

Germax
8 april 2010 · 12 086 Inlägg

frippan skrev:
En sak jag alltid har funderat på.
Varför skulle det vara okey att "burna sönder" en parkering när det inte är okey att klottra?
Tycker det är ungefär samma sak.....

Vem har sagt att de är OK att burna söner parkeringsplatser?
Jag gör de inte, men jag skiter i tongue

Majoren442
8 april 2010 · 213 Inlägg

Nu har jag läst igenom tråden och fick en sådan huvudvärk med bilder och det som kom fram var 18 år minst visa körkort och gör alkotest för att få komma in.  Då kan fjortisarna vara med polisen och alla vettigt intresserad kan vara inne på elmia. Det verkar som om elmia och andra stora evenemang bara e en ursäkt för att få hinka öl. Nu har jag haft huvudvärk tillräckligt länge nu får någon antingen kommer upp med en bättre ide eller förfina min.

Sen hade jag nog inte tuggat däck den tiden är förbi man vill ju gärna hålla bilen i ett skick hela tiden=Hel.
Och att burna nära så mycket folk räcker att en person gör ett fel sen är det inte lika kul längre.

Edit: klockan är 03:28

Senast redigerat av Majoren442 (8 april 2010)

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!
sik
8 april 2010 · 1 072 Inlägg

Nehe skrev:

sik skrev:

Nehe skrev:

I fotboll får storklubbarna böta och spela inför tomma arenor om publiken inte sköter sig, uppenbarligen så sköter sig inte elmia publiken borde då inte elmia få böta nästa påsk och publiken får stanna hemma? Rättvist ska vara rättvist eller vad var det du menade med ditt inlägg?

Polisen har haft hård närvaro varje påsk med extra satsning denna påsk och du ser att det hjälpte inte när det angår nedskräpning och svineri. Och vem betalar för detta? Jo skattebetalarna.

Ja, eller spela mitt i veckorna. Elmia borde kanske vara under en vanlig arbetsdag så kommer nog mycket förbättras.

För det är ju verkligen de som är runt 30-50 snåret med jobb som stökar runt på a6 om dagarna/kvällarna under mässan ?

Menar du på att de mellan 18-30 inte arbetar eller vart vill du komma? Och ja, de finns en hel del 30+ som svinar rejält även om de nu är en liten skara människor.
Oavsett lär vi inte komma längre med detta, och det lär va precis lika dant nästa år med.

AreeZ Golf mk3 LOUD
8 april 2010 · 515 Inlägg

Freddriiik har svarat på din kommentar till Elmia 2010 "jagar bort polisen" A6 Center:
@AreeZ84 fjortisar? kom tillbaka du när du fattar va bil mässor igentligen går ut på

Kolla hans kommentar på youtube !!!
Killen som la upp videon på Youtube finns du här så skriv gärna lite i tråden
hur du tänker.

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173
Volkswagen Golf VR6 "Pendlarbilen" (1992)
Tokken Team dBakuten
8 april 2010 · 3 453 Inlägg

Inga fjortisar? Var ju fan bara fjortispojkar där ju.. nä det där är det mest fåniga jag sett.

Kan man inte bygga en ball bil kan man ju alltid snacka en massa skit och förstöra för andra i ren avundsjuka.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Nehe
8 april 2010 · 687 Inlägg

sik skrev:
Menar du på att de mellan 18-30 inte arbetar eller vart vill du komma? Och ja, de finns en hel del 30+ som svinar rejält även om de nu är en liten skara människor.
Oavsett lär vi inte komma längre med detta, och det lär va precis lika dant nästa år med.

JAG menar att det var små 13-17 åringar med knappt fjun under näsan som levde om värst och ja en hel drös av 18-25 åringar som är sen i utvecklingen (likaså knappt fått fjun under näsan de heller) som levde om. OCH ja jag menar att de flesta inte jobbar då det vore konstigt för man tycker ju att folk med jobb kan ha en viss ansvarskänsla i kroppen och inte bete sig som svin.

Lurken_85
9 april 2010 · 832 Inlägg

AreeZ skrev:
Freddriiik har svarat på din kommentar till Elmia 2010 "jagar bort polisen" A6 Center:
@AreeZ84 fjortisar? kom tillbaka du när du fattar va bil mässor igentligen går ut på

Kolla hans kommentar på youtube !!!
Killen som la upp videon på Youtube finns du här så skriv gärna lite i tråden
hur du tänker.

Det enda underhållande med det klippet var ju killens kommentarer.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang