Köpråd: Mustang GT 05-07. Bmw 325i Coupé -07, Bmw M3 E46

mustang07
10 oktober 2012 · 146 Inlägg

Madick1 skrev:
Man får nog lägga rätt frisk med pengar för att locka fram ytterligare 100hk kanske enklare bara köpa en problemfri GTO direkt med 400hk org. som INTE krånglar:cool:

Som jag skrev så nej, ~15.000 (om jag inte missminner mig på insuget) så har du ytterligare 80 hk.
Mustangerna är grymt strypta i insuget, vissa påstår att bara ett nytt spjällhus ska kunna ge en respons motsvarande ~15 extra hk (detta tror jag dock är en skröna).

Rquired Allmänt envis
10 oktober 2012 · 12 512 Inlägg

PITSTOP skrev:
Inlägg #20 på sida 1.

Jag vill i tråden endast dementera några saker du skriver.

1. Jag har aldrig påstått att en diesel dricker mer än en bensindriven bil, tar du en ordentlig titt på mitt inlägg ser du att jag påstår motsatsen. Däremot hävdar, och i mina ögon bevisar med hjälp av enkel fysik vem som helst kan kontrollera, jag att skillnaden i förbrukning inte är eller kan vara så stor som du påstår.

2. Mycket riktigt, och jag förtydligade att skillnaden mellan 25i och 25d av motsvarande årsmodell är 1600-2000:-/år (Eller mer på äldre) beroende på årsmodell. Inte 600:- som du felaktigt påstod i inlägg #14.

3. Det är inte korrekt att "alla" köper dieseldrivna bilar idag, andelen nya dieselbilar som säljs uppgår till drygt hälften. BMW´s andel diesel är lite drygt hälften som ett exempel, å andra sidan är också cirka 75-80% av de nya BMW som säljs tjänstebilar, leasingbilar eller liknande. I de sammanhangen är ofta diesel ett krav oavsett för eller nackdelar, eftersom man kan göra högre och fler förmånliga avdrag på en dieselbil.

De flesta som köper en ny bil privat verkar dessutom varit helt omedvetna om att uppgiven förbrukning i broschyren är i fallet diesel mätt på ett bränsle de inte har tillgång till och inte är realistisk samt vilken ekonomisk smäll en dieselbil kan innebära på längre sikt i form av exempelvis ett partikelfilterbyte. Åtminstone om man tittar på antalet snyftartiklar, missnöjestrådar här t.ex och liknande som ökat kraftigt nu när biltypen blivit några år.  Sedan finns det naturligtvis en stor andel som köper dieselbilar för att de tycker bäst om den typen av motorkaraktär.

4. Motorstarka bilar, både BMW och andra märken, är inte populära på marknaden oavsett om det är en bensin eller dieseldriven modell utan tvärt om svårsålda. Små och på pappret bränslesnåla bilmodeller är det som går åt, och det gäller i fallet BMW både 4cyl. med bensin och diesel (116i-120d samt 320i/320d).

5. Jag struntar fullständigt och helhjärtat i om en trimmad 325d har bättre prestanda eller inte, enligt tidigare inlägg #12.

I övrigt håller jag med om att den här tråden borde få chansen att återgå till sitt ursprungliga ämne.

Senast redigerat av Rquired (10 oktober 2012)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Busgrabb Rejsa ?
10 oktober 2012 · 2 959 Inlägg

steifan skrev:

Busgrabb skrev:

steifan skrev:
Kan garantera att en E46 coupé ser skapligt föråldrad ut jämfört med en E92, men så länge
man låter bli att parkera bredvid en så kan man leva med det wink wink

http://i16.photobucket.com/albums/b16/a … C_0112.jpg

Själv kan jag rekommendera 330i E92 om du vill ha ös (mer än vad man behöver om du frågar mig), borde gå att hitta bilar runt samma prisklass som M3 E46 02-04 med lite tur (en kompis gjorde det) även om 330 coupé inte är helt vanliga.

Mustang GT rekommenderar jag nog inte till någon levande människa (hehe), körde en sån cab i somras med automatlåda. Verkligen inget som föll mig i smaken, jäkla seg gasrespons (drog dock aldrig ur bilen riktigt) och stenhård obekväm fjädring. Kanske är roligare med manuell. wink

Mer ös än man behöver i en 330i roll

Ja det räcker för en omkörning kanske...

lol
Man hinner ju inte ens varva ur på någon växel innan man är uppe i över 200km/h.
Sen att dom slakar av lite på högre varv är väl inte så skoj. Har kört N52B30 varianten på 272hk.

Är ganska övertygad att den inte gör 200 Km/h på någon av dom tre första växlarna men men...
Sen hur lång tid tar det att varva ur en växel är väl mer relevant än att den gör 200 Km/h.
Det får stå för dig att man inte behöver mer än en 330i....visst man behöver bara en bil som gör 120 Km/h i Sverige om man ser det så men för att öka nöjesfaktorn så kan ju mycket pulver vara rätt bra.

Senast redigerat av Busgrabb (10 oktober 2012)

Autotech
BMW 335D (2008)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
10 oktober 2012 · 1 152 Inlägg

Rquired skrev:

PITSTOP skrev:
Inlägg #20 på sida 1.

Jag vill i tråden endast dementera några saker du skriver.

1. Jag har aldrig påstått att en diesel dricker mer än en bensindriven bil, tar du en ordentlig titt på mitt inlägg ser du att jag påstår motsatsen. Däremot hävdar, och i mina ögon bevisar med hjälp av enkel fysik vem som helst kan kontrollera, jag att skillnaden i förbrukning inte är eller kan vara så stor som du påstår.

2. Mycket riktigt, och jag förtydligade att skillnaden mellan 25i och 25d av motsvarande årsmodell är 1600-2000:-/år (Eller mer på äldre) beroende på årsmodell. Inte 600:- som du felaktigt påstod i inlägg #14.

3. Det är inte korrekt att "alla" köper dieseldrivna bilar idag, andelen nya dieselbilar som säljs uppgår till drygt hälften. BMW´s andel diesel är lite drygt hälften som ett exempel, å andra sidan är också cirka 75-80% av de nya BMW som säljs tjänstebilar, leasingbilar eller liknande. I de sammanhangen är ofta diesel ett krav oavsett för eller nackdelar, eftersom man kan göra högre och fler förmånliga avdrag på en dieselbil.

De flesta som köper en ny bil privat verkar dessutom varit helt omedvetna om att uppgiven förbrukning i broschyren är i fallet diesel mätt på ett bränsle de inte har tillgång till och inte är realistisk samt vilken ekonomisk smäll en dieselbil kan innebära på längre sikt i form av exempelvis ett partikelfilterbyte. Åtminstone om man tittar på antalet snyftartiklar, missnöjestrådar här t.ex och liknande som ökat kraftigt nu när biltypen blivit några år.  Sedan finns det naturligtvis en stor andel som köper dieselbilar för att de tycker bäst om den typen av motorkaraktär.

4. Motorstarka bilar, både BMW och andra märken, är inte populära på marknaden oavsett om det är en bensin eller dieseldriven modell utan tvärt om svårsålda. Små och på pappret bränslesnåla bilmodeller är det som går åt, och det gäller i fallet BMW både 4cyl. med bensin och diesel (116i-120d samt 320i/320d).

5. Jag struntar fullständigt och helhjärtat i om en trimmad 325d har bättre prestanda eller inte, enligt tidigare inlägg #12.

I övrigt håller jag med om att den här tråden borde få chansen att återgå till sitt ursprungliga ämne.

1. Om en BMW 325i dricker 1.6L/mil, då kräver alltså en 325d energi motsvarande 1.487L diesel/mil i samma situation, om en 325i kräver 0.9L/mil, då kräver en 325d energi motsvarande 0.83L diesel/mil i samma läge. Då räknat på utländsk diesel med högre energihalt än den diesel vi har i Sverige. På svensk diesel hade alltså 325d krävt något mer.        Ditt svar sedan tidigare wink

2. Där blev det som sagt fel när jag kollade upp slumpvis valda bilar på blocket.

3. Oavsett köpesform så är diesel fortfarande mer eftertraktad du har nog svarat själv på den frågan om vrf.

4. Det är rent skitsnack och något som får stå för dig! Allt går att sälja wink sålde min 545:a på mindre än en vecka wink
Sålde min 535d på mindre än tre dagar, sålde min M5 på mindre än två veckor, sålde 335i på 4dagar osv och det inom loppet av 11 månader. Det finns alltid folk som har råd att åka stora motorer.

5. Och vi skiter i vad du tycker!! big_smile TS frågade om prestanda bl.a så då hör inte ditt resonemang här.

Så snälla lägg ner din attityd, köp dig en bensinare och sluta läs broschyrer.

Sorry för Off topic!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
10 oktober 2012 · 3 929 Inlägg

Mustangen hör ju verkligen inte in när man kikar på alternativen.
Jag hade definitivt tagit en E46 M3.
Samt om du skulle köpa en nyare 325 så kommer du bara sukta "ifall jag ändå hade en M3..."
Jag tycker, gör rätt och köp en M3 när du ändå är i farten.
Samt så är den (enligt mig) miljarder gånger snyggare än en E92 big_smile
Och ska man snacka andrahandsvärde så håller nog M3an stabilt värde många år längre än en 325.

Senast redigerat av Thunderbird88 (10 oktober 2012)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Falcken
10 oktober 2012 · 27 Inlägg

Busgrabb skrev:
M3 E46 i ett bra skick/exemplat är ju utan tvivel det mest roliga att äga och köra utan dom du väljer imellan.
Den har hyffsat knuff i motorn, är inte enhjulsdriven och kan svänga och verkligen bromsa smile
Kör på en sådan!

Kan ju bara påpeka att jag tio gånger hellre äger en mustang än en e46 m3, missuppfatta mig inte, tror jag skulle ha lika kul att köra en sån.
Men Mustang är en gubb-bil enligt försäkringsbolagen, helt ok skatt med.
Alltså mycket billigare att äga.

Edit : mustangen är byggd på gammalt vis med, så den är rätt billig i reservdelar och service med.

Senast redigerat av Falcken (10 oktober 2012)

Ford Mustang GT "Vortech" (2005)
Rquired Allmänt envis
10 oktober 2012 · 12 512 Inlägg

PITSTOP skrev:

Rquired skrev:

PITSTOP skrev:
Inlägg #20 på sida 1.

Jag vill i tråden endast dementera några saker du skriver.

1. Jag har aldrig påstått att en diesel dricker mer än en bensindriven bil, tar du en ordentlig titt på mitt inlägg ser du att jag påstår motsatsen. Däremot hävdar, och i mina ögon bevisar med hjälp av enkel fysik vem som helst kan kontrollera, jag att skillnaden i förbrukning inte är eller kan vara så stor som du påstår.

2. Mycket riktigt, och jag förtydligade att skillnaden mellan 25i och 25d av motsvarande årsmodell är 1600-2000:-/år (Eller mer på äldre) beroende på årsmodell. Inte 600:- som du felaktigt påstod i inlägg #14.

3. Det är inte korrekt att "alla" köper dieseldrivna bilar idag, andelen nya dieselbilar som säljs uppgår till drygt hälften. BMW´s andel diesel är lite drygt hälften som ett exempel, å andra sidan är också cirka 75-80% av de nya BMW som säljs tjänstebilar, leasingbilar eller liknande. I de sammanhangen är ofta diesel ett krav oavsett för eller nackdelar, eftersom man kan göra högre och fler förmånliga avdrag på en dieselbil.

De flesta som köper en ny bil privat verkar dessutom varit helt omedvetna om att uppgiven förbrukning i broschyren är i fallet diesel mätt på ett bränsle de inte har tillgång till och inte är realistisk samt vilken ekonomisk smäll en dieselbil kan innebära på längre sikt i form av exempelvis ett partikelfilterbyte. Åtminstone om man tittar på antalet snyftartiklar, missnöjestrådar här t.ex och liknande som ökat kraftigt nu när biltypen blivit några år.  Sedan finns det naturligtvis en stor andel som köper dieselbilar för att de tycker bäst om den typen av motorkaraktär.

4. Motorstarka bilar, både BMW och andra märken, är inte populära på marknaden oavsett om det är en bensin eller dieseldriven modell utan tvärt om svårsålda. Små och på pappret bränslesnåla bilmodeller är det som går åt, och det gäller i fallet BMW både 4cyl. med bensin och diesel (116i-120d samt 320i/320d).

5. Jag struntar fullständigt och helhjärtat i om en trimmad 325d har bättre prestanda eller inte, enligt tidigare inlägg #12.

I övrigt håller jag med om att den här tråden borde få chansen att återgå till sitt ursprungliga ämne.

1. Om en BMW 325i dricker 1.6L/mil, då kräver alltså en 325d energi motsvarande 1.487L diesel/mil i samma situation, om en 325i kräver 0.9L/mil, då kräver en 325d energi motsvarande 0.83L diesel/mil i samma läge. Då räknat på utländsk diesel med högre energihalt än den diesel vi har i Sverige. På svensk diesel hade alltså 325d krävt något mer.        Ditt svar sedan tidigare wink

2. Där blev det som sagt fel när jag kollade upp slumpvis valda bilar på blocket.

3. Oavsett köpesform så är diesel fortfarande mer eftertraktad du har nog svarat själv på den frågan om vrf.

4. Det är rent skitsnack och något som får stå för dig! Allt går att sälja wink sålde min 545:a på mindre än en vecka wink
Sålde min 535d på mindre än tre dagar, sålde min M5 på mindre än två veckor, sålde 335i på 4dagar osv och det inom loppet av 11 månader. Det finns alltid folk som har råd att åka stora motorer.

5. Och vi skiter i vad du tycker!! big_smile TS frågade om prestanda bl.a så då hör inte ditt resonemang här.

Så snälla lägg ner din attityd, köp dig en bensinare och sluta läs broschyrer.

Sorry för Off topic!

Jag trodde du hade lagt ner den här diskussionen?

1. Och sen när är 1.487L/mil mer än 1.6L/mil samt sedan när är 0.83L/mil mer än 0.9L/mil? Som sagt, jag har aldrig påstått att en diesel drar mer än en bensinmotor.

2-3. Jag ser inget diskussionsunderlag längre.

4. Du sålde alltså din 335i på fyra dagar och en hopplöst törstig M5 S85 på mindre än två veckor? Värst vad impopulära dessa värdelösa bensindrivna modeller var.

5. Skillnaden är att jag inte försökt trycka upp bensinmotorns överlägsna prestanda i någons ansikte vilket du däremot gjort med dieselmotorn, därför sade jag ifrån och förtydligade att jag inte bryr mig. Trådskaparen frågade om tre bilmodeller med fina sugmotorer som gillar högre varv under huven, chiptrim och turbodiesel kan tyckas vara ganska långt från ämnet. 

Jag vet inte vart jag skulle hämtat en attityd från, det är du som lämnar en mängd fysiskt orimliga påståenden efter dig men vägrar lämna några bevis. Det är också du som likt en fanatiker hävdar att dieseln är guds gåva medan bensinmotorn är hopplöst dyr och slö, jag har redan i inlägg #15 förtydligat att jag tycker 325d är ett bra och vettigt val (likt 325i).

Senast redigerat av Rquired (10 oktober 2012)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
SportPilot Ubåtsingenjör
10 oktober 2012 · 7 234 Inlägg

Falcken skrev:

Busgrabb skrev:
M3 E46 i ett bra skick/exemplat är ju utan tvivel det mest roliga att äga och köra utan dom du väljer imellan.
Den har hyffsat knuff i motorn, är inte enhjulsdriven och kan svänga och verkligen bromsa smile
Kör på en sådan!

Kan ju bara påpeka att jag tio gånger hellre äger en mustang än en e46 m3, missuppfatta mig inte, tror jag skulle ha lika kul att köra en sån.
Men Mustang är en gubb-bil enligt försäkringsbolagen, helt ok skatt med.
Alltså mycket billigare att äga.

Edit : mustangen är byggd på gammalt vis med, så den är rätt billig i reservdelar och service med.

kan ju berätta att jag 100 gånger hellre äger en m3 e46 än en mustang .. först och främst för att det faktiskt är en väldigt mycket bättre bil

vill man ha en billig bil att äga köper man en corolla eller polo eller något annat liknande

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
10 oktober 2012 · 3 929 Inlägg

CHEEVA skrev:

Falcken skrev:

Busgrabb skrev:
M3 E46 i ett bra skick/exemplat är ju utan tvivel det mest roliga att äga och köra utan dom du väljer imellan.
Den har hyffsat knuff i motorn, är inte enhjulsdriven och kan svänga och verkligen bromsa smile
Kör på en sådan!

Kan ju bara påpeka att jag tio gånger hellre äger en mustang än en e46 m3, missuppfatta mig inte, tror jag skulle ha lika kul att köra en sån.
Men Mustang är en gubb-bil enligt försäkringsbolagen, helt ok skatt med.
Alltså mycket billigare att äga.

Edit : mustangen är byggd på gammalt vis med, så den är rätt billig i reservdelar och service med.

kan ju berätta att jag 100 gånger hellre äger en m3 e46 än en mustang .. först och främst för att det faktiskt är en väldigt mycket bättre bil

vill man ha en billig bil att äga köper man en corolla eller polo eller något annat liknande

Fast sen så beror det på vad för bilar man själv gillar.
TS försöker jämföra BMW med Mustang och jag antar att han gillar kvalité, då ska han ju definitivt kika på BMW och glömma Mustang.
Men gillar man V8 och jänk så tar man ju Mustangen. Jag själv är smått allergisk mot 05-uppåt Mustang men det är grymma bilar helt klart. Men frågan är ju, passar dom TS?
För en riktig Mustang älskare är ju Mussen självklart val, för BMW fantasten är ju BMW ett självklart val och så vidare.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Falcken
10 oktober 2012 · 27 Inlägg

CHEEVA skrev:

Falcken skrev:

Busgrabb skrev:
M3 E46 i ett bra skick/exemplat är ju utan tvivel det mest roliga att äga och köra utan dom du väljer imellan.
Den har hyffsat knuff i motorn, är inte enhjulsdriven och kan svänga och verkligen bromsa smile
Kör på en sådan!

Kan ju bara påpeka att jag tio gånger hellre äger en mustang än en e46 m3, missuppfatta mig inte, tror jag skulle ha lika kul att köra en sån.
Men Mustang är en gubb-bil enligt försäkringsbolagen, helt ok skatt med.
Alltså mycket billigare att äga.

Edit : mustangen är byggd på gammalt vis med, så den är rätt billig i reservdelar och service med.

kan ju berätta att jag 100 gånger hellre äger en m3 e46 än en mustang .. först och främst för att det faktiskt är en väldigt mycket bättre bil

vill man ha en billig bil att äga köper man en corolla eller polo eller något annat liknande

Fast man köper ju inte en mustang för att den är billig heller, Till exempel köpte jag min för att den både upplevs och är rappare än en m3a.
Bara la till en faktor till Ts som ville ha info om bilarna.

MEN vad både du och jag tycker om bilarna är irrelevant i denna frågan.

Ford Mustang GT "Vortech" (2005)
Busgrabb Rejsa ?
10 oktober 2012 · 2 959 Inlägg

Falcken skrev:

Busgrabb skrev:
M3 E46 i ett bra skick/exemplat är ju utan tvivel det mest roliga att äga och köra utan dom du väljer imellan.
Den har hyffsat knuff i motorn, är inte enhjulsdriven och kan svänga och verkligen bromsa smile
Kör på en sådan!

Kan ju bara påpeka att jag tio gånger hellre äger en mustang än en e46 m3, missuppfatta mig inte, tror jag skulle ha lika kul att köra en sån.
Men Mustang är en gubb-bil enligt försäkringsbolagen, helt ok skatt med.
Alltså mycket billigare att äga.

Edit : mustangen är byggd på gammalt vis med, så den är rätt billig i reservdelar och service med.

Kan vara värt lite mer försäkringspremie när det går hand i hand med körglädje.
Skatt tror jag inte M3:an är dyrare i.

Autotech
BMW 335D (2008)
Busgrabb Rejsa ?
10 oktober 2012 · 2 959 Inlägg

Falcken skrev:

CHEEVA skrev:

Falcken skrev:

Kan ju bara påpeka att jag tio gånger hellre äger en mustang än en e46 m3, missuppfatta mig inte, tror jag skulle ha lika kul att köra en sån.
Men Mustang är en gubb-bil enligt försäkringsbolagen, helt ok skatt med.
Alltså mycket billigare att äga.

Edit : mustangen är byggd på gammalt vis med, så den är rätt billig i reservdelar och service med.

kan ju berätta att jag 100 gånger hellre äger en m3 e46 än en mustang .. först och främst för att det faktiskt är en väldigt mycket bättre bil

vill man ha en billig bil att äga köper man en corolla eller polo eller något annat liknande

Fast man köper ju inte en mustang för att den är billig heller, Till exempel köpte jag min för att den både upplevs och är rappare än en m3a.
Bara la till en faktor till Ts som ville ha info om bilarna.

MEN vad både du och jag tycker om bilarna är irrelevant i denna frågan.

Upplevs rappare vetifan...
Prestandan rakt fram, endast rakt fram kanske är bättre i din med överladdning
Häng på en komressor på M3:an så blir den fan rätt rapp den med.

Autotech
BMW 335D (2008)
Falcken
10 oktober 2012 · 27 Inlägg

Busgrabb skrev:

Falcken skrev:

CHEEVA skrev:

kan ju berätta att jag 100 gånger hellre äger en m3 e46 än en mustang .. först och främst för att det faktiskt är en väldigt mycket bättre bil

vill man ha en billig bil att äga köper man en corolla eller polo eller något annat liknande

Fast man köper ju inte en mustang för att den är billig heller, Till exempel köpte jag min för att den både upplevs och är rappare än en m3a.
Bara la till en faktor till Ts som ville ha info om bilarna.

MEN vad både du och jag tycker om bilarna är irrelevant i denna frågan.

Upplevs rappare vetifan...
Prestandan rakt fram, endast rakt fram kanske är bättre i din med överladdning
Häng på en komressor på M3:an så blir den fan rätt rapp den med.

Jag har försökt slänga pikar i alla mina inlägg att jag älskar bmw, nästan mer än min mustang.
BARA för att slippa detta tjaffset. Jag skiter i om alla utom ts gillar nån bil mer än en annan, jag ville bara hjälpa han med den infon jag vet om bilarna.

Ford Mustang GT "Vortech" (2005)
Dotzie
10 oktober 2012 · 487 Inlägg

Jag skulle vilja rekommendera en bil som du inte ens har med som alternaiv och som är outstanding desssa tre, BMW 335...måste upplevas....du kommer aldrig vilja byta..smile...lycka till



ferr skrev:
Tja.
Det är dags för en ny bil vid Februari och jag håller på bollar mellan Mustang GT -05-  -07. Bmw 325i Coupé -07
Och en Bmw M3 E46 (02-04).
Nu vet jag att alla bilar är i klass för sig, jag är ute efter både fart och utseende.
E46an gillar jag VÄLDIGT mycket men den verkar "gammal" i utseende tycker jag. 325an är stilig men inte tillräckligt med kraft och mustangen tycker jag bara är snygg. Är det någon som kört någon utav dessa bilar? Vad tycker ni? Hur är komforten och accen?
Väldigt tacksam för svar / F

My car Brings Me Women
BMW 325 Touring "Projekt" (2002)
steifan DR!FTT3KN!K3R
10 oktober 2012 · 10 427 Inlägg

335 har ju herrejösses-prestanda, inte OK! wink wink

Dotzie
10 oktober 2012 · 487 Inlägg

smilesmile



steifan skrev:
335 har ju herrejösses-prestanda, inte OK! wink wink

My car Brings Me Women
BMW 325 Touring "Projekt" (2002)
SportPilot Ubåtsingenjör
10 oktober 2012 · 7 234 Inlägg

steifan skrev:
335 har ju herrejösses-prestanda, inte OK! wink wink

ja den e snabb smile men allt e ju relativt hehe

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Lohan
10 oktober 2012 · 113 Inlägg

har kört bmw 320d, 325i, 535GT 520d X3 av årsmodellerna 2010-2012

ja tkr dom nya bmwsarna är för tunga och dom avkärmar farten för mycket.. känns som man kör 60 när man kör 120 annars är jag ett stor bmw-fan seens day 1, ja skulle tagit M3an om jag var ute efter en busbil vardags bil är 325i en toppenskön bil väldigt direkt styrd och skön att köra, mustang kan ja mindre/inget om

good luck!

Busgrabb Rejsa ?
10 oktober 2012 · 2 959 Inlägg

Falcken skrev:

Busgrabb skrev:

Falcken skrev:

Fast man köper ju inte en mustang för att den är billig heller, Till exempel köpte jag min för att den både upplevs och är rappare än en m3a.
Bara la till en faktor till Ts som ville ha info om bilarna.

MEN vad både du och jag tycker om bilarna är irrelevant i denna frågan.

Upplevs rappare vetifan...
Prestandan rakt fram, endast rakt fram kanske är bättre i din med överladdning
Häng på en komressor på M3:an så blir den fan rätt rapp den med.

Jag har försökt slänga pikar i alla mina inlägg att jag älskar bmw, nästan mer än min mustang.
BARA för att slippa detta tjaffset. Jag skiter i om alla utom ts gillar nån bil mer än en annan, jag ville bara hjälpa han med den infon jag vet om bilarna.

Ja detta är inte BMW försvar...vet inte om jag är någon BMW älskare direkt.
Ser mest svart på vitt.

Autotech
BMW 335D (2008)
ferr
14 oktober 2012 · 75 Inlägg

Jag vill tacka alla för svaren även om flesta inläggen handlade om förbrukning mellan D och i.
Jag kan ju säga såhär så det kanske inte spårar ur igen tongue Jag gillar inte diesel motorn, vet inte vrf men antar att jag längtar efter ljudet från en rak 6a som är bensinare. Jag ÄLSKAR Bmw, har alltid haft bmw i familjen sen jag var 1 år och jag har ägt en del Bmw och provkört massor.
325i har jag nu testat fast en SEDAN, den var väldigt trevlig att köra men räckte inte med prestanda. Mustangen funderade jag enbart på för utseendet, kommer provköra den med men det är liten chans att jag tar en sådan eftersom alla säger att den är så plastig, jag vill ha kvalité på bilen jag köper. Förbrukningen bryr jag mig inte så jätte mycket om, kan som tidigare nämnt köpa en polo eller liknande ifall jag skulle bry mig om förbrukningen. Bilen kommer ändå användas sommarhalvåret/helger.
335i har jag också haft i tankarna men dom är lite dyrare än den budgeten jag har.

BMW 328i "Black Pearl" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang