Köpråd: rolig brukisbil för 1-250 000kr

Zeero
10 september 2012 · 129 Inlägg

Kommer du använda bilen sommartid och vintertid?

Oldsmobile Holiday 98 "Miss Molly" (1956)
Ladapowa
10 september 2012 · 12 Inlägg

zemet skrev:
Ett alternativ som inte nämnts är bmw 135. Den ska ju vara sjukt rolig och bra enligt diverse tester. Den är ju och en mindre bil men den skulle nog kunna fungera ändå:-)  annars 335 eller M5 lär du ju inte bli missnöjd med:-)

V70R har jag läst en hel del här på garaget om att hylsan till bakhjulsdriften ska knäckas och allmänt strul med 4wd systemet på dom.

japp hylsan till fördelningslådan vet jag att den går sönder efter lite rost å väl hård körning hmm
annars är de rätt bra komfort osv i dom, även om jag velat ha mer prestanda :p

Ladapowa
10 september 2012 · 12 Inlägg

Zeero skrev:
Kommer du använda bilen sommartid och vintertid?

ja bilen ska brukas alla årstider smile  blir nog dock max 1000mil om året men när jag väl kör bil vill jag ha nått roligt :p

Zeero
10 september 2012 · 129 Inlägg

hehe okej, tro mig att köra subaru på vintern är ju bland det bästa som finns. Tar sig fram överallt och man kan ha extremt roligt. Absolut den roligaste allround bilen jag har ägt och kört. Dock har jag inte kört volvos fyrjulsdrift, har svårt att tänka mig att den slår subarus men inte vet jag. Annars är ju volvo just v70 och s60 väldigt sköna att åka, ägt en s60 t5:a men skulle aldrig ta och jämföra en sådan med subarun.

Håller med dig om att de nyare subarus inte alls är lika snygga. Tycker subaru upp till 07 speglar mer rally, sen så har du ju även ICC spray t ex och inbyggd laddtrycksmätare. Bmwn med bakhjulsdriften är säkert rolig att ha också lätt att leka med även på sommaren med bra komfort. Så frågan är väll om du vill ha fyrhjulsdrift eller bakjulsdrift? Båda har ju sina nackdelar såklart...

/ Jonas

Oldsmobile Holiday 98 "Miss Molly" (1956)
Ladapowa
10 september 2012 · 12 Inlägg

Zeero skrev:
hehe okej, tro mig att köra subaru på vintern är ju bland det bästa som finns. Tar sig fram överallt och man kan ha extremt roligt. Absolut den roligaste allround bilen jag har ägt och kört. Dock har jag inte kört volvos fyrjulsdrift, har svårt att tänka mig att den slår subarus men inte vet jag. Annars är ju volvo just v70 och s60 väldigt sköna att åka, ägt en s60 t5:a men skulle aldrig ta och jämföra en sådan med subarun.

Håller med dig om att de nyare subarus inte alls är lika snygga. Tycker subaru upp till 07 speglar mer rally, sen så har du ju även ICC spray t ex och inbyggd laddtrycksmätare. Bmwn med bakhjulsdriften är säkert rolig att ha också lätt att leka med även på sommaren med bra komfort. Så frågan är väll om du vill ha fyrhjulsdrift eller bakjulsdrift? Båda har ju sina nackdelar såklart...

/ Jonas

hehe Jo jag är dock van vid bakhjulsdrift å 4hjulsdrift kan vara farlig å leka med om man inte är van tongue  jag körde för nått år sen polarens lite lätt vässade impreza gt kombi i snö, de greppade ju nått jävulskt å de gick fort som fan upp till hastighet men släppte man lite för mycke gas greppade de å gick åt skogen :p

jo volvos i den klassen åker man rätt bra i för dom pengarna, volvos 4hjulsdrift är rena skämtet men diggar utseendet, lite halv arg familjebil.  å gillar volvos 5a.. har mekat en del volvo så de är fördelen med den bilen.


Ja subaru börjar se lite mesiga ut nu dom sista årsmodellerna hmm 


4hjulsdrift eller bakhjulsdrift spelar egentligen ingen roll, jag kommer inte ligga å sladda med den (tror jag)
huvudsaken är att de är en bil som är rolig att köra å ser bra ut smile

Zeero
10 september 2012 · 129 Inlägg

Hehe jo lite mer "skills" krävs det dock ska du tänka på att t ex de flesta "nyare" upp till 07 vet inte riktigt hur de allra nyaste har men du har ju ställbar diff där du kan ställa in så att den driver betydligt mer på bakhjulen. Och det gör en jäkla stor skillnad jag lova dig och den släpper riktigt fint. Tror de allra nyaste endast har olika lägen till sportläge,avanceratläge eller något liknande inte alls säker på dem.

Oldsmobile Holiday 98 "Miss Molly" (1956)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang