4006
Sök

Laddtrycksmätaren fladdrar.

DFFL
9 020 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
#1
Fick berättat för mig kanalen (#Garaget @ Quakenet) att det är för att jag inte har någon "begränsare".
Lillebror knäckte t-korset som följde med när han skulle koppla in den, men jag hittar inte något ställe som har en likadan eller liknande och därför kör jag med ett vanligt i plast utan begränsare.

Problemet är att nålen fladdrar som fan, skitirriterande.
(Säkert skadligt för mätaren med)

Var kan man hitta rätt T-kors?
Mekonomen och Micro hade inte.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
Avstängd
914 Inlägg
1 september 2008
#3
Har dom inte nya t-kors där du köpte mätaren då?

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
1 september 2008
#4
företaget du köpte mätaren av kanske har lösa...

edit försent
Senast redigerat av azid (1 september 2008)

2slow

DFFL
9 020 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
#5
hewra skrev:
hur ser t korset ut ? kolla me laitis ? meca ?

Som ett Y typ.
Vad är Laitis?

Saab900Racing skrev:
Har dom inte nya t-kors där du köpte mätaren då?

Företaget ligger i Stockholm och jag bor utanför Malmö, tar 2 dagar innan jag får det.
Men om jag inte hittar imorgon så ringer jag och tvingar fram en. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
1 september 2008
#6
haha ni kanske inte har laitis där nere ^^ ungefär som mekonomen ^^


DFFL
9 020 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
#7
hewra skrev:
haha ni kanske inte har laitis där nere ^^ ungefär som mekonomen ^^

Ok, sticker in på Meca imorgon.
Har inte de så får jag väl beställa skiten från PM Racing. tongue

EDIT:
Ifall ni undrar varför det tvunget är från stockholm jag köpt den eller ska beställa ifrån så är det för att de är de enda som säljer denna laddtrycksmätaren.
https://www1.garaget.org/archive/11/10265/68551/68551-1019575.jpg
Senast redigerat av FireTraXX (1 september 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 september 2008
#8
Blåser man i en slang så fladdrar det inte av sig självt...   Vad har du för turbo?  så du inte åker runt med Surge...  synd att bygga bort det genom att stoppa huvudet i sanden...



mot slutet...  http://www.youtube.com/watch?v=evGFfuhU … re=related
Senast redigerat av torpis (1 september 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

DFFL
9 020 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
#9
torpis skrev:
Blåser man i en slang så fladdrar det inte av sig självt...   Vad har du för turbo?  så du inte åker runt med Surge...  synd att bygga bort det genom att stoppa huvudet i sanden...

Jag har den turbo som satt i när bilen lämnade Audi. tongue
Vad är Surge för något?
Och vad menar du med "synd att bygga bort det genom att stoppa huvudet i sanden..."?
(Inte sarkastisk, fattar faktiskt inte)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

16 Inlägg
1 september 2008
#10
Köp ett vanligt T-kors, limma igen eller smält den anslutningen som går till mätaren, tryck sedan hål där du nyss limmat eller smält med en knappnål så slipper du att cylinder pulserna fortplantar sig upp i mätaren...
MVH


DFFL
9 020 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
#11
Martin Å skrev:
Köp ett vanligt T-kors, limma igen eller smält den anslutningen som går till mätaren, tryck sedan hål där du nyss limmat eller smält med en knappnål så slipper du att cylinder pulserna fortplantar sig upp i mätaren...
MVH

Ok, så jag ska släppa ut lite luft?
Visar inte mätaren fel då eller så lite kvittar?

Var ute och filmade lite, såhär ser det ut iallafall.
Duktigt jävla irriterande.
[video]http://www.garaget.org/video/p12z70k8uwdo[/video]
Senast redigerat av FireTraXX (1 september 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 353 Inlägg
1 september 2008
#12
vart har du kopplat in mätaren i spjället eller på nån annan slang från ex turbinen på turbon.
använd ett reguljerat(stavning) t-kors eller som ovan nämnt smält ihop o gör ett litet hål. mätaren ska inte ha fullt flås rakt in ska vara en liten strypning..


5 710 Inlägg
2 september 2008
#13
torpis skrev:
Blåser man i en slang så fladdrar det inte av sig självt...   Vad har du för turbo?  så du inte åker runt med Surge...  synd att bygga bort det genom att stoppa huvudet i sanden...



mot slutet...  http://www.youtube.com/watch?v=evGFfuhU … re=related

Eftersom mätaren är kopplad till inloppsröret ser man (om man inte hare en strypning på slangen) fluktureringarna i tryck när inloppsventilerna öppnar/stänger.
Trycker i insuget är inte speciellt stabilt om man har ett snabbt mätdon att mäta med.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Forummoderator
10 576 Inlägg
2 september 2008
#14
jonTe skrev:
torpis skrev:
Blåser man i en slang så fladdrar det inte av sig självt...   Vad har du för turbo?  så du inte åker runt med Surge...  synd att bygga bort det genom att stoppa huvudet i sanden...



mot slutet...  http://www.youtube.com/watch?v=evGFfuhU … re=related

Eftersom mätaren är kopplad till inloppsröret ser man (om man inte hare en strypning på slangen) fluktureringarna i tryck när inloppsventilerna öppnar/stänger.
Trycker i insuget är inte speciellt stabilt om man har ett snabbt mätdon att mäta med.

mvh Jonas

Jepp, det var inte surge i hans video iaf...


Surge är när turbon flödar mer än motorn kan ta emot, luften får liksom vända och åka ut genom turbons inlopp igen...  låter precis som på en såndär Supra utan dump.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

DFFL
9 020 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
#15
PM Racing skrev:
Hej Patrik,

Tyvärr så har vi inga lösa!
Om du köper ett vanligt t-kors och limmar änden mot laddtrycksmätaren med smällt lim och borrar ett 0,5mm hål så ska det funka lika bra!



Mvh / Regards

Mattias Stertman
"Sveriges snabbaste Audi Tuner"
PM Racing / PM Recond & Bilservice
Åkervägen 8
149 45 Nynäshamn
Tel: +46 (0) 8 52016666
info@pm-racing.se
GIAC Performance software for hard drivers VW,Audi,Seat,Skoda och Porsche
Sweden

Slir av det som sitter på imorgon efter jobb och testar detta.
Förhoppningsvis så är det löst då. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.


Sök