4673
Sök

MissMums' Lilla VW Lupo 1.4 Turbo -99 (BÄNKAD sid25)

Fundersam
126 Inlägg
18 juli 2009
vad snygg den blev!

Girls don´t like boys, girls like cars and money!

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
18 juli 2009
Rå lupo, men en lite fråga, hur blir det med besiktning och det???

Lev livet, det kan ta slut fort

333 Inlägg
18 juli 2009
haha sjukt cool lupo:D kommer att följa turbo bygget med stort nöje:D

4 767 Inlägg
18 juli 2009
Elda skrev:
"frågan är inte om det rasar utan när, och hur spektakulärt" lycka till wink

Vi vet,, big_smile Läs sista raden i mitt förra inlägg igen wink coolbig_smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

224 Inlägg
19 juli 2009
Första gången jag har sett en snygg Lupo. Blir skoj att se hur ni fixar det med motorn.

Bonntrimmare
620 Inlägg
19 juli 2009
Elda skrev:
Erick skrev:
Elda skrev:
"frågan är inte om det rasar utan när, och hur spektakulärt" lycka till wink

det står "håller inte detta" vilket är en förutsättning för att det KAN hålla, jga menar motsatt, det Kommer rasa, frågan är bara när.

det håller nog att köra 0,6 iaf å det lär göra gött i en sådan liten bil. besiktningen lär inte titta två gånger om det e snyggt byggt å inte massa slangar och rör i kulörta färger!

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

225 Inlägg
19 juli 2009
Nu börjar det ju hända grejjer! Lycka till med konverteringen big_smile

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
19 juli 2009
Kommer bli så kul! Räkna med mig, som vanligt! big_smile
Tanken är att det skall byggas snyggt och gömmas undan, samt ha alla slangar i svart så att det inte syns. big_smile

//Edge

4 767 Inlägg
19 juli 2009
D_Carlsson skrev:
Elda skrev:
Erick skrev:

det står "håller inte detta" vilket är en förutsättning för att det KAN hålla, jga menar motsatt, det Kommer rasa, frågan är bara när.

det håller nog att köra 0,6 iaf å det lär göra gött i en sådan liten bil. besiktningen lär inte titta två gånger om det e snyggt byggt å inte massa slangar och rör i kulörta färger!

Vi ska ladda 0,4-0,5 är tanken, installationen kommer göras så att det ser så orginal ut som möjligt, alla slangar och rör kommer vara mattsvarta, och orginal kåpor kommer att behållas. smile

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
19 juli 2009
Erick skrev:
D_Carlsson skrev:
Elda skrev:

Vi ska ladda 0,4-0,5 är tanken, installationen kommer göras så att det ser så orginal ut som möjligt, alla slangar och rör kommer vara mattsvarta, och orginal kåpor kommer att behållas. smile

Gör då inte bilen förkyld, så att den nyser så fort man släpper gasen, för då kommer det höjas ett och annat ögonbryn. tongue:

Men detta ska följas, och jag kommer hålla tummarna att allt går i lås. Men om det ej skulle funka, försök hitta en 1,4 TSI på friska 140 kusar.

Lev livet, det kan ta slut fort

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
19 juli 2009
This i MADNESS!

....

Kommer dock följa projektet.. tongue

Allt för den där jävla hatten!

4 767 Inlägg
19 juli 2009
Hehe bilen kommer naturligtvis inte ha avlastningsventil och öppet filter när den besiktigas wink Därimot kommer den ha det dom övriga 364 dagarna på året big_smile

Hm snart dax att skicka in frugan så hon får svara på lite kommentarer också, det e ju hennes bygge! Vi andra bara hjälper till ju big_smile

7 120 Inlägg
19 juli 2009
Erick skrev:
Hehe bilen kommer naturligtvis inte ha avlastningsventil och öppet filter när den besiktigas wink Därimot kommer den ha det dom övriga 364 dagarna på året big_smile

Hm snart dax att skicka in frugan så hon får svara på lite kommentarer också, det e ju hennes bygge! Vi andra bara hjälper till ju big_smile

Kalla mig dum men låter det inte ännu mer om man kör utan dump, en återcirkulerande original ventil är väl det som låter minst?

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
19 juli 2009
Så otroligt snygg lupo, det svarta på frontspoilern passar utmärkt big_smile
Senast redigerat av MrInfinity (19 juli 2009)

Evolution garage
275 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
D_Carlsson skrev:
Elda skrev:
Erick skrev:

Vi tänkte bara ladda 0,4. Sedan beror det på hur man kör bilen. Hade inte tänkt köra några rakt fram race
med den precis. Jag är mer ute efter dumpljudet! big_smilebig_smilebig_smile

Men som Erick säger vi kör tills det inte går mer och byter motor till en GTI från polon. Dom ser ganska identiska ut och man kan modda dit kåpor från original 1.4:an. Men jag hade inte tänkt köra fullt bara för
det ska rasa.

Lupo 1.4 Turbo -99
-liten men tuff-

Evolution garage
275 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Erick skrev:

Kalla mig dum men låter det inte ännu mer om man kör utan dump, en återcirkulerande original ventil är väl det som låter minst?

Går den inte genom besiktningen med turbon är det inget svårt att sätta dit ett original grenrör och annat.
Vi ska köpa ett extra som Erick får modda om. Jag kan inte svetsa. tongue

Tänkte ha svarta slangar överallt så det inte ska synas för mycket. Men dom tittar knappt under huven ändå.
Sist var det öppna stäng. Och ser det typ original ut och allt lika smutsigt så kanske dom inte ens märker det. smile (hoppas)

Lupo 1.4 Turbo -99
-liten men tuff-

Jlmmy
19 juli 2009
Alltid lika kul att kolla in era projekt! big_smile
Och detta kommer bli riktigt grymt, Lycka till nu!

Mycket fin lupo btw wink

mvh

2 638 Inlägg
19 juli 2009
Kommer bli helgrymt med turbobygge, kommer följas smile

OEM <3
6 957 Inlägg
19 juli 2009
Turbo i en Lupo, tja..vrf inte tongue

Sveriges första? Tror de kommer lira ganska bra då VW:s motorer är rätt bra byggmaterial.

OEM <3

3 627 Inlägg
19 juli 2009

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Sök