Hej. Jag har funderat på att köpa en till bil. Den hära gången så ska det blir en jänkare. Vad skulle ni rekommendera Caprice Sedan eller HGV? Alla hgv har V8:er i sej och vissa Sedan:er. Hgv kan man få tag lätt och billigt jämmfört med Sedan. Vad är snyggast? Jag vet inte vilken jag ska välja Desto nygare caprice desto bättre komfrot är det, eller? Eller bättre ihuvud taget. Vad skulle du ha valt. Jag vill att det ska vara en 70-80-talare.
Drar en Caprice mycket soppa om det är V8 i dom?? Lite tipps
rekommenderar varmt caprice hgw,vi hade en 88:a förr som gick i ur och skur . man kunde ha mycke roligt i den då den var reggad för 9 pers,å så kunde man transportera skitstora saker i den i.o.m de smarta nedvikbara sätena. tror nog inte de e nån skillnad på komforten på dom mellan 77 -91,sen kom dom nya. de som e bättre me caprice - 87 å framåt e att listerna till fönstren e bättre konstruerade. e ett elände me listerna på dom före de, de torkar å spricker å så läcker de in vatten som resultat . me lite puts kan du få en caprice hgw riktigt fin :
eller om du föredrar de där råa stuket:
vår caprice me nyrenoverad tbi 305 motor drog inte speciellt mycke bensin, kring 0.8 liter milen på landsväg.
Senast redigerat av Moparboy440 (29 september 2008)
har ju själv en 91a, men kan säga att det finns inte mycket som slår komforten i dom. åker som en kung! Jag vet inte vad de är för lådor i dom äldre men i min är de en 700a, dvs 3vxlar + overdrive. drar runt 1l / mil.
Jasså. Kan man få den under litern om man kör lungt?? Det jag inte gillar med HGV är bakluckan. Det är typ som en vägg. Det är inte som volvo 745. Men hgv är ju praktisk. Hmmm... Men tror ni att Sedan drar mindre om den har en V8 305 eller 350? Har dom elspeglar och elhissar och AC? Har dom något mera som jag inte känner till? Men att få den under litern eller bara litern är bra. Då kan man ha den som en bruksbil. En snygg bruksbil
Men om jag köper en typ för 20.000 kr eller mer. Tror ni att jag måste serva motorn då eller för den är gammal? Automatlådan, hur ska den vara? Mjuka växlar eller hårda? Några smarta köptips??? Om den ser fin ut och en ungdom har haft den. Blir dom lätt slitna då eller? Om den har gått många mil , tror ni att jag måste renovera den då, byta lager och packningar och kolvringar för att den ska få igen sina Hk som den har tappat med åren?
Men hur mycket kostar det att renovera den så man kan köra runt 0.8 liter mil om man bara glider om man har en 305 eller 350. Det finns ju sedan men 305 och 350. Vad är det man ska renovera? Tänk om jag kan få den dra lika mycket som min 740. Min 740 drar ca 0.8 om jag kör lunt min Ecodriving så kan den dra ca 0.7. Men om caprice sedan V8 dra lika mycket som en 740 så använder jag helst caprice som bruksbil
Senast redigerat av Volvo740-88 (30 september 2008)