Halloj !
Köpte mig en Bmw 525 E34 i riktigt tråkigt skick. det var dagen innan vallåkra och en bil kort. så påväg upp till stockholm för att kolla på en S4 avant -94 men på vägen dit ringer ägaren å säger att den blivit såld under tiden :S så in på T-centralen och kollar blocket senast inlaggda bilar (sökte på typ skinn om jag inte minns fel) sen kikade jag på några intressanta men föll för denna bmw då den skulle vara både skattad och ny bes. något den INTE var. men men det var bara bita i det sura äpplet när man varit så dum att man inte kollat det innan.
Väl hemma så rullades den in i ett garage. började kolla igenom bilen något som inte gjorts ute i mörkret. och hittade diverse fel.
Dagen efter drog jag och besiktigade den på morgonen och bilen hade 8st! 2or.
En bild på liket när den var hem kommen
Om ni kollar noga på bilden så ser ni hur matt bilen är. detta pga all jävla sprayfärg tidigare ägare hävt över hela jävla bilen.Tog över 10timmar EJ inkluderat vaxning att bara polera bort all sprayfärg idioterna innan hade sprayat på bilen, dom hade använt vanlig svart färg när bilen är diamant metallic. sprayat överallt där det var minsta lilla stenskott.
Drog och köpte ett 88amp batteri då det som satt i bilen var kass.
Och kolla vad man hittar där batteriet sitter !
usch usch uschGjorde rent och hade på massa rostskyddsfärg för att förhindra att det börjar rosta (syran har frätt bort orginalfärgen)
Men för att nämna lite bra saker med bilen
Helt M5 kittad
V8huv / grill
Skinn med el och minne
Vita blinkers fram och skärmar
Vanos
17" Fondmetall (orginal bmw fälg 3900kr st utan däck 1994)
Kommer att komma med uppdates vart efter ! händer lite smått med bilen hela tiden.