2977
Sök

Airpod One, luft driven bil..

Evolution Garage
478 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
http://www.aftonbladet.se/bil/article3536881.ab

Klart intressant i miljösynpunk, topfarten var dock ingen höjdare men pengarna man sparar med o köra en sådan här inne i stan, dessto mer kan man busa för i sin andra bil? big_smile

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
15 oktober 2008
Underbar bil!

Köpa en och ta motorn för installation i en bil man kan visa sig i, sen lite större lufttank och lite högre tryck så man når 110. big_smile

Filkörning?
852 Inlägg
15 oktober 2008
Alltså... jag gillar konceptet med motorn driven på luft.
Men... den e alldeles för klen, man kommer inte tillräckligt långt och VARFÖR(!?) gör dem en bil som ser så för jävla ful ut?!?!?

kunde dem inte bara tagit en vanlig snygg småbil och gjort om? typ en audi a3? eller en golf eller vad som hellst som ser ut som en bil och inte en rymdfarkost...
Senast redigerat av Portal (15 oktober 2008)

712 Inlägg
15 oktober 2008
Vanliga bilar kanske väger för mycket för att dom ska kunna drivas med den motorn..

http://techrate.se
Dagens och framtiden teknik! Välkomna in.
Finns även på twitter:
http://twitter.com/Techrateswe

Häst
1 099 Inlägg
15 oktober 2008
Haha fan va snygg.. Not. smile

Än är inte den sista idioten född..

2 182 Inlägg
15 oktober 2008
Jävla gay bil. Kommer aldrig köpa en sån

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

1 079 Inlägg
15 oktober 2008
Tragiskt som fan. När ska folk och alla biltillverkarna fatta att biogasbilar är lösningen, som dessutom finns idag! 0 gram fossil koldioxid i utsläpp! Biogas framställs från reningsverket, effekt och körbarhet som en bensinare. Farsan har en S60 Bi-Fuel med 140 hk, funkar perfekt, 7 kr milen.
http://www.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_10/car_photo_5440_7.jpg

Tycker det är bättre att åka i en sådan än ett utedass med glasfönster.
Men nej fan, vi ska åka runt på luft! Helvete vad det går undan. Uttrycket 0-100 på en eftermiddag lär bli verklighet. Å nej, 0-10 på en eftermiddag menar jag.
Senast redigerat av Syst3m (15 oktober 2008)

1 814 Inlägg
15 oktober 2008
inget spännande alls, hellre helt j''''a vanliga elbilar med utbytbara batterier!

Kommer ju krävas el-energi för att komprimera luften till den och då förlorar man en hel del energi som blir till värme istället pga effektiviteten.

* Klåpare
1 718 Inlägg
15 oktober 2008
expect1991 skrev:
inget spännande alls, hellre helt j''''a vanliga elbilar med utbytbara batterier!

Kommer ju krävas el-energi för att komprimera luften till den och då förlorar man en hel del energi som blir till värme istället pga effektiviteten.

Ur miljösynpunkt så är elen, producerad med förbränning, bättre än ett stort antal förbränningsmotorer. Detta efterssom en eldriven kompressor har bra mycket bättre verkningsgrad än en bilmotor.

Men i alla fall, jag håller med Syst3m om att biogasen är ett mycket bättre alternativ tills bättre batterier har utvecklats. Ju fler vi blir på denna jord, desto mer skit kan vi göra gas av.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
16 oktober 2008
Vem bryr sig om miljön? Jag vill ha billigt bränsle, och med den bilen ansluter jag mig till komressorn där jag fyller däcken istället för bensinpumpen, sen går jag in på macken och äter en meny och vips har jag full tank i bilen och mat i magen för 50kr. big_smile

272 Inlägg
16 oktober 2008
Hela det här miljötjafset gör mig lite smått förbannad, visst är det gulligt att tänka på framtida generationer osv, men istället för att lägga pengar på att anpassa oss efter jorden kan väl alla forskare och "värmhuseffekts arguments-idkare" lägga sin tid på att anpassa jorden efter oss och vad vi gör, visst bensinen kanske tar slut, men en förbränninsmotor kommer alltid vara bättre, tänk vad det kommer kosta med batterier till elbilar? Tänk hur mycket utsläpp som ändå kommer ut genom fabrikationen av många miljoner batterier?

Få jävlarna att bygga ett tjockare ozonlager istället för att tjafsa om att isen smälter?
Det fanns kossor och folk odlade grödor på grönland för ett par tusen år sedan, kanske hade dom problem med global warming då också?

USCH!

ful bil förresten och hela luftkonceptet låter ganska dumt, och som expect sa så förlorar man ju värme och el på luft komprimeringen, så fransmännen har ju helt klart svängt fel väg här, jag tror att jag och många miljoner fler hellre cycklar än att bli sedd i den där förskräckliga skapelsen.

Biogas eller el är det enda rätta om man ska tjafsa runt med sånt här!

Sierra-döbel

blacken
16 oktober 2008
Syst3m skrev:
Tragiskt som fan. När ska folk och alla biltillverkarna fatta att biogasbilar är lösningen, som dessutom finns idag! 0 gram fossil koldioxid i utsläpp! Biogas framställs från reningsverket, effekt och körbarhet som en bensinare. Farsan har en S60 Bi-Fuel med 140 hk, funkar perfekt, 7 kr milen.
http://www.autoexpress.co.uk/images/fro … 5440_7.jpg

Tycker det är bättre att åka i en sådan än ett utedass med glasfönster.
Men nej fan, vi ska åka runt på luft! Helvete vad det går undan. Uttrycket 0-100 på en eftermiddag lär bli verklighet. Å nej, 0-10 på en eftermiddag menar jag.

Biogas = "Ät ärtor och ha det kalas, kör sedan bilen på din gas" tongue lol

517 Inlägg
16 oktober 2008
Kan man inte ha en öppen lufttank framåt? Då lär ju bilen gå att köra längst i världshistorien i motvind tongue

128 Inlägg
16 oktober 2008
Guy Negre mannen bakom bilen tongue kul namn iaf tongue

Volvofreak
356 Inlägg
16 oktober 2008
gti_golf skrev:
Guy Negre mannen bakom bilen tongue kul namn iaf tongue

Haha jag läste det oxå, o fick läsa en gång till.. Haha

// Andreas
S40N T5-04

1 785 Inlägg
16 oktober 2008
Bara namnet säljer ju, (Airpod/ Ipod)

20mil är ju inte dålig räckvidd i stan

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

RMR-Crew
478 Inlägg
16 oktober 2008
Vart tog allt snack om säkerhet vägen?

Hade hellre blivit skjuten på plats än att dö i en sån bil som lär pajja totalt om man bara åker över en trottoarkant.

Inläggskritiker
990 Inlägg
16 oktober 2008
Bra idé, skoj att vissa företag faktiskt satsar hårt på alternativa drivmedel.
Synd bara att den är så otrolig grisful, men det är väl mer en prototyp

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Olofström , Blekinge
211 Inlägg
16 oktober 2008
Så länge man kan burna med skiten så går det väll köra?

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
16 oktober 2008
Skulle du kunna tänka dig att köpa en Airpod?
Ställningen just nu:
Ja, absolut! (83.6 %)    
Nej, det finns bättre alternativ (16.4 %)    

Totalt har 41186 personer röstat.

HAHAHA, dom måste skoja...Shit vilket folk

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Sök