Lägger upp en tråd så intresserade kan se och kommentera på vad jag har hittar på med min första-bil.
Just nu: Pågående dörrsidobygge.
-
Dörrsidorna ska byggas om helt. En MDF-ring på 6,5" ska byggas in och därav få plats med ett 6,5" kitsystem (2 vägs).
Dörrsidan i original skick: Dörrsidan borttagen: Vinylen borta, endast en masonitplatta nu: El hiss-knapparna som sitter i dörrfacket:
Fixade hem ett kitsystem (Impact PG 65.S) och 2 MDF-ringar: Midbasen: Delningsfiltret:
Testar ut grovt hur mdfen ska vara placerat, samt facket:
Bygger upp med tre stödben, men är missnöjd, allt kommer på tok för långt ut från dörrsidan:
Rev ner förra och tänker placera upp det nya med bara ett stöd ben:
Plastar igen "hålet" alltså den fyrkanten där det inte finns något: Häftat fast tyget på båda: Första lagret polyester:
Glasfiber armerar: Torkat: Mer armering: Vid den yttersta kanten där man inte kunde häfta fast tyget har det böjt sig lite, alltså sjunkit ner: Likadant på andra dörrsidan: Underifrån:
Slipar det: Lägger på ett lager glasfiberspackel: Andra dörrsidan:
Slipat ner spacklet en del: Andra dörrsidan: Markerar lite:
Kapade av ett par centimeter på stöd benen för att få ner det lite: Smält limningen är till en del provisoriskt, ska spacklas fast senare:
nämen se där, det dök ju upp en tråd från dig till slut trevligt! Ser ju ut att bli kanon det där, trist med rost men du ser ut att ha det under kontroll.
det tar sig sa mordbrännaren! Kör inte med för mycket och för tjockt lager spackel, det tenderar till å spricka, ha hellre på ett extra lager med glasfiber och polyester och lite spackel uppe på det.
Sen fattas de bara mi16 motor Då blir de en till kul 205 gti att åka runt i halmstad med nästa sommar?
Bra jobb med dörrsidorna!
Hehe, byte till mi16 motor kommer nog aldrig bli aktuellt, den är redan rolig att köra tycker jag, men man ska väl aldrig säga aldrig.
Muniet skrev:
det tar sig sa mordbrännaren! Kör inte med för mycket och för tjockt lager spackel, det tenderar till å spricka, ha hellre på ett extra lager med glasfiber och polyester och lite spackel uppe på det.
Jo jag är fullt medveten om det . Det kanske ser tjockt ut när jag just lagt på nytt lager, men sen så ska det ju slipas.