Förmodligen av med körkortet IGEN!

Mr_diesel
1 mars 2006 · 43 Inlägg

ja men ja läste i tidningen om en 20-åring som hade kört för fort å då stod de en polis där på en parkeringsficka som tyckte han körde fort å tog efter han men felet va att polisen var inte i tjänst hade civila kläder å sin egen bil.... de var 20-åringen som åkte dit, inte den så "kallade" polis som tog efter han men i själv verket va ju inte han nån bättre person... men de räknas inte eftersom polisen verkar vara polis jämt i vilka kläder å bilar som helst.... Förjävligt med andra ord... ja hoppas de gick bra för dej....

Johanromeo155 Såld på Italienare
1 mars 2006 · 579 Inlägg

Mr_diesel skrev:
ja men ja läste i tidningen om en 20-åring som hade kört för fort å då stod de en polis där på en parkeringsficka som tyckte han körde fort å tog efter han men felet va att polisen var inte i tjänst hade civila kläder å sin egen bil.... de var 20-åringen som åkte dit, inte den så "kallade" polis som tog efter han men i själv verket va ju inte han nån bättre person... men de räknas inte eftersom polisen verkar vara polis jämt i vilka kläder å bilar som helst.... Förjävligt med andra ord... ja hoppas de gick bra för dej....

Det där låter som ett grovt tjänstefel såvida han inte var civilklädd men i tjänst?
Inte menat till dig diesel..

Till några andra dock.
Snutar, plitar osv. Samma Lapplisor för P-vakter..
Man kan inte undgå att se en gemensam faktor..

Direkt det handlar om personer som tar dig för att du bryter mot lagen så får människan som utövar sin tjänst mindre smickrande tilltalsnamn.
Skyll er själva om ni kör för fort.
Skyll er själva om ni inte kan stanna vid en stoppskylt.
Ta lite eget ansvar för en gångs skull.

Men jag personligen skulle uppskatta om ni inte kallar dessa personer... (ja det är faktiskt vanliga personer bakom uniformen) för en massa mindre smickrande tilltalsord/namn.

Kan se paralleller till att vi alla förmodligen någon gång mumlat "jädra gubbe" åt farsan när vi gjort nåt dumt som ungar.



Vad kallar ni läkaren som botar er? Drog Berit?
Eller är det skillnad när det handlar om personer som är bra för er?

Absolut inte menat till trådstartaren med tanke på att det fallet låter väldigt knepigt.. och den utredningen tycks ha skötts på ett dåligt sett.

Senast redigerat av Johanromeo155 (1 mars 2006)

Gti_Goffe
1 mars 2006 · 62 Inlägg

Allt är fel på vårt rättssystem! Precis allt!

Todé
200_sx Besiktningstekniker
1 mars 2006 · 275 Inlägg

Dom e så jävla snabbt framme så fort mopeder/epor/bilar buskör! Sen om det begås ett rån någonstans vågar dom sig fan inte ens dit..

Cadillac Coupe De Ville "Raggarbilen" (1971)
Saab 9-5 2.3T "Sport" (2003)
Johanromeo155 Såld på Italienare
1 mars 2006 · 579 Inlägg

200_sx skrev:
Dom e så jävla snabbt framme så fort mopeder/epor/bilar buskör! Sen om det begås ett rån någonstans vågar dom sig fan inte ens dit..

Måste jag ta upp Malexander som exempel ang. att inte våga sig dit?
Om ni ens känner till den händelsen så ser ni hur det slutar om vanliga poliser lägger sig i rån.
Har nationella insatsstyrkan för sådant.

Phaetoon
1 mars 2006 · 8 156 Inlägg

Johanromeo155 skrev:
Måste jag ta upp Malexander som exempel ang. att inte våga sig dit?
Om ni ens känner till den händelsen så ser ni hur det slutar om vanliga poliser lägger sig i rån.
Har nationella insatsstyrkan för sådant.

Olov och Robert var ovetande om vilka som dom råkade ut för. Annars hade dom kanske kunnat kommit undan med livet i behåll. (Samordningen mellan polisdistrikten fungerade inte speciellt bra)

Senast redigerat av Phaetoon (1 mars 2006)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Alphasonic Piratpartiet
6 mars 2006 · 339 Inlägg

200_sx skrev:
Dom e så jävla snabbt framme så fort mopeder/epor/bilar buskör! Sen om det begås ett rån någonstans vågar dom sig fan inte ens dit..

hehe.... kom att tänka på bankrånet i Kiruna... polisstationen ligger 100 meter från banken... det tog 40 minuter för dom att pallra sig till banken

mel79
7 mars 2006 · 18 Inlägg

Fan tycker synd om dig....
Kom direkt från krogen ja full som ett ägg o blev stoppad...
Snuten satte mig bak i bilen o fråga varför d gick så fort??
Får då till lägga att ja 20min innan spytt som en gris o lukt nog
allt annat än godis ur munnen.... Men tur som man har så fick ja 1200
för att ja körde 70 i stan o behövde inte blåsa smile
Så tycker synd om dig,,,,,

Life is to short to be slow

Klubbmannen
7 mars 2006 ·

Jag kan bidra med en historia om våra kära poliser.
Där jag jobbade i somras hade chefen varit på en tillställning där många poliser fanns.
Det var så att förr i tiden kunde poliser jobba övertid och få ganska bra betalt för det.
De kunde då köra omkring med bilen och fika under vanlig arbetstid, och sen jobba ordentligt på övertid. De kunde då tjäna ca 35 000/mån på detta.
Sen bestämde sig regeringen att extrabetalningen på övertid skulle försvinna. De blev då naturligtvis inte glada, och stog då på detta möte och diskuterade hur dom skulle lösa situationen eftersom det inte längre gick att lura skattebetalarna på pengar.
Chefen hörde när dom stog och diskuterade detta. Det är trevligt att veta var man har polisen som inte ens kommer i många fall när man behöver dom.

OverDozeO
7 mars 2006 · 29 Inlägg

Polisen = Kriminella i Uniform med Staten på sin sida :S

OverDozeO
7 mars 2006 · 29 Inlägg

Jag blev stoppad 4 ggr på två dagar av samma Snut!!
Fick visa körkortet  4 gånger för honom.
Blev så jävla trött så sista gången så frågade jag honom om jag hade gjort någonting, så sa han att det bara var en vanlig rutin kontroll :S

Pepe Ölbryggare
7 mars 2006 · 339 Inlägg

Den tyngsta anledningen till att du kan strunta i att skriva på och erkänna på plats är att det faktiskt är lätt att vara efterklok så du kan likväl fatta ditt beslut vid köksbordet i lugn och ro, eller välja att gå vidare och få en gratis prövning av ditt fall. Det är en ENORM fördel som vi har men få verkar utnyttja, dels av lite rädsla tror jag, men framför allt av okunskap om möjligheten att få det gratis prövat. Dock har du så klart ingen advokat vid din sida som stöttar dig, men poliser och fakta måste ändå fram för att få dig dömd och är det inte i sin ordning är det som sagt stor changs att du klarar dig undan konsekvenser.

Så vid minsta misstänksamhet om att det här inte gick rätt till, erkänn INTE på platsen. Det är bara till ett stort besvär för dig själv och till stor nytta för polisen.

Saab 9-5 Aero "Biopower" (2005)
Janken Driver
7 mars 2006 · 2 111 Inlägg

mel79 skrev:
Fan tycker synd om dig....
Kom direkt från krogen ja full som ett ägg o blev stoppad...
Snuten satte mig bak i bilen o fråga varför d gick så fort??
Får då till lägga att ja 20min innan spytt som en gris o lukt nog
allt annat än godis ur munnen.... Men tur som man har så fick ja 1200
för att ja körde 70 i stan o behövde inte blåsa smile
Så tycker synd om dig,,,,,

Life is to short to be slow

Jag tycker du var korkad som ens satte dig i bilen o körde. Kör man full förtjänar man inte körkort.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Ena Colaberoende
7 mars 2006 · 1 219 Inlägg

Jag läste för ett bra tag sedan om en gubbe som hade fått böter för att ha kört för fort. Han blev stoppad av polisen och skulle få böter eller bli av med kortet (minns inte riktigt). Han bad att få se papper på lasern när den kalibrerades sist. Tur som han hade så hade den inte kalibrerats på ett tag och kunde vara missvisande. Poliserna gav sig inte ändå men han överklagade allt, fick rätten på sin sida och slapp betala + att alla andra som hade åkt dit med just detta instrumentet fick sina pengar/kort tillbaka pg.a missvisande bevis. så kolla alltid kalibreringens datum om det gäller.

Det med måttavståndet som inte verkade stämma hade jag nog bett att dom skulle mätt. Hade det inte stämt så borde du ju blivit klockad på vägen där det var högre hastighet och då är ju mätresultatet missvisande och du borde gå helt fri.

/Ena

Johanromeo155 Såld på Italienare
7 mars 2006 · 579 Inlägg

mel79 skrev:
Fan tycker synd om dig....
Kom direkt från krogen ja full som ett ägg o blev stoppad...
Snuten satte mig bak i bilen o fråga varför d gick så fort??
Får då till lägga att ja 20min innan spytt som en gris o lukt nog
allt annat än godis ur munnen.... Men tur som man har så fick ja 1200
för att ja körde 70 i stan o behövde inte blåsa smile
Så tycker synd om dig,,,,,

Life is to short to be slow

Varför är det alltid personer utan bilar som lägger upp de mest otroliga historier?

Ganska skrämmande att du skriver "life is to short to be slow" ifall du kör berusad och riskerar livet på barnfamiljer som är ute och åker.
Life is to short.. pinsamt även om du verkar ha tappat saltkaret rakt i din historia.

Goffen Administratör
7 mars 2006 · 2 975 Inlägg

Ja det va nog det mest puckade jag hört på länge! Man kör inte bil onykter.............

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
sveddan
7 mars 2006 · 1 453 Inlägg

mel79 skrev:
Fan tycker synd om dig....
Kom direkt från krogen ja full som ett ägg o blev stoppad...
Snuten satte mig bak i bilen o fråga varför d gick så fort??
Får då till lägga att ja 20min innan spytt som en gris o lukt nog
allt annat än godis ur munnen.... Men tur som man har så fick ja 1200
för att ja körde 70 i stan o behövde inte blåsa smile
Så tycker synd om dig,,,,,

Life is to short to be slow

Det är SÅNT HÄR som är som utgör det stora FELET i vårt rättssystem!

*suck*

Sir_x
7 mars 2006 · 945 Inlägg

Känns som det mest är bull... Hoppas personligen att det vara är bull iaf.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
Johanromeo155 Såld på Italienare
7 mars 2006 · 579 Inlägg

Sir_x skrev:
Känns som det mest är bull... Hoppas personligen att det vara är bull iaf.

Klart det är "bull" wink.
Tror du på fullaste allvar att en polis sätter honom i baksätet och inte märker att han e "full som ett ägg".
Och den andra stora bristen. Varför sätter polisen honom i baksätet? Ta med honom till häktet för en böteslapp? Folk lurar verkligen sig själva så långt att de tror på det själva.
Borde man inte kunna stänga av personer som endast går in för att kalla poliser för snutjävlar?
Känns väldigt oseriöst.

Senast redigerat av Johanromeo155 (7 mars 2006)

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
7 mars 2006 · 1 852 Inlägg

mel79 skrev:
Fan tycker synd om dig....
Kom direkt från krogen ja full som ett ägg o blev stoppad...
Snuten satte mig bak i bilen o fråga varför d gick så fort??
Får då till lägga att ja 20min innan spytt som en gris o lukt nog
allt annat än godis ur munnen.... Men tur som man har så fick ja 1200
för att ja körde 70 i stan o behövde inte blåsa smile
Så tycker synd om dig,,,,,

Life is to short to be slow

såna som du borde bli av med körkortet på livstid! fattar inte hur man kan köra runt stupfull...  men världen är ju full av idioter så det är väl bara att leva med det..

man lever bara en gång så lev väl!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang